Obiektywy do filmowania, Rodzaj: Szerokokątne - Ranking i Opinie
Aktualizacja:
Fotografia i filmowanie to obszary, które nieustannie wymagają odpowiedniego sprzętu, w tym także właściwych obiektywów. Wśród różnych typów narzędzi, szerokokątne obiektywy są szczególnie często wybierane ze względu na ich unikalne możliwości. Stanowią doskonały wybór zwłaszcza dla osób zajmujących się filmowaniem, gdyż pozwalają na uchwycenie szerszej perspektywy w kadrze. Oto kilka kluczowych aspektów, na które warto zwrócić uwagę podczas zakupu szerokokątnego obiektywu do filmowania.
Przede wszystkim zdefiniuj swoje potrzeby. Zastanów się, czy filmujesz głównie krajobrazy, architekturę, a może dynamiczne sceny akcji, które wymagają szerszego zasięgu. Zrozumienie tych wymagań pomoże w wyborze odpowiedniego modelu.
Autofokus (AF) – Warto upewnić się, czy obiektyw posiada szybki i cichy autofocus. Jest to kluczowe przy nagrywaniu płynnych ujęć, zwłaszcza przy dynamicznych scenach.
Stabilizacja obrazu – Szerokokątne obiektywy z wbudowanym systemem stabilizacji mogą znacząco poprawić jakość nagrań, szczególnie jeśli planujesz filmowanie w ruchu.
Jasność i przysłona – Obiektywy o niskiej wartości przysłony (np. f/2.8) mogą oferować lepsze efekty w słabym oświetleniu oraz umożliwiają lepsze kreatywne wykorzystanie głębi ostrości.
Kompatybilność z kamerą – Zawsze sprawdź, czy obiektyw jest kompatybilny z modelem Twojej kamery. Nie każdy obiektyw będzie dobrze współpracował ze wszystkimi aparatami.
Waga i rozmiar – Pamiętaj, że filmowanie wymaga często długiego trzymania sprzętu, więc lekki i kompaktowy obiektyw może być dużym atutem.
Podczas porównywania obiektywów zwróć też uwagę na konstrukcję. Czy obiektyw jest odporny na warunki pogodowe? W trudniejszych warunkach atmosferycznych lub w plenerze, taka cecha bywa nieoceniona. Dla filmowców użyteczne mogą być też specjalne wersje szerokokątnych obiektywów z korektą dystorsji, które redukują zakrzywienia krawędzi obrazu.
Podejmując decyzję, rozważ również opinię innych użytkowników, aczkolwiek pamiętaj, że to Twoje osobiste wymagania i styl filmowania są najważniejsze. Wybór szerokokątnego obiektywu do filmowania to inwestycja, która z odpowiednią wiedzą może przynieść efekt w postaci pięknych i pełnych detali nagrań.
Najlepsze Obiektywy do filmowania Rodzaj Szerokokątne - Ranking TOP 20 z 121 produktów. Średni koszt 3152 zł. Najlepszy z kategorii Obiektywy do filmowania Rodzaj Szerokokątne to Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101), średnia cena 1268 zł (trend: stała, dostępność: 2). Ceny od 769 zł do 12535 zł. Najtańszy: Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony E za 769 zł. Najdroższy: Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL za 12535 zł. Najlepszy producent: Samyang.
Ranking TOP 20
Lp.
