Obiektywy do filmowania, Bagnet: Sony E - Ranking i Opinie
Aktualizacja:
Filmy towarzyszą nam na każdym kroku, od codziennych nagrań rodzinnych po profesjonalne produkcje. Dlatego tak ważne jest, aby wybrać odpowiedni obiektyw do filmowania, jeśli korzystamy z aparatu systemowego Sony z bagnetem E. Bagnet Sony E to popularna platforma stosowana zarówno w aparatach APS-C, jak i pełnoklatkowych, oferująca szeroki wybór obiektywów dostosowanych do różnych potrzeb filmowych.
Jednym z pierwszych pytań, które się nasuwają podczas wyboru obiektywu do filmowania, jest to, na co powinniśmy zwrócić uwagę. Oto kilka kluczowych aspektów:
Ogniskowa: Wybierając ogniskową, zastanów się, jaki typ ujęć będziesz realizować. Szersze kąty (poniżej 35 mm) sprawdzą się w filmowaniu krajobrazów czy ciasnych wnętrz, natomiast dłuższe ogniskowe (powyżej 70 mm) są idealne do portretów czy detali.
Jasność obiektywu: Wysoka jasność (np. f/1.4, f/2.0) umożliwi ci uzyskanie pięknego efektu bokeh i pozwoli filmować w słabych warunkach oświetleniowych. Warto inwestować w jasne szkła, jeśli zależy ci na elastyczności w realizacji ujęć.
Stabilizacja obrazu: Jeśli często filmujesz z ręki, zwróć uwagę na obiektywy z wbudowaną stabilizacją, która zniweluje drgania kamery, zapewniając płynniejsze ujęcia.
Kontrola ostrości: Manualna kontrola ostrości jest nieoceniona w filmowaniu. Zwróć uwagę na pierścienie ostrości, które pozwalają na precyzyjne i płynne regulowanie ostrości, co jest kluczowe przy dynamicznych scenach.
Konstrukcja obiektywu: Solidna budowa i odporność na warunki atmosferyczne to cechy, które doceni każdy filmowiec pracujący w plenerze.
Kolejną ważną kwestią są dodatkowe funkcje obiektywów, które mogą wzbogacić twoje doświadczenia filmowe:
Minimalna odległość ostrzenia: To istotne, jeśli chcesz skupić się na detalach. Wybieraj obiektywy z krótką minimalną odległością ostrzenia, aby uzyskać efektowne zbliżenia.
Cicha praca: Przy filmowaniu warto wybierać obiektywy z cichymi silnikami AF, szczególnie jeśli dźwięk jest rejestrowany w czasie rzeczywistym, by nie zepsuć ścieżki dźwiękowej mechanizmem autofokusa.
Kiedy już uwzględnisz te wszystkie aspekty, pozostaje kwestia budżetu. Należy nauczyć się balansować między kosztami a jakością: nie zawsze najdroższy obiektyw okaże się najlepszym wyborem. Ważne, by dopasować go do swoich potrzeb i stylu pracy. Dzięki rozsądnemu podejściu do zakupu obiektywu z bagnetem Sony E, efektywnie podniesiesz jakość swoich filmów, ciesząc się sukcesem na każdym etapie produkcji.
Najlepsze Obiektywy do filmowania Bagnet Sony E - Ranking TOP 20 z 122 produktów. Średni koszt 3304 zł. Najlepszy z kategorii Obiektywy do filmowania Bagnet Sony E to Samyang Xeen 35mm T1.5 FF Cine Sony E, średnia cena 7953 zł (trend: stała, dostępność: 1). Ceny od 782 zł do 10153 zł. Najtańszy: Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony E za 782 zł. Najdroższy: Samyang Xeen 16mm T2.6 MFT Sony E za 10153 zł. Najlepszy producent: Samyang.
Ranking TOP 20
Lp.
