Obiektywy do filmowania, Rodzaj: Standardowe - Ranking i Opinie
Aktualizacja:
Filmowanie stało się nieodłączną częścią twórczej pracy wielu osób, które chcą uchwycić otaczający świat w dynamiczny sposób. Sercem każdego filmującego zestawu jest bez wątpienia odpowiedni obiektyw. Dla tych, którzy stawiają na wszechstronność i uniwersalność, idealnym wyborem są obiektywy standardowe.
Wybierając obiektyw do filmowania, warto zadać sobie kilka kluczowych pytań:
Jaki rodzaj ujęć chcemy wykonywać najczęściej?
Czy potrzebujemy stabilizacji obrazu?
Jaka maksymalna apertura będzie nam potrzebna?
Na jakim sprzęcie będziemy go używać?
Te pytania nakierują Cię na właściwy wybór. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci kupić idealny obiektyw standardowy:
Ogniskowa – Standardowe obiektywy zazwyczaj oferują ogniskowe w zakresie 35mm do 85mm. To zapewnia naturalną perspektywę bez zniekształcania obrazu. Dobrze sprawdzą się do filmowania zarówno portretów, jak i krajobrazów.
Przysłona – Jej maksymalna wartość jest kluczowa dla jakości obrazu. Obiektywy o dużej jasności, jak f/1.8 czy f/2.8, pozwalają na piękne rozmycie tła, co znacząco poprawia estetykę ujęć.
Stabilizacja obrazu – Funkcja ta jest nieoceniona podczas filmowania z ręki. Warto wybierać obiektywy ze stabilizacją, zwłaszcza jeśli często filmujesz w ruchu.
Kompatybilność – Upewnij się, że wybrany obiektyw pasuje do Twojego aparatu. Sprawdź mocowanie i upewnij się, że obiektyw współpracuje z Twoim modelem aparatu.
Autofocus a manualne ustawianie ostrości – Choć autofocus jest wygodny, wielu filmowców preferuje ręczne ustawianie ostrości, które pozwala na większą kontrolę nad ujęciem.
Co wyróżnia poszczególne modele? Przede wszystkim materiały, z jakich są wykonane, oraz jakość elementów szklanych. Wyższej klasy obiektywy oferują lepszą reprodukcję kolorów i mniejsze aberracje chromatyczne. Ważna jest także solidność konstrukcji, co wpłynie na trwałość i niezawodność podczas filmowania w różnych warunkach.
Podsumowując, obiektywy standardowe to doskonały wybór, łączący jakość z komfortem użytkowania. Wybór zależy głównie od indywidualnych potrzeb i oczekiwań filmowca, ale kierując się powyższymi wskazówkami, z pewnością znajdziesz obiektyw, który pozwoli Ci na tworzenie pięknych i profesjonalnych ujęć.
Najlepsze Obiektywy do filmowania Rodzaj Standardowe - Ranking TOP 20 z 121 produktów. Średni koszt 1801 zł. Najlepszy z kategorii Obiektywy do filmowania Rodzaj Standardowe to Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax, średnia cena 1113 zł (trend: stała, dostępność: 3). Ceny od 798 zł do 2533 zł. Najtańszy: Samyang 10mm T3.1 VDSLR ED AS NCS CS II Samsung (F1322508101) za 798 zł. Najdroższy: Sirui 50mm T2.9 1.6x Sony E anamorficzny za 2533 zł. Najlepszy producent: Samyang.
Ranking TOP 20
Lp.
