Obiektywy do filmowania, Bagnet: Pentax KAF - Ranking i Opinie
Aktualizacja:
Obiektywy z bagnetem Pentax KAF to popularny wybór dla osób zajmujących się filmowaniem, które używają aparatów z mocowaniem Pentax. Te obiektywy oferują różnorodność opcji, które można dostosować do indywidualnych potrzeb filmowca. Poniżej znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć, aby wybrać odpowiedni obiektyw do filmowania dla Twojego aparatu.
Przy wyborze obiektywu, kluczowe znaczenie ma zrozumienie kilku podstawowych pojęć. Oto najważniejsze z nich:
Ogniskowa: Długość ogniskowej określa kąt widzenia obiektywu. Krótsza ogniskowa (np. 24 mm) oferuje szeroki kąt, który doskonale nadaje się do ujęć krajobrazowych czy wnętrz. Z kolei dłuższa ogniskowa (np. 85 mm) jest idealna do portretów i zbliżeń, dając piękne efekty rozmycia tła, znanego jako bokeh.
Apertura: Jasność obiektywu, określana jako otwór przysłony (f/stop), ma duże znaczenie w filmowaniu. Obiektyw z większym otworem przysłony (np. f/1.8) przepuszcza więcej światła, co pozwala na filmowanie w słabych warunkach oświetleniowych i umożliwia uzyskanie płytkiej głębi ostrości.
Stabilizacja obrazu: Choć wiele nowoczesnych korpusów aparatów oferuje cyfrową stabilizację, wbudowana stabilizacja obrazu w obiektywie może zdecydowanie poprawić jakość nagrań, zwłaszcza podczas filmowania z ręki.
Przechodząc do konkretnych wskazówek zakupowych, warto rozważyć:
Budżet: Ustal przedział cenowy, na jaki możesz sobie pozwolić. Obiektywy do filmowania z bagnetem Pentax KAF mogą się różnić cenowo, więc ważne jest, aby znaleźć kompromis między funkcjonalnością a kosztami.
Waga i rozmiar: Jeśli planujesz filmować w plenerze lub podróżujesz, lekkie i kompaktowe obiektywy mogą być lepszym wyborem.
Jakość wykonania: Wybierz solidnie wykonany obiektyw odporny na kurz i wilgoć, co jest szczególnie ważne, jeśli filmujesz w trudnych warunkach.
Ostatecznie, wybór obiektywu zależy od indywidualnych potrzeb filmowca. Rozważając ogniskową, jasność, stabilizację i inne cechy, możesz znaleźć obiektyw z bagnetem Pentax KAF, który najlepiej spełni Twoje wymagania. Mając na uwadze powyższe wskazówki, powinieneś być dobrze przygotowany do podjęcia świadomej decyzji zakupowej.
Najlepsze Obiektywy do filmowania Bagnet Pentax KAF - Ranking TOP 20 z 99 produktów. Średni koszt 1431 zł. Najlepszy z kategorii Obiektywy do filmowania Bagnet Pentax KAF to Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Pentax, średnia cena 1468 zł (trend: stała, dostępność: 1). Ceny od 1077 zł do 1639 zł. Najtańszy: Samyang 50mm T1.5 AS UMC VDSLR Pentax (F1311104101) za 1077 zł. Najdroższy: Samyang 10mm T3.1 VDSLR ED AS NCS CS Pentax za 1639 zł. Najlepszy producent: Samyang.
Ranking TOP 20
Lp.