Zdjęcie
Nazwa
Cena
Opinie
Producent
Rodzaj
Ogniskowanie
Przysłona
Ogniskowa
średnica filtra
Kąt widzenia
Minimalna odległość ogniskowania
Bagnet
Konstrukcja
Wymiary
Waga
Stabilizacja obrazu
Przeznaczenie
Liczba listków przysłony
Maksymalne powiększenie
Autofocus
Kolor
Do matrycy
1
Samyang Xeen 35mm T1.5 FF Cine Sony E
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
1.5-22
35 mm
95 mm
63,1°
0,33
Sony E
12 elementów / 9 grup
117.6 x 121.7 mm
1375g
nie
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
2
Samyang 100mm T3.1 macro cinema VDSLR ED UMC Sony E (F1312306101)
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
3.1 - 32
100 mm
67 mm
24.8°
0.3m
Sony E
15/12
149,1 x 81,6 mm
710g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
9
1 (1:1)
MF
n/a
n/a
3
Sirui 50mm T2.9 1.6x Sony E anamorficzny
1 opinia
Sirui
standardowy
stałoogniskowy
2.9
50 mm
n/a
n/a
n/a
Sony E
n/a
n/a
n/a
n/a
do filmowania
n/a
n/a
n/a
czarny
n/a
4
Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Sony E (F1420306101)
1 opinia
Samyang
rybie oko
stałoogniskowy
3.1 - 22
8 mm
n/a
180°
0.3
Sony E
11/8
55.8 x 60 mm
215 g
nie
bezlusterkowiec, do filmowania
6
n/a
n/a
n/a
APS
5
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Sony E
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
1.5 - 22
35 mm
77 mm
63,1 stopnia
30 cm
Sony E
12/10
97,5x77x82 mm
762g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
8
n/a
MF
n/a
n/a
6
Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony E
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
2.2 - 22
16 mm
77 mm
79.5°
0,2m
Sony E
13/11
89,4x83
583g
nie
bezlusterkowiec, do filmowania
8
n/a
n/a
n/a
APS
7
Samyang 50mm T1.5 AS UMC VDSLR Sony E (F1311106101)
1 opinia
Samyang
uniwersalny
stałoogniskowy
T1.5
50 mm
77 mm
46,2 stopnia
0,45m
Sony E
9/6
74.7x81.6 mm
575g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
8
n/a
MF
n/a
n/a
8
Samyang 14mm T3.1 IF AS ED UMC VDSLR II Sony E
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
3.1 - 22
14 mm
brak danych
93,9 stopnia
0,28
Sony E
14/10
87 x 95,6 mm
650 g
nie
bezlusterkowiec, do filmowania
6
n/a
MF
n/a
n/a
9
Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Sony E (F1322406101)
1 opinia
Samyang
rybie oko
stałoogniskowy
3.8 - 22
8 mm
n/a
180°
0,3
Sony E
10/7
75x77.3 mm
435g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
10
Samyang 12mm T2.2 NCS CS VDSLR Sony E (F1420506101)
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
2.2 - 22
12 mm
brak danych
98.9°
0,2m
Sony E
12/10
59,1x 73,6 mm
250g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
6
n/a
MF
n/a
APS
11
Samyang 135mm T2.2 VDSLR ED UMC Sony E (F1312206101)
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
2.2
135 mm
77 mm
18.8°
80
Sony E
11/7
122-148x82 mm
830g
brak
bezlusterkowiec, do filmowania
9
n/a
n/a
n/a
n/a
12
Samyang 14mm T3.1 IF AS ED UMC VDSLR Sony E
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
3.1 - 22
14 mm
n/a
n/a
0,28
Sony E
14/12
122,1 x 87 mm
640 g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
6
n/a
n/a
n/a
n/a
13
Samyang Xeen 16mm T2.6 MFT Sony E
1 opinia
Samyang
stałoogniskowy
stałoogniskowy
2.6-
16mm
95
Full Frame 107.0° | Super 35 87.4°
30
Sony E
n/a
100.0 x 116.3
1000
nie
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
n/a
n/a
czarny
n/a
14
Samyang Xeen 135mm T2.2 Sony E
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
2.2-22
135mm
