Obiektywy do filmowania, Bagnet: Canon EF - Ranking i Opinie
Aktualizacja:
Jeśli planujesz rozpocząć przygodę z filmowaniem za pomocą aparatu Canon z mocowaniem EF, wybór odpowiedniego obiektywu jest kluczowy. Zakup dobrego obiektywu to nie tylko kwestia ceny, ale także zrozumienia, jakie cechy będą najważniejsze dla Twojego stylu filmowania. Poniżej omówimy kilka kluczowych kwestii, które warto wziąć pod uwagę przy wyborze obiektywu do filmowania z mocowaniem Canon EF.
Ogniskowa to pierwsza kwestia, nad którą powinieneś się zastanowić. Ogniskowa obiektywu wpływa na pole widzenia oraz na to, jak blisko lub daleko od obiektu musi znajdować się kamera. Do filmowania często wybiera się obiektywy szerokokątne, które oferują szersze pole widzenia, pozwalając uchwycić więcej tła. Jeśli filmujesz portrety lub chcesz uzyskać efekt bokeh, wybierz obiektywy średnioogniskowe.
Szerokokątne (np. 24mm) – do ujęć krajobrazów lub ujęć z szerokim polem widzenia.
Standardowe (np. 50mm) – wszechstronne, dobre do portretów i codziennych ujęć.
Teleobiektywy (np. 85mm i więcej) – dla ujęć z daleka i kompensacji perspektywy.
Przysłona ma również ogromne znaczenie, szczególnie przy filmowaniu w różnych warunkach oświetleniowych. Jaśniejsza przysłona (np. f/1.8) pozwala na uzyskanie pięknego efektu bokeh oraz lepsze działanie przy słabym oświetleniu.
Optyczna stabilizacja obrazu to kolejny kluczowy element. Gdy filmujesz z ręki albo w ruchu, stabilizacja obrazu zapewni gładkie ujęcia, które wyglądają profesjonalnie. Stabilizacja może być wbudowana w obiektyw, co jest bardzo wygodne i pozwala zachować ostrość nawet przy dłuższych ogniskowych.
Warto także zwrócić uwagę na rodzaj konstrukcji. Obiektywy dedykowane do filmowania mogą posiadać lepszą konstrukcję mechaniczną, która zapewnia płynniejsze przeostrzanie oraz możliwość zmiany zoomu, co jest przydatne podczas nagrywania dynamicznych scen.
Podsumowując, przy wyborze obiektywu do filmowania z bagnetem Canon EF, zwróć uwagę na ogniskową, jasność przysłony, stabilizację obrazu oraz konstrukcję obiektywu. Dokładne zrozumienie swoich potrzeb i stylu filmowania pomoże Ci wybrać najlepszy obiektyw, który będzie służył jako wartościowe narzędzie w Twoich projektach filmowych.
Najlepsze Obiektywy do filmowania Bagnet Canon EF - Ranking TOP 20 z 101 produktów. Średni koszt 3992 zł. Najlepszy z kategorii Obiektywy do filmowania Bagnet Canon EF to Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA Canon, średnia cena 15985 zł (trend: stała, dostępność: 1). Ceny od 1170 zł do 15985 zł. Najtańszy: Samyang 16mm T2.2 VDSLR ED AS UMC CS II CANON (F1322701101) za 1170 zł. Najdroższy: Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA Canon za 15985 zł. Najlepszy producent: Samyang.
Ranking TOP 20
Lp.