Zdjęcie
Nazwa
Cena
Opinie
Producent
Rodzaj
Ogniskowanie
Przysłona
Ogniskowa
średnica filtra
Bagnet
Konstrukcja
Wymiary
Waga
Przeznaczenie
Kąt widzenia
Minimalna odległość ogniskowania
Do matrycy
Liczba listków przysłony
Autofocus
Kolor
Maksymalne powiększenie
Stabilizacja obrazu
1
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
1.5 - 22
35 mm
77 mm
Pentax
12/10
97,5x77x82 mm
762g
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
2
Samyang 12mm T2.2 NCS CS VDSLR Sony E (F1420506101)
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
2.2 - 22
12 mm
brak danych
Sony E
12/10
59,1x 73,6 mm
250g
bezlusterkowiec, do filmowania
98.9°
0,2m
APS
6
MF
n/a
n/a
n/a
3
Samyang 12mm T2.2 NCS CS VDSLR 4/3
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
2.2 - 22
12 mm
n/a
4/3
4/3
12/10
57,9 x 73,6 mm
260g
bezlusterkowiec, do filmowania
83°
0,2m
4/3
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
4
7artisans Vision 50mm T/1.05 Canon R
1 opinia
7Artisans
standardowy
stałoogniskowy
1.05 - 16
50 mm
82 mm
Canon RF
7 elementów w 5 grupach
n/a
679 g
do filmowania
n/a
0.5 m
APS-C
n/a
n/a
czarny
n/a
n/a
5
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II MTF (F1312909101)
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
1.5 - 22
35 mm
77 mm
Micro 4/3
12/10
97,5x77x82 mm
762g
bezlusterkowiec, do filmowania
33,4 stopnia
30 cm
Micro 4/3
8
MF
n/a
n/a
n/a
6
Samyang 12mm T2.2 NCS CS VDSLR Fuji (F1420510101)
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
2.2 - 22
12 mm
brak danych
Fuji X
12/10
59,4 x 73,6 mm
265g
bezlusterkowiec, do filmowania
98.9°
0,2m
APS
6
MF
n/a
n/a
n/a
7
Sirui 50mm T2.9 1.6x Sony E anamorficzny
1 opinia
Sirui
standardowy
stałoogniskowy
2.9
50 mm
n/a
Sony E
n/a
n/a
n/a
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
czarny
n/a
n/a
8
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Sony E
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
1.5 - 22
35 mm
77 mm
Sony E
12/10
97,5x77x82 mm
762g
bezlusterkowiec, do filmowania
63,1 stopnia
30 cm
n/a
8
MF
n/a
n/a
n/a
9
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Nikon (F1312903101)
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
1.5 - 22
35 mm
77 mm
Nikon F
12/10
97,5x77x82 mm
762g
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
10
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Canon (F1312901101)
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
1.5 - 22
35 mm
77 mm
Canon EF
12/10
97,5x77x82 mm
762g
do filmowania
63,1 stopnia
30 cm
n/a
8
MF
n/a
1:1.5
n/a
11
7artisans Vision 50mm T/1.05 Fuji X
1 opinia
7Artisans
standardowy
stałoogniskowy
1.05 - 16
50 mm
82 mm
Fuji X
n/a
n/a
679 g
do filmowania
n/a
0,5 m
n/a
n/a
n/a
czarny
n/a
n/a
12
Samyang 10mm T3.1 VDSLR ED AS NCS CS Pentax
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
3.1 - 22
10 mm
n/a
Pentax K
14/9
81.6 x 106.1 mm
630g
do filmowania
93.4°
0,24m
n/a
6
n/a
n/a
n/a
nie
13
7artisans Vision 50mm T/1.05 MTF
1 opinia
7Artisans
standardowy
stałoogniskowy
1.05 -
50 mm
82 mm
Micro 4/3
n/a
n/a
n/a
do filmowania
n/a
0,5 m
4/3
13
n/a
czarny
n/a
n/a
14
Samyang 10mm T3.1 VDSLR ED AS NCS CS II Samsung (F1322508101)
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
3.1 - 22
10 mm
n/a
Samsung NX
14/9
n/a
630g
bezlusterkowiec, do filmowania
93.4°
0,24m
Micro 4/3
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
15
Samyang 10mm T3.1 VDSLR ED AS NCS CS II Canon (F1322501101)
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
3.1 - 22
10 mm
brak danych
Canon EF
14/9
87 x 106,1 mm
600g
do filmowania
109.5°
0,24m
APS
6
MF
n/a
n/a
n/a
16
Samyang 50mm T1.5 AS UMC VDSLR Mk2 MFT
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
n/a
50 mm
n/a
Micro 4/3
n/a
n/a
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
n/a
n/a
9
n/a
n/a
n/a
n/a
Najlepsze produkty: Obiektywy do filmowania, Rodzaj: Standardowe
1. Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax
Obiektyw Samyang 35mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR do Pentax
Samyang T1.5 35mm AS UMC został stworzony w oparciu o konstrukcję optyczną obiektywu Samyang 35mm f1.4 AS UMC i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów tej marki. Jego jasność oznaczono liczbą transmisyjną T1.5. Cechą charakterystyczną modelu są zębatki współpracujące z systemem follow - focus, a także pierścień przysłony obracany bezstopniowo. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle precyzyjne i bezgłośne operowanie ostrośc...
