Bezlusterkowce zyskują coraz większe uznanie na rynku fotograficznym. Nowoczesne technologie, innowacyjne rozwiązania i różnorodne funkcjonalności – producenci prześcigają się w oferowaniu coraz lepszych modeli. Jak w tym gąszczu wybrać odpowiedni sprzęt dla siebie? Tym razem przyglądamy się z bliska bezlusterkowcom i podpowiadamy, co należy wziąć pod uwagę przed zakupem tego typu aparatu.
4.5 kl/s Zdjęcia seryjne wolne: ok. 1-4 kl./s, zdjęcia seryjne szybkie: ok. 4,5 kl./s (maksymalna szybkość rejestrowania zdjęć mierzona z użyciem testów wewnętrznych).
4.0 - 6.3 F
2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5, 1, 2 lub 3 s
30s - 1/8000 s
48-400 mm
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
2
Nikon Z fc body + 16-50 VR + 50-250 VR
1 opinia
Nikon
20,9
n/a
Nie
bezlusterkowiec
srebrno-czarny
23,5x15,6 mm (format DX) CMOS
3840x2160 (4K)
3,0
akumulator EN-EL25
n/a
n/a
ISO 100 do 51200
11 kl.l/s
n/a
2 s, 5 s, 10 s, 20 s
n/a
n/a
wodoodporny
SD
elektroniczny 0,39 cala
NEF, JPG
tak
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
3
PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR
1 opinia
Pentax
24.24
n/a
W zależności od obiektywu
bezlusterkowiec
czarny
CMOS
1920 x 1080
3"
n/a
n/a
n/a
100 - 102400
6 kl/s
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
elektroniczny
JPEG, RAW
n/a
W zależności od obiektywu
24.78
6000 x 4000
PRIME M II
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
4
Nikon Z9 body
1 opinia
Nikon
45,7 mln
1340 g
n/a
bezlusterkowiec
czarny
FX, 35,9 x 23,9 mm, typu CMOS pełna klatka
7680 x 4320 (8K UHD)
3,2"
akumulator EN-EL18d
Wifi, Bluetooth
USB, HDMI, słuchawki, mikrofon
ISO 64 do 25600
do 120 kl/s
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
CFexpress lub karty XQD
elektroniczny
n/a
n/a
n/a
52,37 mln
8256 x 5504
Expeed 7
tak
n/a
n/a
n/a
n/a
5
Canon RP + RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM
2 opinie
Canon
26.2
485 g
Tak
bezlusterkowiec
czarny
35,9x24 mm Cmos pełna klatka
3840 x 2160
3" Clear View LCD II-skjerm
LP-E17
Wifi
USB-C, HDMI-C
100 - 102400
5 kl/s
f/4.0 - 7.1
2, 10
n/a
n/a
n/a
Karta pamięci SD,, Karta pamięci SDHC,, Karta pamięci SDXC
elektroniczny
JPG,, RAW
Tak
n/a
n/a
6240 × 4160
DIGIC VIII
W zależności od obiektywu
Nie
MP4
Tak
n/a
6
OM System OM-5 + 14-150mm f/4-5.6 II (srebrny)
1 opinia
OM SYSTEM
20,4Mpix
414 g
n/a
bezlusterkowiec
srebrny
Live MOS
n/a
3"
n/a
Bluetooth,Wi-Fi
n/a
100-25600
10 kl./s lub 30 kl./s w trybie Pro Capture
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
SDHC,SDXC
Elektroniczny
n/a
n/a
n/a
n/a
10368 x 7776
TruePic IX
tak
n/a
n/a
n/a
n/a
7
Sony A7C II Czarny z ob. 28-60mm f/4-5.6 (ILCE-7CM2LB)
1 opinia
Sony
34.1
n/a
n/a
Bezlusterkowiec
czarny
pełna klatka
3840 x 2160 (4K UHD)
3"
NP-FZ100
n/a
n/a
100–51 200
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
XGA OLED
JPEG, HEIF , RAW
n/a
n/a
n/a
n/a
Exmor R CMOS
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
8
Sony A7C II Srebrny z ob. 28-60mm f/4-5.6 (ILCE-7CM2LS)
1 opinia
Sony
34.1
n/a
n/a
Bezlusterkowiec
srebrny
pełna klatka
3840 x 2160 (4K UHD)
3"
NP-FZ100
n/a
n/a
100–51 200
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
XGA OLED