Zdjęcie
Nazwa
Cena
Opinie
Producent
Rodzaj
Ogniskowanie
Przysłona
Ogniskowa
średnica filtra
Minimalna odległość ogniskowania
Bagnet
Konstrukcja
Wymiary
Waga
Stabilizacja obrazu
Przeznaczenie
Liczba listków przysłony
Kąt widzenia
Autofocus
Maksymalne powiększenie
1
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Pentax
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
1.5 - 22
24 mm
77 mm
0,25
Pentax K
13/12
111x83 mm
580 g
nie
do filmowania
8
n/a
n/a
n/a
2
Samyang 50mm T1.5 AS UMC VDSLR Pentax (F1311104101)
1 opinia
Samyang
uniwersalny
stałoogniskowy
T22
50 mm
77 mm
0,45m
Pentax K
9/6
74.7x81.6 mm
575g
n/a
do filmowania
8
46,2 stopnia
MF
n/a
3
Samyang 135mm T2.2 VDSLR ED UMC Pentax (F1312204101)
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
f/2.2
135 mm
77 mm
80 cm
Pentax K
11/7
122-148x82 mm
830g
n/a
do filmowania
9
18.8°
MF
1 (1:1)
4
Samyang 10mm T3.1 VDSLR ED AS NCS CS Pentax
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
3.1 - 22
10 mm
n/a
0,24m
Pentax K
14/9
81.6 x 106.1 mm
630g
nie
do filmowania
6
93.4°
n/a
n/a
5
Samyang 85mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Pentax (F1313004101)
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
1.5 - 22
85 mm
n/a
1m
Pentax K
9/7
78x72.2 mm
513g
n/a
do filmowania
8
n/a
n/a
n/a
Najlepsze produkty: Obiektywy do filmowania, Bagnet: Pentax KAF
1. Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Pentax
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR do Pentax
Samyang T1.5 24mm ED AS IF UMC został stworzony w oparciu o konstrukcję optyczną obiektywu Samyang 24mm f1.4 ED AS UMC i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów tej marki. Jego jasność oznaczono liczbą transmisyjną T1.5. Cechą charakterystyczną modelu są zębatki współpracujące z systemem follow-focus, a także pierścień przysłony obracany bezstopniowo. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle precyzyjne i bezgłośne operowanie ostrością...
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
1.5 - 22
Ogniskowa
24 mm
średnica filtra
77 mm
Minimalna odległość ogniskowania
0,25
Bagnet
Pentax K
Konstrukcja
13/12
Wymiary
111x83 mm
Waga
580 g
Stabilizacja obrazu
nie
Przeznaczenie
do filmowania
Liczba listków przysłony
8
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR do Pentax
2. Samyang 50mm T1.5 AS UMC VDSLR Pentax (F1311104101)
Samyang 50 mm T1.5 AS UMC został zaprojektowany do aparatów i kamer wyposażonych w matrycę światłoczułą formatu 24x36mm lub mniejszego. Oferuje pole widzenia wynoszące 46.2 stopnia, a dzięki dużej jasności wynoszącej T1.5 (f/1.4) ponadprzeciętnie radzi sobie w słabych warunkach oświetleniowych, zapewniając doskonałą plastykę obrazu oraz małą głębie ostrości.
Główne cechy:
Ogniskowa 50mm.
Liczba transmisyjna: 1.5.
Minimalna odległość ostrzenia: 4cm.
Średnica filtra: 77mm.
Jedna soczewka ...
Dane techniczne:
Rodzaj
uniwersalny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
T22
Ogniskowa
50 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
46,2 stopnia
Minimalna odległość ogniskowania
0,45m
Bagnet
Pentax K
Konstrukcja
9/6
Wymiary
74.7x81.6 mm
Waga
575g
Przeznaczenie
do filmowania
Liczba listków przysłony
8
Autofocus
MF
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Samyang 50mm T1.5 VDSLR do Pentax
3. Samyang 135mm T2.2 VDSLR ED UMC Pentax (F1312204101)
Samyang 135mm T2,2 VDSLR UED UMC to manualny teleobiektyw przeznaczony do współpracy z matrycami pełnoklatkowymi oraz APS-C. Obiektyw oferuje piękne kolory, bardzo plastyczny bokeh oraz małą głębię ostrości i idealnie się sprawdzi w fotografii portretowej lub filmowaniu. Samyang 135mm T2,2 VDSLR ED UMC jest kinematograficzną wersją modelu 135 F2,0 ED UMC. W celu zapewnienia precyzyjnej i bezgłośnej pracy podczas filmowania obiektyw jest wyposażony w zębatki współpracujące z systemem follow-fo...
