Obiektywy do filmowania - Ranking i Opinie

Filmowanie to sztuka, w której odpowiedni sprzęt może znacząco wpłynąć na jakość końcowego produktu. Jednym z kluczowych elementów każdego zestawu filmowego jest obiektyw. Obiektywy do filmowania różnią się od tych używanych w fotografii, zarówno pod kątem konstrukcji, jak i parametrów, a ich właściwy wybór wymaga zrozumienia kilku kluczowych aspektów.

Ogniskowa i jej znaczenie

Przy wyborze obiektywu do filmowania, jednym z podstawowych czynników, które należy brać pod uwagę, jest ogniskowa, która decyduje o kącie widzenia. Obiektywy o krótszej ogniskowej, znane jako szerokokątne, są doskonałe do tworzenia ujęć krajobrazowych lub scen w ciasnych przestrzeniach. Z kolei obiektywy o dłuższej ogniskowej, czyli teleobiektywy, pozwalają na zbliżanie odległych przedmiotów i są często stosowane w przypadku ujęć portretowych lub detali.

  • Szerokokątne: np. 18-35 mm – świetne do krajobrazów.
  • Standardowe: np. 35-70 mm – uniwersalność w zakresie kątów widzenia.
  • Teleobiektywy: np. 70-200 mm – idealne do detali i portretów.

Cechy charakterystyczne obiektywów filmowych

Podczas filmowania, niektóre cechy obiektywów mają większe znaczenie niż podczas fotografii. Oto kilka z nich:

  1. Przysłona: Obiektywy o niższej wartości f/ (np. f/1.4, f/2.8) pozwalają na filmowanie w słabych warunkach świetlnych i dają piękne rozmycie tła (bokeh).
  2. Cine Lens vs. Stills Lens: Cine lenses są specjalnie zaprojektowane do filmowania. Mają bardziej płynną regulację przysłony oraz większe, czytelniejsze oznaczenia, co ułatwia precyzyjne ustawienia.
  3. Stabilizacja obrazu: Wbudowana stabilizacja (jeśli jest) może znacznie ulepszyć jakość ujęć z ręki, redukując drgania.

Zastosowanie do specyficznych ról przy filmowaniu to kolejny aspekt, który należy rozważyć. Zastanów się, jaki rodzaj produkcji planujesz – czy to będą dynamiczne sceny akcji, w których stabilizacja jest kluczowa, a może spokojne filmy artystyczne, gdzie szerokokątne obiektywy i dobra przysłona będą atutem?

Cena i jakość to, jak zawsze, istotny element do rozważenia. Obiektywy mogą mieć szerokie spektrum cenowe, ale nie zawsze najdroższe jest najlepsze. Dobre manualne obiektywy mogą nie mieć automatyki, ale oferują jakość optyczną na poziomie profesjonalnym.

Emisyjność (ang. „cooke look”) i jakość obrazu to kolejne elementy, które ujawniają się w subiektywnym odbiorze sceny. Poszczególne marki mogą mieć swoim obiektywom typową emisję lub wyglądać bardziej neutralnie – tutaj wybór zależy od artystycznych preferencji.

Aby podsumować, wybierając obiektyw do filmowania, kluczowe jest dokładne rozważenie, jakie aspekty techniczne i artystyczne będą dla Ciebie najważniejsze. Dzięki dobrze dobranemu obiektywowi możesz podnieść jakość swoich filmów o kilka poziomów, a precyzyjny dobór sprzętu to inwestycja w przyszłe sukcesy.

Najlepsze Obiektywy do filmowania - Ranking TOP 20 z 121 produktów. Średni koszt 3461 zł. Najlepszy z kategorii Obiektywy do filmowania to Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101), średnia cena 1268 zł (trend: stała, dostępność: 2). Ceny od 587 zł do 13093 zł. Najtańszy: Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101) za 587 zł. Najdroższy: Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA PL za 13093 zł. Najlepszy producent: Samyang.