JPEG, HEIF , RAW
n/a
n/a
n/a
n/a
Exmor R CMOS
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
9
Canon EOS R6 Mark II + RF 24-105 IS STM
1 opinia
Canon
24,2
670 g
n/a
bezlusterkowiec
czarny
CMOS pełna klatka
4K
3,0"
n/a
n/a
n/a
100-25600
do 40 kl/s
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
2 × karta SD/SDHC/SDXC i UHS-II
EVF OLED
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
DIGIC X
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
10
Sony A7 IV + Obiektyw FE 28-70mm f/3.5-5.6 ILCE7M4KB.CEC
1 opinia
Sony
33 Mpix
658 g
n/a
bezlusterkowiec
czarny
CMOS
3840 x 2160 pikseli
3" type TFT
Akumulatorowe (Sony NP-FZ100 )
tak
n/a
100-51200
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
Elektroniczny
n/a
Tak
n/a
n/a
n/a
BIONZ XR
tak
Nie
n/a
n/a
n/a
11
Canon EOS R6 Mark II
1 opinia
Canon
24 MPx
588 g
n/a
bezlusterkowiec
czarny
CMOS Pełna klatka 35,9 × 23,9 mm
3840 × 2160
3,0
akumulator LP-E6NH
Wifi, bluetooth
n/a
100–102400
40 kl/s
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
2 × karta SD/SDHC/SDXC i UHS-II
elektroniczny
n/a
n/a
n/a
n/a
3840 × 2160
n/a
tak
n/a
n/a
n/a
n/a
12
Sony A7 IV + 24-105mm ILCE7M4GBDI.EU
1 opinia
Sony
33 MPx
658 g
n/a
bezlusterkowiec
czarny
n/a
3840 x 2160
3,0
Sony NP-FZ100
n/a
n/a
ISO 100-51200 / 204800 (rozszerzone)
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
SDXC
EVF
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
tak
n/a
n/a
n/a
n/a
13
Fujifilm X-T5 srebrny + XF 18-55 OiSR
1 opinia
Fuji
40 MPx
n/a
n/a
bezlusterkowiec
czarny
(APS-C) X-Trans CMOS 5 HR
n/a
3,0"
n/a
Wifi, bluetooth
n/a
125 - 12800
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
SD
Elektroniczny
n/a
n/a
n/a
n/a
7728 x 5152
X-Processor 5
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
14
Nikon Z6 II + 24-70 mm f/4.0
1 opinia
Nikon
24,5
615
n/a
bezlusterkowiec
czarny
CMOS
4K
3,5
n/a
bluetooth, wifi
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
Compact Flash, Secure Digital, XQD, SDXC, SDHC
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
15
Sony A7R V body
1 opinia
Sony
61,0
723 g
n/a
bezlusterkowiec
czarny
CMOS Exmor R pełna klatka
n/a
3,2"
n/a
Wifi
USB, HDMI, słuchawki, mikrofon
ISO 100-32000
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
elektroniczny
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
tak
n/a
n/a
n/a
n/a
16
CANON EOS R7 Czarny + Obiektyw RF-S 18-150 mm F3.5-6.3 IS STM + Adapter EF-EOS R
1 opinia
Canon
32.5
612 g
Tak
bezlusterkowiec
czarny
CMOS
3840 x 2160
2,95 "
CMOSFiltr dolnoprzepustowyWbudowany system czyszczący EOS, APS-C (22.3 × 14.8 mm), 32.5 Mpix, RF (natywna obsługa obiektywów RF i RF-S)Obiektywy EF i EF-S można zamontować za pomocą adaptera EF-EOS R, adaptera EF-EOS R z pierścieniem regulacji lub adaptera EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego Drop-InObiektywy EF-M nie są zgodne, 1.6x, Dual Pixel CMOS AF IIZakres od -5 do 20 EV, (1) Wybór automatyczny: 651 dostępnych obszarów AF w przypadku wyboru automatycznego(2) Wybór ręczny: 1-punktowy AF (rozmiar ramki AF można zmienić), 5915 dostępnych pozycji AF w przypadku zdjęć (4823 w przypadku filmów)(3) Wybór ręczny: 4 punkty rozszerzenia punktowego AF (góra, dół, lewo, prawo)(4) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty(5) Wybór ręczny: strefowy AF 1–3 (wszystkie punkty AF podzielone na min. 9 i maks. 567 stref ostrości)(6) Wybór ręczny: AF na całym obszarze (cały obszar regulacji ostrości z maks. 651 strefami ostrości), (1) One Shot(2) Servo AF(3) Automatyczny przełącznik (tylko w trybie A+), Bieżący pomiar przy użyciu matrycy światłoczułej (384 strefy)(1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)(2) Pomiar skupiony (około 6% wizjera na środku)(3) Pomiar punktowy centralny pomiar punktowy (około 3% wizjera na środku); brak pomiaru punktowego powiązanego z punktem AF(4) Pomiar centralnie ważony uśredniony, Zdjęcia:(1) Inteligentna scena auto(2) 13 trybów scen specjalnych (w tym panoramowanie/ujęcie panoramiczne)(3) Filtry twórcze(4) Elastyczna preselekcja AE(5) Programowa AE(6) AE z preselekcją migawki(7) AE z preselekcją przysłony(8) Tryb ręczny(9) Bulb i niestandardowy (x3)Film:(1) inteligentna scena auto(2) filmy HDR(3) filtry twórcze(4) automatyczna ekspozycja filmu(5) AE z preselekcją migawki(6) AE z preselekcją przysłony(7) tryb ręczny i niestandardowy (x3), (1) Mechaniczna: od 30 do 1/8000s (z przyrostem o 1/2 lub 1/3 stopnia)(2) Tryb Bulb(3) Elektroniczna: od 30 do 1/16000s (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia do 1/8000s, a następnie co 1 stopień do 1/16000s)(4) Wbudowany timer interwałowy, Automatycznie 100–32000 (z dokładnością do 1/3 lub całego stopnia)Czułość ISO można rozszerzyć do H: 51200, (1) Maks. około 15 kl./s RAW z migawką mechaniczną lub migawką elektroniczną pierwszej kurtyny(2) Maks. około 30 kl./s RAW z migawką elektroniczną, Automatyczny balans bieli ustawiany przez matrycę(1) AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli)(2) Światło dzienne(3) Miejsca ocienione(4) Pochmurny dzień(5) Żarówki(6) Białe światło fluorescencyjne(7) Lampa błyskowa(8) Nastawa własna(9) Ustawienie temperatury barwowejRęczny balans według wzorca, możliwy zapis 5 ustawień +/-3 poziomy z przyrostem co jeden poziomSekwencja balansu bieli: 2, 3, 5 lub 7 zdjęć po każdym zwolnieniu migawkiKorekcja balansu bieli:(1) Niebieski/bursztynowy +/-9(2) Purpurowy/zielony +/-9, 14-bitowy RAW: RAW i C-RAW (oryginalny format RAW firmy Canon, wersja 3)8-bitowy JPEG: 2 opcje kompresji10-bitowy HEIF: 2 opcje kompresjiZgodność ze standardem Exif 2.31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0Zgodność ze standardem Digital Print Order Format (DPOF) w wersji 1.1Jednoczesny zapis plików RAW i JPEG, możliwa dowolna kombinacja RAW + JPEG oraz RAW + HEIF[Wielkość obrazu]RAW/C-RAW proporcje 3:2(1) 6960 × 4640JPEG/ HEIF proporcje 3:2(1) (L) 6960 × 4640(2) (M) 4800 × 3200(3) (S1) 3472 × 2320(4) (S2) 2400 × 1600JPEG/ HEIF proporcje 4:3(1) (L) 6160 × 4640(2) (M) 4256 × 3200(3) (S1) 3072 × 2320(4) (S2) 2112 × 1600JPEG/ HEIF proporcje 16:9(1) (L) 6960 × 3904(2) (M) 4800 × 2688(3) (S1) 3472 × 1952(4) (S2) 2400 × 1344JPEG/ HEIF proporcje 1:1(1) (L) 4640 × 4640(2) (M) 3200 × 3200(3) (S1) 2320 × 2320(4) (S2) 1600 × 1600, Filmy MP4:(1) 4K UHD, FULL HD (16:9)(2) 4K/ Full HD: H.265 / HEVC, dźwięk: AAC / liniowe PCM(3) 4K/ Full HD: H.264 / MPEG-4 AVC, dźwięk: AAC / liniowe PCMDostępny profil Canon Log 3Wielkość filmu:(1) 4K UHD Fine (16:9) 3840 × 2160 (29.97, 25, 23.98 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light(2) 4K UHD (16:9) 3840 × 2160 (119.9, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light (3) 4K UHD Crop (16:9) 3840 × 2160 (59.94, 50 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light (4) 4K / Full HD, film poklatkowy (16:9) 3840 × 2160 / 1920 × 1080 (29.97, 25 kl./s) międzyklatkowa(5) Full HD (16:9) 1920 × 1080 (119.9, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) wewnątrz- lub międzyklatkowa (6) Full HD (16:9) 1920 × 1080 HDR (29.97, 25 kl./s) międzyklatkowe Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne):(1) 4K UHD, Full HD – YCbCr 4:2:0 (8 bitów)(2) YCbCr 4:2:2 (10 bitów) (gdy HDR PQ lub CLOG3 jest włączony)Maks. czas trwania filmu 6 godzin (z wyjątkiem filmów o dużej szybkości klatek). Brak limitu wielkości pliku w przypadku sformatowanej karty exFAT SD.Filmy z dużą prędkością nagrywania:Full HD: 1920 × 1080 przy 100 kl./s lub 119.9 kl./sNagrywane jako filmy w zwolnionym tempie (1/4 szybkości)Przechwytywanie klatek:Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8.3 MP z filmów 4K UHD (format HEIF możliwy tylko w przypadku ustawienia HDR PQ)[Przepływność Mb/s]MOV: MP4 Canon Log: wył., HDR PQ: wył.:(1) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 120 Mb/s(2) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 60 Mb/s(3) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59,94p / 50,00p): IPB około 230 Mb/s(4) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59.94p/50.00p): IPB Light około 120 Mb/s(5) 4K UHD (poklatkowe) (29,97p / 25,00p): ALL-I około 470 Mb/s(6) Full HD (119,9p / 100p): IPB około 120 Mb/s(7) Full HD (119,9p / 100p): IPB Light około 70 Mb/s(8) Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 60 Mb/s(9) Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 35 Mb/s(10) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 30 Mb/s(11) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 12 Mb/s(12) Full HD, film poklatkowy (29,97p / 25,00p): ALL-I około 90 Mb/sMOV: MP4 Canon Log: wł. lub HDR PQ: wł.(1) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 170 Mb/s(2) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 85 Mb/s(3) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59,94p / 50,00p): IPB około 340 Mb/s(4) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59.94p/50.00p): IPB Light około 170 Mb/s(5) 4K UHD (poklatkowe) (29,97p / 25,00p): ALL-I około 470 Mb/s(6) Full HD (119,9p / 100p): IPB około 180 Mb/s(7) Full HD (119,9p / 100p): IPB Light około 100 Mb/s(8) Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 90 Mb/s(9) Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 50 Mb/s(10) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 45 Mb/s(11) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 28 Mb/s(12) Full HD, film poklatkowy (29,97p / 25,00p): ALL-I około 135 Mb/sNagrywanie na dwóch kartachWbudowane mikrofony stereo (48 kHz, 16 bitów × 2 kanały)Wyświetlacz HDMI:Wyjście tylko do monitora zewnętrznego (wyjście dla obrazów i informacji o obrazie, zapis obrazów/filmów