Dane techniczne:
Rodzaj
standardowy
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
1.5 - 22
Ogniskowa
35 mm
średnica filtra
77 mm
Bagnet
Pentax
Konstrukcja
12/10
Wymiary
97,5x77x82 mm
Waga
762g
Przeznaczenie
do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Obiektyw Samyang 35mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR do Pentax
Obiektyw SAMYANGT1.5 VDSLR/Pentax, 35 mm, f/1.5
Obiektyw Samyang 35mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR dla Pentax
2. Samyang 12mm T2.2 NCS CS VDSLR Sony E (F1420506101)
Obiektyw Samyang 12 mm T2.2 NCS CS VDSLR - Sony E Poczuj szerokokątny świat w bezlusterkowym aparacie! Odłączane pierścienie przysłony i ostrości Nano Coating System (NCS) Soczewka o niskiej dyspersji (ED) Hybrydowa soczewka asferyczna (H-ASP) Okrągły otwór przysłony z 6 listkami Samyang 12 mm T2.2 NCS CS VDSLR - Sony E to obiektyw szerokokątny do aparatów bezlusterkowych z matrycą APS-C. Wartość T oznaczająca przepuszczanie światła jest oznaczona na obiektywie aby pomóc w dokładnym korzystan...
Dane techniczne:
Rodzaj
standardowy
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.2 - 22
Ogniskowa
12 mm
średnica filtra
brak danych
Kąt widzenia
98.9°
Minimalna odległość ogniskowania
0,2m
Bagnet
Sony E
Konstrukcja
12/10
Wymiary
59,1x 73,6 mm
Waga
250g
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Liczba listków przysłony
6
Autofocus
MF
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
SAMYANG Obiektyw wideo APS-C Sony E z ręcznym ustawianiem ostrości Obiektyw wideo 0.8, szerokokątny czarny 12 mm / F 2.2 CINE NCS CS (1021579)
3. Samyang 12mm T2.2 NCS CS VDSLR 4/3
Obiektyw Samyang 12 mm 1:2.2 NCS CS VDSLR został zaprojektowany specjalnie dla aparatów bezlusterkowych wyposażonych w matryce formatu APS-C. Dodatkowo, jego wysoka jakość wykonania doskonale poradzi sobie z wysokimi rozdzielczościami, przekraczającymi 24 megapiksele. Szerokie pole widzenia pozwoli uchwycić rozległą przestrzeń podczas fotografowania krajobrazów, ulicy czy też pomieszczeń. Ogniskowa przy użyciu matrycy o mnożniku 1.5x wynosi 18mm, co jest niezwykle trudne do osiągnięcia w apar...
Dane techniczne:
Rodzaj
standardowy
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.2 - 22
Ogniskowa
12 mm
Kąt widzenia
83°
Minimalna odległość ogniskowania
0,2m
Bagnet
4/3
4/3
Konstrukcja
12/10
Wymiary
57,9 x 73,6 mm
Waga
260g
Do matrycy
4/3
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Samyang MF 12mm T2.2 APS-C MFT Video
Najtańsze produkty: Obiektywy do filmowania, Rodzaj: Standardowe
1. Samyang 10mm T3.1 VDSLR ED AS NCS CS II Samsung (F1322508101)
Dane techniczne:
Rodzaj
standardowy
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
3.1 - 22
Ogniskowa
10 mm
Kąt widzenia
93.4°
Minimalna odległość ogniskowania
0,24m
Bagnet
Samsung NX
Konstrukcja
14/9
Waga
630g
Do matrycy
Micro 4/3
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
SAMYANG 13010T3.1SX 10 mm T3.1 VDSLR ED AS NCS II obiektyw do podłączenia Samsung NX czarny
2. Samyang 10mm T3.1 VDSLR ED AS NCS CS Pentax
"Karta kurier gratis" - nie są doliczane żadne opłaty za przesyłkę kurierską na terenie Polski przy zakupie ponad 100 zł opłaconym przelewem lub kartą kredytową
Ultraszerokokątny filmowy obiektyw Samyang VDSLR 10mm T3.1 ED AS NCS CS został zaprojektowany do współpracy z aparatami wyposażonymi w matryce typu APS-C oraz 4/3. Obiektywy Samyang z serii VDSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i pr...
