Obiektywy do filmowania, Sposób ogniskowania: Stałoogniskowe - Ranking i Opinie
Aktualizacja:
Obiektywy stałoogniskowe to doskonały wybór dla osób zajmujących się filmowaniem zarówno profesjonalnie, jak i amatorsko. W odróżnieniu od obiektywów zmiennoogniskowych, charakteryzują się jedną, niezmienną ogniskową, co pociąga za sobą kilka istotnych zalet i wad. Ich wybór może być przełomowym momentem dla jakości produkowanego materiału. Poniżej znajdziesz kluczowe informacje, które pomogą Ci zrozumieć, czym kierować się przy wyborze odpowiedniego stałoogniskowego obiektywu do filmowania.
Dlaczego warto wybrać obiektyw stałoogniskowy?
Lepsza jakość obrazu: Obiektywy stałoogniskowe często oferują wyższą jakość obrazu niż ich zmiennoogniskowe odpowiedniki. Optyka jest zoptymalizowana do jednej ogniskowej, co minimalizuje zniekształcenia i aberracje chromatyczne.
Wyższa jasność: Często mają większy maksymalny otwór przysłony, co pozwala na filmowanie w trudniejszych warunkach oświetleniowych i uzyskanie efektu małej głębi ostrości.
Mniejsza waga i rozmiar: Ze względu na prostszą konstrukcję są zazwyczaj lżejsze i bardziej kompaktowe, co ułatwia ich transport i użytkowanie.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze obiektywu stałoogniskowego?
Ogniskowa: Dobrze jest zastanowić się, jaki rodzaj ujęć zamierzamy najczęściej realizować. Krótsze ogniskowe doskonale nadają się do szerokich planów, zaś dłuższe do zbliżeń i portretów.
Jasność obiektywu: Warto zwrócić uwagę na maksymalny otwór przysłony, który wpłynie na możliwości filmowania w słabym świetle i kontrolę nad głębią ostrości.
Konstrukcja: Obiektywy wykonane z wysokiej jakości materiałów będą bardziej trwałe i odporne na warunki zewnętrzne. Zwróć uwagę na uszczelnienia i jakość wykonania.
Współpraca z innymi akcesoriami: Jeżeli planujesz używać dodatkowych filtrów lub osłon przeciwsłonecznych, upewnij się, że są one kompatybilne z wybranym obiektywem.
Czym różnią się poszczególne modele?
Jakość optyczna: Nawet w tej samej kategorii modeli różnią się one jakością soczewek, co wpływa na ostrość i kolorystykę obrazu.
System ustawiania ostrości: Różne technologie automatycznego i ręcznego ustawiania ostrości mogą szybko ustawić ostrość na wybranym obiekcie, co jest kluczowe przy dynamicznych ujęciach.
Stabilizacja obrazu: Niektóre modele w tej kategorii oferują wbudowaną stabilizację obrazu, co może być pomocne przy ujęciach z ręki.
Obiektywy stałoogniskowe to narzędzia, które mogą znacząco podnieść jakość Twojego materiału filmowego, zapewniając jednocześnie kreatywną przewagę w różnorodnych warunkach. Wybór odpowiedniego modelu powinien być podyktowany Twoimi specyficznymi potrzebami oraz zaplanowaną stylistyką filmowania.
Najlepsze Obiektywy do filmowania Sposób ogniskowania Stałoogniskowe - Ranking TOP 20 z 121 produktów. Średni koszt 2740 zł. Najlepszy z kategorii Obiektywy do filmowania Sposób ogniskowania Stałoogniskowe to Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101), średnia cena 1268 zł (trend: stała, dostępność: 2). Ceny od 587 zł do 12535 zł. Najtańszy: Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101) za 587 zł. Najdroższy: Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL za 12535 zł. Najlepszy producent: Samyang.
Ranking TOP 20
Lp.