Zdjęcie
Nazwa
Cena
Opinie
Producent
Rodzaj
Ogniskowanie
Przysłona
Ogniskowa
średnica filtra
Kąt widzenia
Minimalna odległość ogniskowania
Bagnet
Konstrukcja
Wymiary
Waga
Do matrycy
Przeznaczenie
Kolor
Liczba listków przysłony
Stabilizacja obrazu
Autofocus
Maksymalne powiększenie
1
Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
2.0 - 22
16 mm
77 mm
79,5°
0,2m
Nikon F
13/11
89,4x83mm
583g
APS
do filmowania
czarny
8
n/a
n/a
n/a
2
Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL
1 opinia
Tokina
szerokokątny
stałoogniskowy
2.9
11-20 mm
n/a
n/a
n/a
PL
n/a
n/a
n/a
pełna klatka
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
3
Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony E
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
2.2 - 22
16 mm
77 mm
79.5°
0,2m
Sony E
13/11
89,4x83
583g
APS
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
8
nie
n/a
n/a
4
7artisans Vision 25mm T/1.05 Fuji X
1 opinia
7Artisans
szerokokątny
stałoogniskowy
1.05 - 16
25 mm
82 mm
n/a
0,23 m
Fuji X
n/a
n/a
n/a
n/a
do filmowania
czarny
13
n/a
n/a
n/a
5
Samyang 14mm T3.1 IF AS ED UMC VDSLR II Sony E
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
3.1 - 22
14 mm
brak danych
93,9 stopnia
0,28
Sony E
14/10
87 x 95,6 mm
650 g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
6
nie
MF
n/a
6
Samyang 14mm T3.1 IF AS ED UMC VDSLR Sony E
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
3.1 - 22
14 mm
n/a
n/a
0,28
Sony E
14/12
122,1 x 87 mm
640 g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
6
n/a
n/a
n/a
7
Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
2.2 - 22
16 mm
77 mm
79.5°
0,2m
Sony AF
13/11
89,4x83
583g
APS
do filmowania
n/a
8
nie
n/a
n/a
8
Samyang 14mm T3.1 IF AS ED UMC VDSLR Nikon (F1312603101)
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
3.1 - 22
14 mm
nie dotyczy
115,7°
0,28 m
Nikon F
14/12
93,6 x 87 mm
605 g
n/a
do filmowania
czarny
6
nie
MF
0,32 (1:3,1)
9
Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Fuji
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
2.2 - 22
16 mm
77 mm
79.5°
0,2m
Fuji X
13/11
89,4x83
583g
APS
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
8
nie
n/a
n/a
10
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Pentax
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
1.5 - 22
24 mm
77 mm
n/a
0,25
Pentax K
13/12
111x83 mm
580 g
n/a
do filmowania
n/a
8
nie
n/a
n/a
11
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR II MTF
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
1.5 - 22
24 mm
n/a
n/a
0,25
Micro 4/3
13/12
111x83 mm
635 g
Micro 4/3
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
12
Samyang Xeen 35mm T1.5 FF Cine Sony E
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
1.5-22
35 mm
95 mm
63,1°
0,33
Sony E
12 elementów / 9 grup
117.6 x 121.7 mm
1375g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
n/a
nie
n/a
n/a
13
7artisans Vision 35mm T/1.05 Fuji X
1 opinia
7Artisans
szerokokątny
stałoogniskowy
1.05 - 16
35 mm
82 mm
n/a
0,37 m
Fuji X
n/a
n/a
n/a
APS-C
do filmowania
czarny
12
n/a
n/a
n/a
14
Samyang 14mm T3.1 IF AS ED UMC VDSLR II Canon (F1312601101)
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR II Fuji X (F1312810101)
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
1.5 - 22
24 mm
n/a
n/a
0,25
Fuji X
4/3
13/12
111x83 mm
640 g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
18
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR II Canon (F1312801101)
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
1.5 - 22
24 mm
n/a
n/a
0,25
Canon EF
13/12
111x83 mm
615 g
n/a
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
1:1.5
19
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR II Sony (F1312805101)
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
1.5 - 22
24 mm
n/a
n/a
0,25
Sony AF
13/12
111x83 mm
609 g
n/a
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
20
Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS II Fuji (F1322710101)
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
2.2 - 22
16 mm
77 mm
79.5°
0,2m
Fuji X
13/11
89,4x83
583g
APS
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
Najlepsze produkty: Obiektywy do filmowania, Rodzaj: Szerokokątne
1. Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)
Obiektyw Samyang 16 mm. został zaprojektowany z niezwykłą starannością. Jego budowę optyczną oparto na 13 elementach rozmieszczonych w 11 grupach.
Zastosowano tutaj soczewkę typu ED o bardzo niskim współczynniku dyspersji, asferyczną ze szkła optycznego oraz hybrydowo - asferyczną. Soczewki pokryto wielowarstwowymi powłokami antyrefleksyjnymi UMC, które zapewniają bardzo dobrą transmisję światła. Solidna obudowa i jakość wykonania w połączeniu z wysokimi parametrami optycznymi sprawiają, ...
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.0 - 22
Ogniskowa
16 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
79,5°
Minimalna odległość ogniskowania
0,2m
Bagnet
Nikon F
Konstrukcja
13/11
Wymiary
89,4x83mm
Waga
583g
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
do filmowania
Kolor
czarny
Liczba listków przysłony
8
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Nikon
Samyang - Obiektyw szerokokątny - 16mm - f/2.0 AE ED AS UMC CS - Nikon F
Ultra-szerokokątny,filmowy obiektyw Samyang VDSLR 16mm T2.2 ED AS UMC CS jest przeznaczony do aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę formatu APS-C. Obiektywy Samyang z serii VDSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niez...