Dane techniczne:
Rodzaj
standardowy
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
3.1 - 22
Ogniskowa
10 mm
Kąt widzenia
93.4°
Minimalna odległość ogniskowania
0,24m
Bagnet
Pentax K
Konstrukcja
14/9
Wymiary
81.6 x 106.1 mm
Waga
630g
Stabilizacja obrazu
nie
Przeznaczenie
do filmowania
Liczba listków przysłony
6
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Obiektyw Samyang 10mm T3.1 ED AS NCS CS VDSLR do Pentax
Obiektyw SAMYANG T3.1 ED AS NCS CS-VDSLR/Pentax, 10 mm, f/3.1
Obiektyw Samyang 10mm T3.1 ED AS NCS CS VDSLR do Pentax
3. Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax
Obiektyw Samyang 35mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR do Pentax
Samyang T1.5 35mm AS UMC został stworzony w oparciu o konstrukcję optyczną obiektywu Samyang 35mm f1.4 AS UMC i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów tej marki. Jego jasność oznaczono liczbą transmisyjną T1.5. Cechą charakterystyczną modelu są zębatki współpracujące z systemem follow - focus, a także pierścień przysłony obracany bezstopniowo. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle precyzyjne i bezgłośne operowanie ostrośc...
Dane techniczne:
Rodzaj
standardowy
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
1.5 - 22
Ogniskowa
35 mm
średnica filtra
77 mm
Bagnet
Pentax
Konstrukcja
12/10
Wymiary
97,5x77x82 mm
Waga
762g
Przeznaczenie
do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Obiektyw Samyang 35mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR do Pentax
Obiektyw SAMYANGT1.5 VDSLR/Pentax, 35 mm, f/1.5
Obiektyw Samyang 35mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR dla Pentax
Porównanie TOP 3
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax
Samyang 12mm T2.2 NCS CS VDSLR Sony E (F1420506101)
Samyang 12mm T2.2 NCS CS VDSLR 4/3
Cena
Producent
Samyang
Samyang
Samyang
Rodzaj
standardowy
standardowy
standardowy
Ogniskowanie
stałoogniskowy
stałoogniskowy
stałoogniskowy
Przysłona
1.5 - 22
2.2 - 22
2.2 - 22
Ogniskowa
35 mm
12 mm
12 mm
średnica filtra
77 mm
brak danych
n/a
Bagnet
Pentax
Sony E
4/3
4/3
Konstrukcja
12/10
12/10
12/10
Wymiary
97,5x77x82 mm
59,1x 73,6 mm
57,9 x 73,6 mm
Waga
762g
250g
260g
Przeznaczenie
do filmowania
bezlusterkowiec, do filmowania
bezlusterkowiec, do filmowania
Kąt widzenia
n/a
98.9°
83°
Minimalna odległość ogniskowania
n/a
0,2m
0,2m
Do matrycy
n/a
APS
4/3
Liczba listków przysłony
n/a
6
n/a
Autofocus
n/a
MF
n/a
Obiektywy do filmowania, Rodzaj: Standardowe - Opinie
Dagmara
Hej! Ostatnio wpadł mi w ręce Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax i muszę przyznać, że jak na swoją cenę, to całkiem zacny sprzęt! Używam go do filmowania znajomych podczas wypadów na miasto i jakość obrazu jest naprawdę dobra. Choć muszę się przyznać, że próbując nagrywać naszego kota, który biegał po pokoju, brak autofokusa trochę mnie zirytował. 😂 Ale za tę cenę i tak jestem zadowolona. Ktoś jeszcze go testował? Jak wrażenia?
Hej! Ostatnio wpadł mi w ręce Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax i muszę przyznać, że jak na swoją cenę, to całkiem zacny sprzęt! Używam go do filmowania znajomych podczas wypadów na miasto i jakość obrazu jest naprawdę dobra. Choć muszę się przyznać, że próbując nagrywać naszego kota, który biegał po pokoju, brak autofokusa trochę mnie zirytował. 😂 Ale za tę cenę i tak jestem zadowolona. Ktoś jeszcze go testował? Jak wrażenia?
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Sony E: Samyang 35mm T1.5 Cinema II