Zdjęcie
Nazwa
Cena
Opinie
Producent
Rodzaj
Ogniskowanie
Przysłona
Ogniskowa
średnica filtra
Kąt widzenia
Minimalna odległość ogniskowania
Bagnet
Konstrukcja
Wymiary
Waga
Do matrycy
Przeznaczenie
Kolor
Liczba listków przysłony
Stabilizacja obrazu
Autofocus
Maksymalne powiększenie
1
Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
2.0 - 22
16 mm
77 mm
79,5°
0,2m
Nikon F
13/11
89,4x83mm
583g
APS
do filmowania
czarny
8
n/a
n/a
n/a
2
Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101)
1 opinia
Samyang
rybie oko
stałoogniskowy
n/a
8 mm
n/a
180°
0,3
Nikon F
10/7
75x74.8 mm
435g
n/a
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
3
Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL
1 opinia
Tokina
szerokokątny
stałoogniskowy
2.9
11-20 mm
n/a
n/a
n/a
PL
n/a
n/a
n/a
pełna klatka
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
4
Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony E
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
2.2 - 22
16 mm
77 mm
79.5°
0,2m
Sony E
13/11
89,4x83
583g
APS
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
8
nie
n/a
n/a
5
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
1.5 - 22
35 mm
77 mm
n/a
n/a
Pentax
12/10
97,5x77x82 mm
762g
n/a
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
6
7artisans Vision 25mm T/1.05 Fuji X
1 opinia
7Artisans
szerokokątny
stałoogniskowy
1.05 - 16
25 mm
82 mm
n/a
0,23 m
Fuji X
n/a
n/a
n/a
n/a
do filmowania
czarny
13
n/a
n/a
n/a
7
Samyang 85mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II MTF
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
1.5 - 22
85 mm
n/a
n/a
1m
Micro 4/3
9/7
78 x 99,5 mm
595 g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
8
n/a
n/a
n/a
8
7artisans Vision 50mm T/1.05 Canon R
1 opinia
7Artisans
standardowy
stałoogniskowy
1.05 - 16
50 mm
82 mm
n/a
0.5 m
Canon RF
7 elementów w 5 grupach
n/a
679 g
APS-C
do filmowania
czarny
n/a
n/a
n/a
n/a
9
Irix Cine 150mm T3.0 Canon RF Imperial
1 opinia
Irix
makro
stałoogniskowy
3.0-32
150 mm
86 mm
n/a
n/a
Canon RF
n/a
136x97 mm
1100g
Pełna klatka
do filmowania
n/a
11
n/a
n/a
n/a
10
Samyang 135mm T2.2 VDSLR ED UMC Canon (F1312201101)
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
n/a
135 mm
77 mm
18.8°
n/a
Canon EF
11/7
122-148x82 mm
830g
n/a
do filmowania
n/a
9
n/a
n/a
n/a
11
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II MTF (F1312909101)
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
1.5 - 22
35 mm
77 mm
33,4 stopnia
30 cm
Micro 4/3
12/10
97,5x77x82 mm
762g
Micro 4/3
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
8
n/a
MF
n/a
12
Samyang 12mm T3.1 VDSLR ED AS NCS Fish-eye Nikon (F1312103101)
1 opinia
Samyang
rybie oko
stałoogniskowy
f/3.1
12 mm
brak danych
180°
0,2m
Nikon F
12/8
70,2 x 81,6 mm
510 g
Pełna klatka
do filmowania
n/a
7
n/a
MF
0,32 (1:3,1)
13
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Nikon (F1312903101)
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
1.5 - 22
35 mm
77 mm
n/a
n/a
Nikon F
12/10
97,5x77x82 mm
762g
n/a
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
14
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Sony E
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
1.5 - 22
35 mm
77 mm
63,1 stopnia
30 cm
Sony E
12/10
97,5x77x82 mm
762g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
8
n/a
MF
n/a
15
Samyang Xeen 35mm T1.5 FF Cine Sony E
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
1.5-22
35 mm
95 mm
63,1°
0,33
Sony E
12 elementów / 9 grup
117.6 x 121.7 mm
1375g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
n/a
nie
n/a
n/a
16
Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Sony E (F1420306101)
1 opinia
Samyang
rybie oko
stałoogniskowy
3.1 - 22
8 mm
n/a
180°
0.3