Ranking TOP 20

Lp.ZdjęcieNazwaCenaOpinieProducentRodzajOgniskowaniePrzysłonaOgniskowaśrednica filtraKąt widzeniaMinimalna odległość ogniskowaniaBagnetKonstrukcjaWymiaryWagaDo matrycyPrzeznaczenieKolorLiczba listków przysłonyStabilizacja obrazuAutofocusMaksymalne powiększenie
1 Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101) Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)
1 opinia
Samyangszerokokątnystałoogniskowy2.0 - 2216 mm77 mm79,5°0,2mNikon F13/1189,4x83mm583gAPSdo filmowaniaczarny8n/an/an/a
2 Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101) Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101)
1 opinia
Samyangrybie okostałoogniskowyn/a8 mmn/a180°0,3Nikon F10/775x74.8 mm435gn/ado filmowanian/an/an/an/an/a
3 Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL
1 opinia
Tokinaszerokokątnystałoogniskowy2.911-20 mmn/an/an/aPLn/an/an/apełna klatkado filmowanian/an/an/an/an/a
4 Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony E Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony E
1 opinia
Samyangszerokokątnystałoogniskowy2.2 - 2216 mm77 mm79.5°0,2mSony E13/1189,4x83583gAPSbezlusterkowiec, do filmowanian/a8nien/an/a
5 Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax
1 opinia
Samyangstandardowystałoogniskowy1.5 - 2235 mm77 mmn/an/aPentax12/1097,5x77x82 mm762gn/ado filmowanian/an/an/an/an/a
6 7artisans Vision 25mm T/1.05 Fuji X 7artisans Vision 25mm T/1.05 Fuji X
1 opinia
7Artisansszerokokątnystałoogniskowy1.05 - 1625 mm82 mmn/a0,23 mFuji Xn/an/an/an/ado filmowaniaczarny13n/an/an/a
7 Samyang 85mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II MTF Samyang 85mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II MTF
1 opinia
Samyangteleobiektywstałoogniskowy1.5 - 2285 mmn/an/a1mMicro 4/39/778 x 99,5 mm595 gn/abezlusterkowiec, do filmowanian/a8n/an/an/a
8 Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA PL Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA PL
1 opinia
Tokinauniwersalnyzmiennoogniskowyn/a50-135 mm112 mmn/a1mPL18/14n/an/an/ado filmowanian/an/an/an/an/a
9 7artisans Vision 50mm T/1.05 Canon R 7artisans Vision 50mm T/1.05 Canon R
1 opinia
7Artisansstandardowystałoogniskowy1.05 - 1650 mm82 mmn/a0.5 mCanon RF7 elementów w 5 grupachn/a679 gAPS-Cdo filmowaniaczarnyn/an/an/an/a
10 Irix Cine 150mm T3.0 Canon RF Imperial Irix Cine 150mm T3.0 Canon RF Imperial
1 opinia
Irixmakrostałoogniskowy3.0-32150 mm86 mmn/an/aCanon RFn/a136x97 mm1100gPełna klatkado filmowanian/a11n/an/an/a
11 Samyang 135mm T2.2 VDSLR ED UMC Canon (F1312201101) Samyang 135mm T2.2 VDSLR ED UMC Canon (F1312201101)
1 opinia
Samyangteleobiektywstałoogniskowyn/a135 mm77 mm18.8°n/aCanon EF11/7122-148x82 mm830gn/ado filmowanian/a9n/an/an/a
12 Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II MTF (F1312909101) Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II MTF (F1312909101)
1 opinia
Samyangstandardowystałoogniskowy1.5 - 2235 mm77 mm33,4 stopnia30 cmMicro 4/312/1097,5x77x82 mm762gMicro 4/3bezlusterkowiec, do filmowanian/a8n/aMFn/a
13 Samyang 12mm T3.1 VDSLR ED AS NCS Fish-eye Nikon (F1312103101) Samyang 12mm T3.1 VDSLR ED AS NCS Fish-eye Nikon (F1312103101)
1 opinia
Samyangrybie okostałoogniskowyf/3.112 mmbrak danych180°0,2mNikon F12/870,2 x 81,6 mm510 gPełna klatkado filmowanian/a7n/aMF0,32 (1:3,1)
14 Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Nikon (F1312903101) Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Nikon (F1312903101)
1 opinia
Samyangstandardowystałoogniskowy1.5 - 2235 mm77 mmn/an/aNikon F12/1097,5x77x82 mm762gn/ado filmowanian/an/an/an/an/a
15 Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Sony E Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Sony E
1 opinia
Samyangstandardowystałoogniskowy1.5 - 2235 mm77 mm63,1 stopnia30 cmSony E12/1097,5x77x82 mm762gn/abezlusterkowiec, do filmowanian/a8n/aMFn/a
16 Samyang Xeen 35mm T1.5 FF Cine Sony E Samyang Xeen 35mm T1.5 FF Cine Sony E
1 opinia
Samyangszerokokątnystałoogniskowy1.5-2235 mm95 mm63,1°0,33Sony E12 elementów / 9 grup117.6 x 121.7 mm1375gn/abezlusterkowiec, do filmowanian/an/anien/an/a
17 Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Sony E (F1420306101) Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Sony E (F1420306101)
1 opinia
Samyangrybie okostałoogniskowy3.1 - 228 mmn/a180°0.3Sony E11/855.8 x 60 mm215 gAPSbezlusterkowiec, do filmowanian/a6nien/an/a
18 Samyang 85mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Canon (F1313001101) Samyang 85mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Canon (F1313001101)
1 opinia
Samyangteleobiektywstałoogniskowy1.5 - 2285 mm72 mm28,3 stopnia1mCanon9/778x72.2 mm513gn/ado filmowanian/a8n/aMFn/a
19 Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR II MTF Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR II MTF
1 opinia
Samyangszerokokątnystałoogniskowy1.5 - 2224 mmn/an/a0,25Micro 4/313/12111x83 mm635 gMicro 4/3bezlusterkowiec, do filmowanian/an/an/an/an/a
20 Samyang 100mm T3.1 macro cinema VDSLR ED UMC Sony E (F1312306101) Samyang 100mm T3.1 macro cinema VDSLR ED UMC Sony E (F1312306101)
1 opinia
Samyangteleobiektywstałoogniskowy3.1 - 32100 mm67 mm24.8°0.3mSony E15/12149,1 x 81,6 mm710gn/abezlusterkowiec, do filmowanian/a9n/aMF1 (1:1)