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.2 - 22
Ogniskowa
16 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
79.5°
Minimalna odległość ogniskowania
0,2m
Bagnet
Sony E
Konstrukcja
13/11
Wymiary
89,4x83
Waga
583g
Stabilizacja obrazu
nie
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Liczba listków przysłony
8
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Sony E
Obiektyw Samyang 16 mm T2.2 ED AS UMC CS VDSLR / Sony E
Najtańsze produkty: Obiektywy do filmowania, Rodzaj: Szerokokątne
1. Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony E
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Sony E
Ultra-szerokokątny,filmowy obiektyw Samyang VDSLR 16mm T2.2 ED AS UMC CS jest przeznaczony do aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę formatu APS-C. Obiektywy Samyang z serii VDSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niez...
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.2 - 22
Ogniskowa
16 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
79.5°
Minimalna odległość ogniskowania
0,2m
Bagnet
Sony E
Konstrukcja
13/11
Wymiary
89,4x83
Waga
583g
Stabilizacja obrazu
nie
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Liczba listków przysłony
8
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Sony E
Obiektyw Samyang 16 mm T2.2 ED AS UMC CS VDSLR / Sony E
2. Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Sony
Ultra-szerokokątny,filmowy obiektyw Samyang VDSLR 16mm T2.2 ED AS UMC CS jest przeznaczony do aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę formatu APS-C. Obiektywy Samyang z serii VDSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwy...
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.2 - 22
Ogniskowa
16 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
79.5°
Minimalna odległość ogniskowania
0,2m
Bagnet
Sony AF
Konstrukcja
13/11
Wymiary
89,4x83
Waga
583g
Stabilizacja obrazu
nie
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
do filmowania
Liczba listków przysłony
8
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Sony
Obiektyw Samyang 16 mm T2.2 ED AS UMC CS VDSLR / Sony A
3. Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Fuji
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Fuji X
Ultra-szerokokątny,filmowy obiektyw Samyang VDSLR 16mm T2.2 ED AS UMC CS jest przeznaczony do aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę formatu APS-C. Obiektywy Samyang z serii VDSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niez...
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.2 - 22
Ogniskowa
16 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
79.5°
Minimalna odległość ogniskowania
0,2m
Bagnet
Fuji X
Konstrukcja
13/11
Wymiary
89,4x83
Waga
583g
Stabilizacja obrazu
nie
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Liczba listków przysłony
8
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Fuji X
Obiektyw Samyang 16 mm T2.2 ED AS UMC CS VDSLR / Fujifilm X
Samyang 16mm T2.2 ED AS UMC CS - Ultraszerokokątny obiektyw do Fujifilm X
Porównanie TOP 3
Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)
Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL
Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony E
Cena
Producent
Samyang
Tokina
Samyang
Rodzaj
szerokokątny
szerokokątny
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
stałoogniskowy
stałoogniskowy
Przysłona
2.0 - 22
2.9
2.2 - 22
Ogniskowa
16 mm
11-20 mm
16 mm
średnica filtra
77 mm
n/a
77 mm
Kąt widzenia
79,5°
n/a
79.5°
Minimalna odległość ogniskowania
0,2m
n/a
0,2m
Bagnet
Nikon F
PL
Sony E
Konstrukcja
13/11
n/a
13/11
Wymiary
89,4x83mm
n/a
89,4x83
Waga
583g
n/a
583g
Do matrycy
APS
pełna klatka
APS
Przeznaczenie
do filmowania
do filmowania
bezlusterkowiec, do filmowania
Kolor
czarny
n/a
n/a
Liczba listków przysłony
8
n/a
8
Stabilizacja obrazu
n/a
n/a
nie
Obiektywy do filmowania, Rodzaj: Szerokokątne - Opinie
TechFairy
Kupiłam 7artisans Vision 35mm T/1.05 Fuji X i muszę przyznać, że robi wrażenie – zwłaszcza przy filmowaniu w słabszym świetle. Sama perspektywa szerokokątna otwiera nowe możliwości dla kreatywności! Jeszcze brakuje mi stabilizacji, ale i tak jestem zadowolona. Kiedy ostatnio spotkałam się z przyjaciółmi na plenerowej sesji, wszyscy byli zachwyceni jakością obrazu. Jedna wada? Jest ciut cięższy niż się spodziewałam. Kto by pomyślał, że robienie filmów to taki świetny trening! 😄
Kupiłam 7artisans Vision 35mm T/1.05 Fuji X i muszę przyznać, że robi wrażenie – zwłaszcza przy filmowaniu w słabszym świetle. Sama perspektywa szerokokątna otwiera nowe możliwości dla kreatywności! Jeszcze brakuje mi stabilizacji, ale i tak jestem zadowolona. Kiedy ostatnio spotkałam się z przyjaciółmi na plenerowej sesji, wszyscy byli zachwyceni jakością obrazu. Jedna wada? Jest ciut cięższy niż się spodziewałam. Kto by pomyślał, że robienie filmów to taki świetny trening! 😄
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Nikon: zajefajny 🙂
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR II Canon (F1312801101): bardzo dobra