Sony E
11/8
55.8 x 60 mm
215 g
APS
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
6
nie
n/a
n/a
17
Samyang 85mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Canon (F1313001101)
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
1.5 - 22
85 mm
72 mm
28,3 stopnia
1m
Canon
9/7
78x72.2 mm
513g
n/a
do filmowania
n/a
8
n/a
MF
n/a
18
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR II MTF
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
1.5 - 22
24 mm
n/a
n/a
0,25
Micro 4/3
13/12
111x83 mm
635 g
Micro 4/3
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
19
Samyang 100mm T3.1 macro cinema VDSLR ED UMC Sony E (F1312306101)
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
3.1 - 32
100 mm
67 mm
24.8°
0.3m
Sony E
15/12
149,1 x 81,6 mm
710g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
9
n/a
MF
1 (1:1)
20
Samyang 85mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Fuji X (F1313010101)
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
1.5 - 22
85 mm
n/a
n/a
1m
Fuji X
9/7
78x72.2 mm
513g
n/a
do filmowania
n/a
8
n/a
n/a
n/a
Najlepsze produkty: Obiektywy do filmowania, Sposób ogniskowania: Stałoogniskowe
1. Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)
Obiektyw Samyang 16 mm. został zaprojektowany z niezwykłą starannością. Jego budowę optyczną oparto na 13 elementach rozmieszczonych w 11 grupach.
Zastosowano tutaj soczewkę typu ED o bardzo niskim współczynniku dyspersji, asferyczną ze szkła optycznego oraz hybrydowo - asferyczną. Soczewki pokryto wielowarstwowymi powłokami antyrefleksyjnymi UMC, które zapewniają bardzo dobrą transmisję światła. Solidna obudowa i jakość wykonania w połączeniu z wysokimi parametrami optycznymi sprawiają, ...
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.0 - 22
Ogniskowa
16 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
79,5°
Minimalna odległość ogniskowania
0,2m
Bagnet
Nikon F
Konstrukcja
13/11
Wymiary
89,4x83mm
Waga
583g
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
do filmowania
Kolor
czarny
Liczba listków przysłony
8
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Nikon
Samyang - Obiektyw szerokokątny - 16mm - f/2.0 AE ED AS UMC CS - Nikon F
2. Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101)
Konstrukcja optyczna obiektywu Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS II oparta została na modelu 8mm 1:3.5 Fish-eye CS II i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów marki Samyang. Jego jasność określona została przy pomocy liczby transmisyjnej T wynoszącej 3,8. Dla ułatwienia odczytu wartości na skali ostrości i przysłony, indeksy naniesione są równolegle do osi optycznej obiektywu.
Cechą charakterystyczną nowego modelu są zębatki, które współpracują z systemem follow-focus, a także pierścień ...
Najtańsze produkty: Obiektywy do filmowania, Sposób ogniskowania: Stałoogniskowe
1. Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101)
Konstrukcja optyczna obiektywu Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS II oparta została na modelu 8mm 1:3.5 Fish-eye CS II i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów marki Samyang. Jego jasność określona została przy pomocy liczby transmisyjnej T wynoszącej 3,8. Dla ułatwienia odczytu wartości na skali ostrości i przysłony, indeksy naniesione są równolegle do osi optycznej obiektywu.
Cechą charakterystyczną nowego modelu są zębatki, które współpracują z systemem follow-focus, a także pierścień ...
Ultra-szerokokątny,filmowy obiektyw Samyang VDSLR 16mm T2.2 ED AS UMC CS jest przeznaczony do aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę formatu APS-C. Obiektywy Samyang z serii VDSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niez...