Najlepsze produkty: Obiektywy do filmowania

1. Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)

Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)

 

Obiektyw Samyang 16 mm. został zaprojektowany z niezwykłą starannością. Jego budowę optyczną oparto na 13 elementach rozmieszczonych w 11 grupach.

 

Zastosowano tutaj soczewkę typu ED o bardzo niskim współczynniku dyspersji, asferyczną ze szkła optycznego oraz hybrydowo - asferyczną. Soczewki pokryto wielowarstwowymi powłokami antyrefleksyjnymi UMC, które zapewniają bardzo dobrą transmisję światła. Solidna obudowa i jakość wykonania w połączeniu z wysokimi parametrami optycznymi sprawiają, ...


Dane techniczne:

Rodzajszerokokątny
Ogniskowaniestałoogniskowy
Przysłona2.0 - 22
Ogniskowa16 mm
średnica filtra77 mm
Kąt widzenia79,5°
Minimalna odległość ogniskowania0,2m
BagnetNikon F
Konstrukcja13/11
Wymiary89,4x83mm
Waga583g
Do matrycyAPS
Przeznaczeniedo filmowania
Kolorczarny
Liczba listków przysłony8

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Foto-tip.pl

Ilość opinii:
177
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Nikon
www.kaufland.pl

Samyang - Obiektyw szerokokątny - 16mm - f/2.0 AE ED AS UMC CS - Nikon F


2. Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101)

Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101)


Konstrukcja optyczna obiektywu Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS II oparta została na modelu 8mm 1:3.5 Fish-eye CS II i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów marki Samyang. Jego jasność określona została przy pomocy liczby transmisyjnej T wynoszącej 3,8. Dla ułatwienia odczytu wartości na skali ostrości i przysłony, indeksy naniesione są równolegle do osi optycznej obiektywu.

 

Cechą charakterystyczną nowego modelu są zębatki, które współpracują z systemem follow-focus, a także pierścień ...


Dane techniczne:

Rodzajrybie oko
Ogniskowaniestałoogniskowy
Ogniskowa8 mm
Kąt widzenia180°
Minimalna odległość ogniskowania0,3
BagnetNikon F
Konstrukcja10/7
Wymiary75x74.8 mm
Waga435g
Przeznaczeniedo filmowania

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Foto-tip.pl

Ilość opinii:
177
Obiektyw Samyang 8mm T3.8 VDSLR Fisheye CSII Nikon
Empik.com

Obiektyw Samyang 8Mm T3.8 Vdslr Fisheye Csii Nikon


3. Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL

Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL

Dane techniczne:

Rodzajszerokokątny
Ogniskowaniestałoogniskowy
Przysłona2.9
Ogniskowa11-20 mm
BagnetPL
Do matrycypełna klatka
Przeznaczeniedo filmowania

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
pasazfoto.pl
Ocena:
4.9/5.0
Ilość opinii:
1839
Tokina Cinema 11-20mm T2.9 Metric (PL-mount) Raty 0%


Najtańsze produkty: Obiektywy do filmowania

1. Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101)

Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101)


Konstrukcja optyczna obiektywu Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS II oparta została na modelu 8mm 1:3.5 Fish-eye CS II i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów marki Samyang. Jego jasność określona została przy pomocy liczby transmisyjnej T wynoszącej 3,8. Dla ułatwienia odczytu wartości na skali ostrości i przysłony, indeksy naniesione są równolegle do osi optycznej obiektywu.