114 mm
18.78°
0.8 m
Sony E
n/a
117.6x121.7 mm
1375g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
n/a
n/a
czarny
n/a
15
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR II Sony E (F1312806101)
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
1.5 - 22
24 mm
77 mm
61,8 stopnia
0,25
Sony E
13/12
111x83 mm
640 g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
n/a
MF
n/a
n/a
16
Sirui 35mm T2.9 E-Mount
1 opinia
Sirui
szerokokątny
stałoogniskowy
2.9 - 16
35 mm
82 mm
n/a
0.9 m
Sony E
18/13
118 x 88 mm
930 g
n/a
do filmowania
10
n/a
n/a
czarny
pełna klatka
Najlepsze produkty: Obiektywy do filmowania, Bagnet: Sony E
1. Samyang Xeen 35mm T1.5 FF Cine Sony E
XEEN to nowa marka profesjonalnych obiektywów kinematograficznych. W skład serii wchodzi 5 modeli: 24mm T1,5, 50mm T1,5 85mm T1,5 oraz dwa najnowsze 14mm T3,1 i 35mm T11,5. Zapewniają doskonałą jakość obrazu dla rozdzielczości 4K+ oraz cechują się przysłoną o wartości T1,5. Nazwa XEEN pochodzi od słów "scena" oraz "widzieć", x na początku nawiązuje i oznacza nieskończoność. "Istnieje na rynku duża zapotrzebowanie na obiektywy filmowe o wysokiej jakości obrazu w szerokim zakresie konsumentów, ...
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
1.5-22
Ogniskowa
35 mm
średnica filtra
95 mm
Kąt widzenia
63,1°
Minimalna odległość ogniskowania
0,33
Bagnet
Sony E
Konstrukcja
12 elementów / 9 grup
Wymiary
117.6 x 121.7 mm
Waga
1375g
Stabilizacja obrazu
nie
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
XEEN Cinema 35mm T1.5 Sony E pełna klatka 4K szybki pierścień zębaty 0.8mm
2. Samyang 100mm T3.1 macro cinema VDSLR ED UMC Sony E (F1312306101)
"Karta kurier gratis" - nie są doliczane żadne opłaty za przesyłkę kurierską na terenie Polski przy zakupie ponad 100 zł opłaconym przelewem lub kartą kredytową
Obiektyw pełnoklatkowy Manualny teleobiektyw makro Samyang 100mm T3,1 VDSLR ED UMC MAKRO to manualny obiektyw makro zaprojektowany do pracy z matrycą pełnoklatkową oraz APS-C. Maksymalna skala odwzorowania wynosi 1:1. Obiektyw generując żywe kolory oraz piękny bokeh jest idealnym narzędziem do fotografowania kwiatów i owadów. Można ...
Najtańsze produkty: Obiektywy do filmowania, Bagnet: Sony E
1. Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony E
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Sony E
Ultra-szerokokątny,filmowy obiektyw Samyang VDSLR 16mm T2.2 ED AS UMC CS jest przeznaczony do aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę formatu APS-C. Obiektywy Samyang z serii VDSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niez...
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.2 - 22
Ogniskowa
16 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
79.5°
Minimalna odległość ogniskowania
0,2m
Bagnet
Sony E
Konstrukcja
13/11
Wymiary
89,4x83
Waga
583g
Stabilizacja obrazu
nie
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Liczba listków przysłony
8
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Sony E
Obiektyw Samyang 16 mm T2.2 ED AS UMC CS VDSLR / Sony E
2. Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Sony E (F1420306101)
Obiektyw Samyang 8mm T3.1 Cine do Sony E
Samyang VDSLR 8mm T3.1 UMC Fish-eye to wysokiej klasy szerokokątny obiektyw filmowy typu "rybie oko" przeznaczony do lustrzanek cyfrowych z matrycą APS-C. Obiektywy Samyang z serii V-DSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle wyg...