Zdjęcie
Nazwa
Cena
Opinie
Producent
Rodzaj
Ogniskowanie
Ogniskowa
średnica filtra
Minimalna odległość ogniskowania
Bagnet
Konstrukcja
Przeznaczenie
Kąt widzenia
Wymiary
Waga
Do matrycy
Przysłona
Liczba listków przysłony
Maksymalne powiększenie
Autofocus
Kolor
1
Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA Canon
1 opinia
Tokina
uniwersalny
zmiennoogniskowy
50-135 mm
112 mm
1m
Canon EF
18/14
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
2
Tokina 16-28mm T3 Cine Canon
1 opinia
Tokina
standardowy
zmiennoogniskowy
16-28 mm
112 mm
0,28m
Canon EF
15/13
do filmowania
107-88°
123x144 mm
1500g
APS
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
3
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Canon (F1312901101)
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
35 mm
77 mm
30 cm
Canon EF
12/10
do filmowania
63,1 stopnia
97,5x77x82 mm
762g
n/a
1.5 - 22
8
1:1.5
MF
n/a
4
Samyang 14mm T3.1 IF AS ED UMC VDSLR II Canon (F1312601101)
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
14 mm
nie dotyczy
0,28
Canon EF
14/10
do filmowania
114°
92x68 mm
620 g
n/a
3.1 - 22
6
0,32 (1:3,1)
MF
n/a
5
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Canon
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
24 mm
77 mm
0,25
Canon EF
13/12
do filmowania
84,1 stopnia
111x83 mm
615 g
n/a
1.5 - 22
8
n/a
MF
n/a
6
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR II Canon (F1312801101)
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
24 mm
n/a
0,25
Canon EF
13/12
do filmowania
n/a
111x83 mm
615 g
n/a
1.5 - 22
n/a
1:1.5
n/a
n/a
7
Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Canon (F1322401101)
Samyang 16mm T2.2 VDSLR ED AS UMC CS II CANON (F1322701101)
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
16 mm
n/a
n/a
Canon EF
n/a
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
12
Samyang 10mm T3.1 VDSLR ED AS NCS CS II Canon (F1322501101)
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
10 mm
brak danych
0,24m
Canon EF
14/9
do filmowania
109.5°
87 x 106,1 mm
600g
APS
3.1 - 22
6
n/a
MF
n/a
13
Samyang 100mm T3.1 macro cinema VDSLR ED UMC Canon (F1312301101)
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
100 mm
67 mm
0.3m
Canon EF
15/12
do filmowania
24.8°
72,7 x 81,6 mm
710g
n/a
3.1 - 32
9
1 (1:1)
MF
n/a
Najlepsze produkty: Obiektywy do filmowania, Bagnet: Canon EF
1. Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA Canon
Tokina AT-X 50-135 T3 MF Cinema to kompaktowy teleobiektyw filmowy typu zoom o stałej maksymalnej jasności T3.0 i wyjątkowo uniwersalnym zakresie ogniskowych. Zaprojektowany do współpracy z kamerami formatu Super 35mm pracującymi w rozdzielczości 4K. Układ optyczny obiektywu oparty został na 18 soczewkach umieszczonych w 14 grupach i zawiera trzy elementy niskodyspersyjne SD minimalizujące powstawanie aberracji chromatycznej. Ponadto zaawansowana formuła optyczna gwarantuje stałe położenie os...
Dane techniczne:
Rodzaj
uniwersalny
Ogniskowanie
zmiennoogniskowy
Ogniskowa
50-135 mm
średnica filtra
112 mm
Minimalna odległość ogniskowania
1m
Bagnet
Canon EF
Konstrukcja
18/14
Przeznaczenie
do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ocena: 4.9/5.0 Ilość opinii: 1748
Tokina AT-X 50-135 T3 MF Cinema (Canon) Raty 0%
2. Tokina 16-28mm T3 Cine Canon
Tokina AT-X 16-28 T3 MF Cinema bazuje na znakomitych parametrach optycznych wersji fotograficznej popularnego obiektywu AT-X PRO FX 16-28 - jednego z najostrzejszych i najjaśniejszych szerokokątnych zoomów zaprojektowanych dla formatu FF. Wersja filmowa współpracuje z przetwornikami formatu APS-C, Super 35 mm oraz mniejszymi. Posiada szereg udogodnień zwiększających komfort filmowania, m.in. pierścienie zębate kompatybilne z systemem follow-focus oraz płynną regulacją przysłony.
Najważniejsz...
Dane techniczne:
Rodzaj
standardowy
Ogniskowanie
zmiennoogniskowy
Ogniskowa
16-28 mm
średnica filtra
112 mm
Kąt widzenia
107-88°
Minimalna odległość ogniskowania
0,28m
Bagnet
Canon EF
Konstrukcja
15/13
Wymiary
123x144 mm
Waga
1500g
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Tokina 16-28mm T3 Cine do Canon
3. Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Canon (F1312901101)
Obiektyw Samyang 35mm T1.5 VDSLR MK2 Canon EF Samyang 35mm T1.5 VDSLR MK2 Canon EF to obiektyw z nowej linii VDSLR MK2. Dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, ta pionierska seria obiektywów filmowych będzie nieustannie pomagać niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów poszerzać horyzonty kreatywności jako ich pierwszy zestaw obiektywów filmowych. Linia Samyang VDSLR MK2 składa się z 4 najczęściej używanych ogniskowych: 24 mm T1,5, 35 mm T1,5, 50 mm T1,5 i 85 ...
Dane techniczne:
Rodzaj
standardowy
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
1.5 - 22
Ogniskowa
35 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
63,1 stopnia
Minimalna odległość ogniskowania
30 cm
Bagnet
Canon EF
Konstrukcja
12/10
Wymiary
97,5x77x82 mm
Waga
762g
Przeznaczenie
do filmowania
Liczba listków przysłony
8
Maksymalne powiększenie
1:1.5
Autofocus
MF
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Samyang 35/1.5 Lens Video DSLR II Canon EF Manual Focus Video Lens 0.8 Gear, szerokokątny obiektyw czarny (1021542)
Najtańsze produkty: Obiektywy do filmowania, Bagnet: Canon EF
1. Samyang 16mm T2.2 VDSLR ED AS UMC CS II CANON (F1322701101)
Ultraszerokokątny,filmowy obiektyw Samyang VDSLR 16mm T2.2 ED AS UMC CS jest przeznaczony do lustrzanek cyfrowych i aparatów kompaktowych z wymienną optyką wyposażonych w matrycę formatu APS-C. Obiektywy Samyang z serii VDSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle wygodn...