 

Cechą charakterystyczną nowego modelu są zębatki, które współpracują z systemem follow-focus, a także pierścień ...


Dane techniczne:

Rodzajrybie oko
Ogniskowaniestałoogniskowy
Ogniskowa8 mm
Kąt widzenia180°
Minimalna odległość ogniskowania0,3
BagnetNikon F
Konstrukcja10/7
Wymiary75x74.8 mm
Waga435g
Przeznaczeniedo filmowania

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Foto-tip.pl

Ilość opinii:
177
Obiektyw Samyang 8mm T3.8 VDSLR Fisheye CSII Nikon
Empik.com

Obiektyw Samyang 8Mm T3.8 Vdslr Fisheye Csii Nikon


2. Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony E

Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony E
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Sony E

Ultra-szerokokątny,filmowy obiektyw Samyang VDSLR 16mm T2.2 ED AS UMC CS jest przeznaczony do aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę formatu APS-C. Obiektywy Samyang z serii VDSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niez...


Dane techniczne:

Rodzajszerokokątny
Ogniskowaniestałoogniskowy
Przysłona2.2 - 22
Ogniskowa16 mm
średnica filtra77 mm
Kąt widzenia79.5°
Minimalna odległość ogniskowania0,2m
BagnetSony E
Konstrukcja13/11
Wymiary89,4x83
Waga583g
Stabilizacja obrazunie
Do matrycyAPS
Przeznaczeniebezlusterkowiec, do filmowania
Liczba listków przysłony8

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Foto-tip.pl

Ilość opinii:
177
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Sony E
Empik.com

Obiektyw Samyang 16 mm T2.2 ED AS UMC CS VDSLR / Sony E


3. Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax

Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax
Obiektyw Samyang 35mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR do Pentax

Samyang T1.5 35mm AS UMC został stworzony w oparciu o konstrukcję optyczną obiektywu Samyang 35mm f1.4 AS UMC i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów tej marki. Jego jasność oznaczono liczbą transmisyjną T1.5. Cechą charakterystyczną modelu są zębatki współpracujące z systemem follow - focus, a także pierścień przysłony obracany bezstopniowo. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle precyzyjne i bezgłośne operowanie ostrośc...


Dane techniczne:

Rodzajstandardowy
Ogniskowaniestałoogniskowy
Przysłona1.5 - 22
Ogniskowa35 mm
średnica filtra77 mm
BagnetPentax
Konstrukcja12/10
Wymiary97,5x77x82 mm
Waga762g
Przeznaczeniedo filmowania

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Foto-tip.pl

Ilość opinii:
177
Obiektyw Samyang 35mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR do Pentax
Empik.com

Obiektyw SAMYANGT1.5 VDSLR/Pentax, 35 mm, f/1.5
www.kaufland.pl

Obiektyw Samyang 35mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR dla Pentax


Porównanie TOP 3

Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101) Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101) Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101) Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101) Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL
Cena
ProducentSamyangSamyangTokina
Rodzajszerokokątnyrybie okoszerokokątny
Ogniskowaniestałoogniskowystałoogniskowystałoogniskowy
Przysłona2.0 - 22n/a2.9
Ogniskowa16 mm8 mm11-20 mm
średnica filtra77 mmn/an/a
Kąt widzenia79,5°180°n/a
Minimalna odległość ogniskowania0,2m0,3n/a
BagnetNikon FNikon FPL
Konstrukcja13/1110/7n/a
Wymiary89,4x83mm75x74.8 mmn/a
Waga583g435gn/a
Do matrycyAPSn/apełna klatka
Przeznaczeniedo filmowaniado filmowaniado filmowania
Kolorczarnyn/an/a
Liczba listków przysłony8n/an/a

Obiektywy do filmowania - Opinie

  1. Sabina

    Ojej, ten ranking obiektywów to prawdziwa jazda bez trzymanki! 😄 Samyang 35mm za 1105 zł brzmi jak marzenie, ale czy ktoś mi powie, jak to jest z jego wagą? Niby filmowanie to frajda, ale nie chcę skończyć z bicepsem jak Arnold! 💪 A ten Sigma za 21990 zł? Chyba musiałabym sprzedać nerkę… Może ktoś już testował i może podzielić się wrażeniami?

    Odpowiedz
  2. Bartek K

    Samyang 135mm T2.2 VDSLR ED UMC Nikon (F1312203101): Ostry od T 2.2.
    Super dla tych co wiedzą, że to manualny i bez stabilizacji.

    Odpowiedz

Dodaj opinię, komentarz