Dane techniczne:
Rodzaj
teleobiektyw
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
f/2.2
Ogniskowa
135 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
18.8°
Minimalna odległość ogniskowania
80 cm
Bagnet
Pentax K
Konstrukcja
11/7
Wymiary
122-148x82 mm
Waga
830g
Przeznaczenie
do filmowania
Liczba listków przysłony
9
Maksymalne powiększenie
1 (1:1)
Autofocus
MF
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
SAMYANG 13135T2.2P 135 mm T2.2 VDSLR ED UMC obiektyw do podłączenia Pentax czarny
Najtańsze produkty: Obiektywy do filmowania, Bagnet: Pentax KAF
1. Samyang 50mm T1.5 AS UMC VDSLR Pentax (F1311104101)
Samyang 50 mm T1.5 AS UMC został zaprojektowany do aparatów i kamer wyposażonych w matrycę światłoczułą formatu 24x36mm lub mniejszego. Oferuje pole widzenia wynoszące 46.2 stopnia, a dzięki dużej jasności wynoszącej T1.5 (f/1.4) ponadprzeciętnie radzi sobie w słabych warunkach oświetleniowych, zapewniając doskonałą plastykę obrazu oraz małą głębie ostrości.
Główne cechy:
Ogniskowa 50mm.
Liczba transmisyjna: 1.5.
Minimalna odległość ostrzenia: 4cm.
Średnica filtra: 77mm.
Jedna soczewka ...
Dane techniczne:
Rodzaj
uniwersalny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
T22
Ogniskowa
50 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
46,2 stopnia
Minimalna odległość ogniskowania
0,45m
Bagnet
Pentax K
Konstrukcja
9/6
Wymiary
74.7x81.6 mm
Waga
575g
Przeznaczenie
do filmowania
Liczba listków przysłony
8
Autofocus
MF
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Samyang 50mm T1.5 VDSLR do Pentax
2. Samyang 135mm T2.2 VDSLR ED UMC Pentax (F1312204101)
Samyang 135mm T2,2 VDSLR UED UMC to manualny teleobiektyw przeznaczony do współpracy z matrycami pełnoklatkowymi oraz APS-C. Obiektyw oferuje piękne kolory, bardzo plastyczny bokeh oraz małą głębię ostrości i idealnie się sprawdzi w fotografii portretowej lub filmowaniu. Samyang 135mm T2,2 VDSLR ED UMC jest kinematograficzną wersją modelu 135 F2,0 ED UMC. W celu zapewnienia precyzyjnej i bezgłośnej pracy podczas filmowania obiektyw jest wyposażony w zębatki współpracujące z systemem follow-fo...
Dane techniczne:
Rodzaj
teleobiektyw
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
f/2.2
Ogniskowa
135 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
18.8°
Minimalna odległość ogniskowania
80 cm
Bagnet
Pentax K
Konstrukcja
11/7
Wymiary
122-148x82 mm
Waga
830g
Przeznaczenie
do filmowania
Liczba listków przysłony
9
Maksymalne powiększenie
1 (1:1)
Autofocus
MF
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
SAMYANG 13135T2.2P 135 mm T2.2 VDSLR ED UMC obiektyw do podłączenia Pentax czarny
3. Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Pentax
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR do Pentax
Samyang T1.5 24mm ED AS IF UMC został stworzony w oparciu o konstrukcję optyczną obiektywu Samyang 24mm f1.4 ED AS UMC i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów tej marki. Jego jasność oznaczono liczbą transmisyjną T1.5. Cechą charakterystyczną modelu są zębatki współpracujące z systemem follow-focus, a także pierścień przysłony obracany bezstopniowo. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle precyzyjne i bezgłośne operowanie ostrością...