na karcie)Ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (nagrywanie w aparacie niemożliwe; należy użyć zewnętrznego rejestratora; ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie)[Wyjście HDMI]Automatycznie:(1) 4K (UHD) 59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 23,98p(2) 1080 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i(3) 480 59,94p(4) 576 50p1080p:(1) 1080 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i(2) 480 59,94p(3) 576 50pNieskompresowane YCbCr 4:2:0 (8-bitów) lub YCbCr 4:2:2 (10 bitów), gdy włączony jest tryb HDR PQ lub CLOG3, wyjście dźwięku przez HDMI, Kompresja dźwięku jest ograniczona do [AAC] w trybach strefy podstawowej. Tylko format [AAC] jest dostępny dla kompresji dźwięku IPB (niskiej)., Kolorowy wizjer elektroniczny OLED, 0.39"2.36 mln punktów (1024 × 768)Pokrycie (pionowo/poziomo) w przybliżeniu 100%Powiększenie w przybliżeniu 1.15xPunkt oczny w przybliżeniu 22 mmKorekcja dioptrii od -4 do +2 m-1 M (dioptria)Odświerzanie:(1) Tryb oszczędzania energii: 59.94 kl./s(2) Tryb płynny: 119.98 kl./sPodgląd głębi ostrości poprzez przycisk niestandardowy, Kolorowy monitor LCD TFT o przekątnej 7.5cm (2.95"), około 1.62 mln punktówPokrycie w przybliżeniu 100%Kąt widzenia (poziomo/pionowo) w przybliżeniu około 170° w pionie i poziomiePowłoka zapobiegająca plamieniu.Ręczna regulacja jasności: siedem poziomów regulacjiRegulacja odcienia koloru: 4 ustawieniaObsługa za pomocą ekranu dotykowegoTryb pojemnościowy: (1) Funkcje menu(2) Szybkie nastawy(3) Obsługa odtwarzania i widok powiększony(4) Wybieranie punktu AF w przypadku zdjęć i filmów(5) Migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowaniaOpcje wyświetlania:(1) Podstawowe ustawienia aparatu(2) Zaawansowane ustawienia aparatu(3) Ustawienia aparatu oraz histogram i dwuosiowa poziomica(4) Brak informacji(5) Ekran szybkich nastaw(6) Wyświetlacz wyłączony, Gorąca stopka, Stereofoniczne gniazdo minijack 3.5mm, Stereofoniczne gniazdo minijack 3.5mm, Wyjście HDMI Micro (typ D, HDMI-CEC nieobsługiwane), Złącze SuperSpeed Plus USB 3.2 Gen 2 USB Type C używane również do komunikacji z komputerem, komunikacji ze smartfonem, zasilania przez USB., Dwa gniazda na karty SD/SDHC/SDXC UHS-II, Tak, do 8 stopni EV w zależności od użytego obiektywu.Siedem stopni EV w przypadku używania obiektywu RF-S 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM, Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE802.11b/g/n; pasmo 2.4 GHz), z obsługą Bluetooth 4.2Obsługiwane funkcje:(1) EOS Utility(2) Smartfon(3) Przesyłanie do image.canon(4) Drukowanie bezprzewodowe, Automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręcznyCzas synchronizacji z lampą błyskową:(1) 1/250s migawka mechaniczna(2) 1/320s elektroniczna pierwsza kurtynaFotografowanie z lampą błyskową nie jest możliwe w przypadku migawki elektronicznej.Korekta ekspozycji lampy +/-3 EV w krokach co 1/3 z lampami Speedlite z serii EXSekwencja ekspozycji z lampą w przypadku zgodnej lampy błyskowej zewnętrznej (+/- 3 EV z dokładnością do 1/3 lub 1/2 stopnia w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL)Blokada ekspozycji lampySynchronizacja błysku z drugą