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.2 - 22
Ogniskowa
16 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
79.5°
Minimalna odległość ogniskowania
0,2m
Bagnet
Sony E
Konstrukcja
13/11
Wymiary
89,4x83
Waga
583g
Stabilizacja obrazu
nie
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Liczba listków przysłony
8
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Sony E
Obiektyw Samyang 16 mm T2.2 ED AS UMC CS VDSLR / Sony E
3. Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax
Obiektyw Samyang 35mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR do Pentax
Samyang T1.5 35mm AS UMC został stworzony w oparciu o konstrukcję optyczną obiektywu Samyang 35mm f1.4 AS UMC i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów tej marki. Jego jasność oznaczono liczbą transmisyjną T1.5. Cechą charakterystyczną modelu są zębatki współpracujące z systemem follow - focus, a także pierścień przysłony obracany bezstopniowo. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle precyzyjne i bezgłośne operowanie ostrośc...
Dane techniczne:
Rodzaj
standardowy
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
1.5 - 22
Ogniskowa
35 mm
średnica filtra
77 mm
Bagnet
Pentax
Konstrukcja
12/10
Wymiary
97,5x77x82 mm
Waga
762g
Przeznaczenie
do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Obiektyw Samyang 35mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR do Pentax
Obiektyw SAMYANGT1.5 VDSLR/Pentax, 35 mm, f/1.5
Obiektyw Samyang 35mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR dla Pentax
Porównanie TOP 3
Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)
Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101)
Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL
Cena
Producent
Samyang
Samyang
Tokina
Rodzaj
szerokokątny
rybie oko
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
stałoogniskowy
stałoogniskowy
Przysłona
2.0 - 22
n/a
2.9
Ogniskowa
16 mm
8 mm
11-20 mm
średnica filtra
77 mm
n/a
n/a
Kąt widzenia
79,5°
180°
n/a
Minimalna odległość ogniskowania
0,2m
0,3
n/a
Bagnet
Nikon F
Nikon F
PL
Konstrukcja
13/11
10/7
n/a
Wymiary
89,4x83mm
75x74.8 mm
n/a
Waga
583g
435g
n/a
Do matrycy
APS
n/a
pełna klatka
Przeznaczenie
do filmowania
do filmowania
do filmowania
Kolor
czarny
n/a
n/a
Liczba listków przysłony
8
n/a
n/a
Obiektywy do filmowania, Sposób ogniskowania: Stałoogniskowe - Opinie
Aleksandra
Zastanawiałam się ostatnio nad zakupem stałoogniskowego obiektywu do filmowania i natrafiłam na ten ranking. Samyang 35mm T1.5 wydaje się być świetnym wyborem – cena jest przystępna, a opinie zachęcające. Pamiętam, jak kiedyś próbowałam filmować przy słabym oświetleniu z kitem i wyglądało to jak film noir, ale niezamierzenie! 😅 Stałoogniskowy obiektyw może być świetny, choć brak zooma jest czasem frustrujący. Ktoś jeszcze miał problem z tym Samyangiem, czy to tylko ja?
Zastanawiałam się ostatnio nad zakupem stałoogniskowego obiektywu do filmowania i natrafiłam na ten ranking. Samyang 35mm T1.5 wydaje się być świetnym wyborem – cena jest przystępna, a opinie zachęcające. Pamiętam, jak kiedyś próbowałam filmować przy słabym oświetleniu z kitem i wyglądało to jak film noir, ale niezamierzenie! 😅 Stałoogniskowy obiektyw może być świetny, choć brak zooma jest czasem frustrujący. Ktoś jeszcze miał problem z tym Samyangiem, czy to tylko ja?
Samyang 135mm T2.2 VDSLR ED UMC Nikon (F1312203101): Ostry od T 2.2.
Super dla tych co wiedzą, że to manualny i bez stabilizacji.