Dane techniczne:
Rodzaj
rybie oko
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
3.1 - 22
Ogniskowa
8 mm
Kąt widzenia
180°
Minimalna odległość ogniskowania
0.3
Bagnet
Sony E
Konstrukcja
11/8
Wymiary
55.8 x 60 mm
Waga
215 g
Stabilizacja obrazu
nie
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Liczba listków przysłony
6
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Samyang 8 mm T3.1 VDSLR ręczna ostrość obiektywu wideo do Sony-E
Samyang 8 T3.1 Fisheye Sony E Nex 8mm
3. Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Sony E (F1322406101)
Obiektyw Samyang 8 mm T3.8 Fish-eye VDSLR CS II - Sony E jest dostosowany do filmowania z systemem follow focus. Jest kompatybilny z lustrzankami APS-C i posiada zdejmowaną osłonę. Obiektyw Samyang 8 mm T3.8 Fish-eye VDSLR CS II - Sony E to wysokiej klasy szerokokątny obiektyw filmowy typu rybie oko przeznaczony do lustrzanek cyfrowych z matrycą APS-C. Obiektywy Samyang z serii V-DSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny ...
Dane techniczne:
Rodzaj
rybie oko
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
3.8 - 22
Ogniskowa
8 mm
Kąt widzenia
180°
Minimalna odległość ogniskowania
0,3
Bagnet
Sony E
Konstrukcja
10/7
Wymiary
75x77.3 mm
Waga
435g
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Samyang MF 8mm T3.8 Fisheye II Video APS-C Sony E
Porównanie TOP 3
Samyang Xeen 35mm T1.5 FF Cine Sony E
Samyang 100mm T3.1 macro cinema VDSLR ED UMC Sony E (F1312306101)
Sirui 50mm T2.9 1.6x Sony E anamorficzny
Cena
Producent
Samyang
Samyang
Sirui
Rodzaj
szerokokątny
teleobiektyw
standardowy
Ogniskowanie
stałoogniskowy
stałoogniskowy
stałoogniskowy
Przysłona
1.5-22
3.1 - 32
2.9
Ogniskowa
35 mm
100 mm
50 mm
średnica filtra
95 mm
67 mm
n/a
Kąt widzenia
63,1°
24.8°
n/a
Minimalna odległość ogniskowania
0,33
0.3m
n/a
Bagnet
Sony E
Sony E
Sony E
Konstrukcja
12 elementów / 9 grup
15/12
n/a
Wymiary
117.6 x 121.7 mm
149,1 x 81,6 mm
n/a
Waga
1375g
710g
n/a
Stabilizacja obrazu
nie
n/a
n/a
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
bezlusterkowiec, do filmowania
do filmowania
Liczba listków przysłony
n/a
9
n/a
Maksymalne powiększenie
n/a
1 (1:1)
n/a
Autofocus
n/a
MF
n/a
Kolor
n/a
n/a
czarny
Obiektywy do filmowania, Bagnet: Sony E - Opinie
Staszek
Wow, niezła rozpiętość cenowa tych obiektywów! Sam korzystam z Samyang 8mm T3.1 do filmowania i muszę przyznać, że w tej cenie nie ma sobie równych, zwłaszcza jeśli chodzi o efekty fish-eye. Jednak przy cięższych projektach brak autofocusa bywa upierdliwy, więc to warto mieć na uwadze. Z drugiej strony, Sirui 50mm anamorficzny kusi, ale cena już mniej przyjazna dla portfela. Ktoś korzystał z Sirui? Z chęcią usłyszałbym opinie!
Wow, niezła rozpiętość cenowa tych obiektywów! Sam korzystam z Samyang 8mm T3.1 do filmowania i muszę przyznać, że w tej cenie nie ma sobie równych, zwłaszcza jeśli chodzi o efekty fish-eye. Jednak przy cięższych projektach brak autofocusa bywa upierdliwy, więc to warto mieć na uwadze. Z drugiej strony, Sirui 50mm anamorficzny kusi, ale cena już mniej przyjazna dla portfela. Ktoś korzystał z Sirui? Z chęcią usłyszałbym opinie!
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Sony E: Samyang 35mm T1.5 Cinema II