kurtyną za pomocą lampy błyskowej SpeedliteZgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi E-TTL II w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowychSterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi za pomocą menu aparatu, Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH (dostarczony), LP-E6N, LP-E624Ładowarka LC-E6E (dostarczona)Opcjonalnie: zasilacz AC-E6N i adapter prądu stałego DR-E6, zasilacz PD-E1 USB, W przypadku ekranu LCD około 770 zdjęć (temp. 23°C)W przypadku wizjera około 500 zdjęć (temp. 23°C), W przybliżeniu 132.0 × 90.4 × 91.7 mm, W przybliżeniu 530g (612g z kartą i akumulatorem)
Bluetooth, Wi-Fi
n/a
100 - 32000
CMOSFiltr dolnoprzepustowyWbudowany system czyszczący EOS, APS-C (22.3 × 14.8 mm), 32.5 Mpix, RF (natywna obsługa obiektywów RF i RF-S)Obiektywy EF i EF-S można zamontować za pomocą adaptera EF-EOS R, adaptera EF-EOS R z pierścieniem regulacji lub adaptera EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego Drop-InObiektywy EF-M nie są zgodne, 1.6x, Dual Pixel CMOS AF IIZakres od -5 do 20 EV, (1) Wybór automatyczny: 651 dostępnych obszarów AF w przypadku wyboru automatycznego(2) Wybór ręczny: 1-punktowy AF (rozmiar ramki AF można zmienić), 5915 dostępnych pozycji AF w przypadku zdjęć (4823 w przypadku filmów)(3) Wybór ręczny: 4 punkty rozszerzenia punktowego AF (góra, dół, lewo, prawo)(4) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty(5) Wybór ręczny: strefowy AF 1–3 (wszystkie punkty AF podzielone na min. 9 i maks. 567 stref ostrości)(6) Wybór ręczny: AF na całym obszarze (cały obszar regulacji ostrości z maks. 651 strefami ostrości), (1) One Shot(2) Servo AF(3) Automatyczny przełącznik (tylko w trybie A+), Bieżący pomiar przy użyciu matrycy światłoczułej (384 strefy)(1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)(2) Pomiar skupiony (około 6% wizjera na środku)(3) Pomiar punktowy centralny pomiar punktowy (około 3% wizjera na środku); brak pomiaru punktowego powiązanego z punktem AF(4) Pomiar centralnie ważony uśredniony, Zdjęcia:(1) Inteligentna scena auto(2) 13 trybów scen specjalnych (w tym panoramowanie/ujęcie panoramiczne)(3) Filtry twórcze(4) Elastyczna preselekcja AE(5) Programowa AE(6) AE z preselekcją migawki(7) AE z preselekcją przysłony(8) Tryb ręczny(9) Bulb i niestandardowy (x3)Film:(1) inteligentna scena auto(2) filmy HDR(3) filtry twórcze(4) automatyczna ekspozycja filmu(5) AE z preselekcją migawki(6) AE z preselekcją przysłony(7) tryb ręczny i niestandardowy (x3), (1) Mechaniczna: od 30 do 1/8000s (z przyrostem o 1/2 lub 1/3 stopnia)(2) Tryb Bulb(3) Elektroniczna: od 30 do 1/16000s (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia do 1/8000s, a następnie co 1 stopień do 1/16000s)(4) Wbudowany timer interwałowy, Automatycznie 100–32000 (z dokładnością do 1/3 lub całego stopnia)Czułość ISO można rozszerzyć do H: 51200, (1) Maks. około 15 kl./s RAW z migawką mechaniczną lub migawką elektroniczną pierwszej kurtyny(2) Maks. około 30 kl./s RAW z migawką elektroniczną, Automatyczny balans bieli ustawiany przez matrycę(1) AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli)(2) Światło dzienne(3) Miejsca ocienione(4) Pochmurny