*Oferta ważna jest od 2 grudnia do 31 stycznia 2017 roku lub do wyczerpania zapasów.
Samyang 12mm F2,8 ED AS NCS Rybie Oko to jasny manualny obiektyw przeznaczony do współpracy z matrycami pełnoklatkowymi 35mm lub APS-C. Ogniskowa 12mm w formacie 24x36mm oraz kąt widzenia 180° czyni go jednym z najlepszych obiektywów typu rybie oko na rynku.
Samyang 12mm F2,8 ED AS NCS dysponuje światłosiłą F2,8. Zapewnia ona pełną kontrolę ekspozycji w różnorodnych warunkach ...
Dane techniczne:
Rodzaj
rybie oko
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
f/3.1
Ogniskowa
12 mm
średnica filtra
brak danych
Kąt widzenia
180°
Minimalna odległość ogniskowania
0,2m
Bagnet
Canon EF-S
Konstrukcja
12/8
Wymiary
81,6 x 72,7 mm
Waga
525 g
Do matrycy
Pełna klatka
Przeznaczenie
do filmowania
Liczba listków przysłony
7
Maksymalne powiększenie
0,32 (1:3,1)
Autofocus
MF
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
SAMYANG 13012T3.1N 12 mm T3.1 VDSLR ED AS NCS obiektyw do podłączenia Fish-Eye Nikon czarny
3. Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Canon
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC to jasny, stałoogniskowy obiektyw przeznaczony do współpracy z aparatami cyfrowymi wyposażonymi w matryce pełnoklatkowe lub APS-C. Obiektywy filmowe Samyang są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obraca się bezstopniowo i bezgłośnie. Dzięki tym fukcjom operowanie głębią i płaszczyzną ostrości podczas filmowania jest niezwykle ...
Opinie:
Zgodnie z oczekiwaniami i opisem technicznym.
foto-master
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
1.5 - 22
Ogniskowa
24 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
84,1 stopnia
Minimalna odległość ogniskowania
0,25
Bagnet
Canon EF
Konstrukcja
13/12
Wymiary
111x83 mm
Waga
615 g
Przeznaczenie
do filmowania
Liczba listków przysłony
8
Autofocus
MF
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR do Canon
Porównanie TOP 3
Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA Canon
Tokina 16-28mm T3 Cine Canon
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Canon (F1312901101)
Cena
Producent
Tokina
Tokina
Samyang
Rodzaj
uniwersalny
standardowy
standardowy
Ogniskowanie
zmiennoogniskowy
zmiennoogniskowy
stałoogniskowy
Ogniskowa
50-135 mm
16-28 mm
35 mm
średnica filtra
112 mm
112 mm
77 mm
Minimalna odległość ogniskowania
1m
0,28m
30 cm
Bagnet
Canon EF
Canon EF
Canon EF
Konstrukcja
18/14
15/13
12/10
Przeznaczenie
do filmowania
do filmowania
do filmowania
Kąt widzenia
n/a
107-88°
63,1 stopnia
Wymiary
n/a
123x144 mm
97,5x77x82 mm
Waga
n/a
1500g
762g
Do matrycy
n/a
APS
n/a
Przysłona
n/a
n/a
1.5 - 22
Liczba listków przysłony
n/a
n/a
8
Maksymalne powiększenie
n/a
n/a
1:1.5
Autofocus
n/a
n/a
MF
Obiektywy do filmowania, Bagnet: Canon EF - Opinie
Max
Ostatnio bawiłem się u kumpla, który ma prawie cały arsenał obiektywów do Canona. Najbardziej w pamięć wryła mi się Tokina 16-28mm – jak to cacko kręci! Ale cena… oj, boli. Najtańszy Samyang 12mm FishEYE to fajna zabawka, ale bądźmy szczerzy, nie każda ryba chce być okiem. Sigma 50-100mm to już inna liga – portfel też to poczuje! 😅
Ostatnio bawiłem się u kumpla, który ma prawie cały arsenał obiektywów do Canona. Najbardziej w pamięć wryła mi się Tokina 16-28mm – jak to cacko kręci! Ale cena… oj, boli. Najtańszy Samyang 12mm FishEYE to fajna zabawka, ale bądźmy szczerzy, nie każda ryba chce być okiem. Sigma 50-100mm to już inna liga – portfel też to poczuje! 😅
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR II Canon (F1312801101): bardzo dobra