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
1.5 - 22
Ogniskowa
24 mm
średnica filtra
77 mm
Minimalna odległość ogniskowania
0,25
Bagnet
Pentax K
Konstrukcja
13/12
Wymiary
111x83 mm
Waga
580 g
Stabilizacja obrazu
nie
Przeznaczenie
do filmowania
Liczba listków przysłony
8
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR do Pentax
Porównanie TOP 3
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Pentax
Samyang 50mm T1.5 AS UMC VDSLR Pentax (F1311104101)
Samyang 135mm T2.2 VDSLR ED UMC Pentax (F1312204101)
Cena
Producent
Samyang
Samyang
Samyang
Rodzaj
szerokokątny
uniwersalny
teleobiektyw
Ogniskowanie
stałoogniskowy
stałoogniskowy
stałoogniskowy
Przysłona
1.5 - 22
T22
f/2.2
Ogniskowa
24 mm
50 mm
135 mm
średnica filtra
77 mm
77 mm
77 mm
Minimalna odległość ogniskowania
0,25
0,45m
80 cm
Bagnet
Pentax K
Pentax K
Pentax K
Konstrukcja
13/12
9/6
11/7
Wymiary
111x83 mm
74.7x81.6 mm
122-148x82 mm
Waga
580 g
575g
830g
Stabilizacja obrazu
nie
n/a
n/a
Przeznaczenie
do filmowania
do filmowania
do filmowania
Liczba listków przysłony
8
8
9
Kąt widzenia
n/a
46,2 stopnia
18.8°
Autofocus
n/a
MF
MF
Maksymalne powiększenie
n/a
n/a
1 (1:1)
Obiektywy do filmowania, Bagnet: Pentax KAF - Opinie
Sabina
Cześć! 😊 Jeśli szukasz obiektywów do filmowania z bagnetem Pentax KAF, to ranking Samyanga naprawdę robi wrażenie! Warto zwrócić uwagę na Samyang 50mm T1.5 – w miarę przystępna cena i świetna jakość. Co do ekologii – trudno powiedzieć, bo o takich aspektach producenci rzadko wspominają. Za to jeśli chodzi o hałas, obiektywy manualne, jak te, są zazwyczaj ciche, więc nie zepsują atmosfery rodzinnego grilla swoją głośnością. 😉
Kiedy szukałem obiektywu do mojego Pentaxa, Samyang 50mm T1.5 AS UMC VDSLR był strzałem w dziesiątkę. Cena była przystępna, a jakość obrazu naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyła. Pamiętam, jak z kumplami kręciliśmy amatorski film i wszyscy byliśmy pod wrażeniem ostrości tego sprzętu. Jedyny minus to brak autofocusa, co wymagało trochę wprawy. Ale hej, za te pieniądze i tak jest super!
Cześć! 😊 Jeśli szukasz obiektywów do filmowania z bagnetem Pentax KAF, to ranking Samyanga naprawdę robi wrażenie! Warto zwrócić uwagę na Samyang 50mm T1.5 – w miarę przystępna cena i świetna jakość. Co do ekologii – trudno powiedzieć, bo o takich aspektach producenci rzadko wspominają. Za to jeśli chodzi o hałas, obiektywy manualne, jak te, są zazwyczaj ciche, więc nie zepsują atmosfery rodzinnego grilla swoją głośnością. 😉
Kiedy szukałem obiektywu do mojego Pentaxa, Samyang 50mm T1.5 AS UMC VDSLR był strzałem w dziesiątkę. Cena była przystępna, a jakość obrazu naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyła. Pamiętam, jak z kumplami kręciliśmy amatorski film i wszyscy byliśmy pod wrażeniem ostrości tego sprzętu. Jedyny minus to brak autofocusa, co wymagało trochę wprawy. Ale hej, za te pieniądze i tak jest super!