dzień(5) Żarówki(6) Białe światło fluorescencyjne(7) Lampa błyskowa(8) Nastawa własna(9) Ustawienie temperatury barwowejRęczny balans według wzorca, możliwy zapis 5 ustawień +/-3 poziomy z przyrostem co jeden poziomSekwencja balansu bieli: 2, 3, 5 lub 7 zdjęć po każdym zwolnieniu migawkiKorekcja balansu bieli:(1) Niebieski/bursztynowy +/-9(2) Purpurowy/zielony +/-9, 14-bitowy RAW: RAW i C-RAW (oryginalny format RAW firmy Canon, wersja 3)8-bitowy JPEG: 2 opcje kompresji10-bitowy HEIF: 2 opcje kompresjiZgodność ze standardem Exif 2.31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0Zgodność ze standardem Digital Print Order Format (DPOF) w wersji 1.1Jednoczesny zapis plików RAW i JPEG, możliwa dowolna kombinacja RAW + JPEG oraz RAW + HEIF[Wielkość obrazu]RAW/C-RAW proporcje 3:2(1) 6960 × 4640JPEG/ HEIF proporcje 3:2(1) (L) 6960 × 4640(2) (M) 4800 × 3200(3) (S1) 3472 × 2320(4) (S2) 2400 × 1600JPEG/ HEIF proporcje 4:3(1) (L) 6160 × 4640(2) (M) 4256 × 3200(3) (S1) 3072 × 2320(4) (S2) 2112 × 1600JPEG/ HEIF proporcje 16:9(1) (L) 6960 × 3904(2) (M) 4800 × 2688(3) (S1) 3472 × 1952(4) (S2) 2400 × 1344JPEG/ HEIF proporcje 1:1(1) (L) 4640 × 4640(2) (M) 3200 × 3200(3) (S1) 2320 × 2320(4) (S2) 1600 × 1600, Filmy MP4:(1) 4K UHD, FULL HD (16:9)(2) 4K/ Full HD: H.265 / HEVC, dźwięk: AAC / liniowe PCM(3) 4K/ Full HD: H.264 / MPEG-4 AVC, dźwięk: AAC / liniowe PCMDostępny profil Canon Log 3Wielkość filmu:(1) 4K UHD Fine (16:9) 3840 × 2160 (29.97, 25, 23.98 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light(2) 4K UHD (16:9) 3840 × 2160 (119.9, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light (3) 4K UHD Crop (16:9) 3840 × 2160 (59.94, 50 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light (4) 4K / Full HD, film poklatkowy (16:9) 3840 × 2160 / 1920 × 1080 (29.97, 25 kl./s) międzyklatkowa(5) Full HD (16:9) 1920 × 1080 (119.9, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) wewnątrz- lub międzyklatkowa (6) Full HD (16:9) 1920 × 1080 HDR (29.97, 25 kl./s) międzyklatkowe Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne):(1) 4K UHD, Full HD – YCbCr 4:2:0 (8 bitów)(2) YCbCr 4:2:2 (10 bitów) (gdy HDR PQ lub CLOG3 jest włączony)Maks. czas trwania filmu 6 godzin (z wyjątkiem filmów o dużej szybkości klatek). Brak limitu wielkości pliku w przypadku sformatowanej karty exFAT SD.Filmy z dużą prędkością nagrywania:Full HD: 1920 × 1080 przy 100 kl./s lub 119.9 kl./sNagrywane jako filmy w zwolnionym tempie (1/4 szybkości)Przechwytywanie klatek:Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8.3 MP z filmów 4K UHD (format HEIF możliwy tylko w przypadku ustawienia HDR PQ)[Przepływność Mb/s]MOV: MP4 Canon Log: wył., HDR PQ: wył.:(1) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 120 Mb/s(2) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 60 Mb/s(3) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59,94p / 50,00p): IPB około 230 Mb/s(4) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59.94p/50.00p): IPB Light około 120 Mb/s(5) 4K UHD (poklatkowe) (29,97p / 25,00p): ALL-I około 470 Mb/s(6) Full HD (119,9p / 100p): IPB około 120 Mb/s(7) Full HD (119,9p / 100p): IPB Light około 70 Mb/s(8) Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 60 Mb/s(9) Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 35 Mb/s(10) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 30 Mb/s(11) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 12 Mb/s(12) Full HD, film poklatkowy (29,97p / 25,00p): ALL-I około 90 Mb/sMOV: MP4 Canon Log: wł. lub HDR PQ: wł.(1) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 170 Mb/s(2) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 85 Mb/s(3) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59,94p / 50,00p): IPB około 340 Mb/s(4) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59.94p/50.00p): IPB Light około 170 Mb/s(5) 4K UHD (poklatkowe) (29,97p / 25,00p): ALL-I około 470 Mb/s(6) Full HD (119,9p / 100p): IPB około 180 Mb/s(7) Full HD (119,9p / 100p): IPB Light około 100 Mb/s(8) Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 90 Mb/s(9) Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 50 Mb/s(10) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 45 Mb/s(11) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 28 Mb/s(12) Full HD, film poklatkowy (29,97p / 25,00p): ALL-I około 135 Mb/sNagrywanie na dwóch kartachWbudowane mikrofony stereo (48 kHz, 16 bitów × 2 kanały)Wyświetlacz HDMI:Wyjście tylko do monitora zewnętrznego (wyjście dla obrazów i informacji o obrazie, zapis obrazów/filmów na karcie)Ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (nagrywanie w aparacie niemożliwe; należy użyć zewnętrznego rejestratora; ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie)[Wyjście HDMI]Automatycznie:(1) 4K (UHD) 59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 23,98p(2) 1080 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i(3) 480 59,94p(4) 576 50p1080p:(1) 1080 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i(2) 480 59,94p(3) 576 50pNieskompresowane YCbCr 4:2:0 (8-bitów) lub YCbCr 4:2:2 (10 bitów), gdy włączony jest tryb HDR PQ lub CLOG3, wyjście dźwięku przez HDMI, Kompresja dźwięku jest ograniczona do [AAC] w trybach strefy podstawowej. Tylko format [AAC] jest dostępny dla kompresji dźwięku IPB (niskiej)., Kolorowy wizjer elektroniczny OLED, 0.39"2.36 mln punktów (1024 × 768)Pokrycie (pionowo/poziomo) w przybliżeniu 100%Powiększenie w przybliżeniu 1.15xPunkt oczny w przybliżeniu 22 mmKorekcja dioptrii od -4 do +2 m-1 M (dioptria)Odświerzanie:(1) Tryb oszczędzania energii: 59.94 kl./s(2) Tryb płynny: 119.98 kl./sPodgląd głębi ostrości poprzez przycisk niestandardowy, Kolorowy monitor LCD TFT o przekątnej 7.5cm (2.95"), około 1.62 mln punktówPokrycie w przybliżeniu 100%Kąt widzenia (poziomo/pionowo) w przybliżeniu około 170° w pionie i poziomiePowłoka zapobiegająca plamieniu.Ręczna regulacja jasności: siedem poziomów regulacjiRegulacja odcienia koloru: 4 ustawieniaObsługa za pomocą ekranu dotykowegoTryb pojemnościowy: (1) Funkcje menu(2) Szybkie nastawy(3) Obsługa odtwarzania i widok powiększony(4) Wybieranie punktu AF w przypadku zdjęć i filmów(5) Migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowaniaOpcje wyświetlania:(1) Podstawowe ustawienia aparatu(2) Zaawansowane ustawienia aparatu(3) Ustawienia aparatu oraz histogram i dwuosiowa poziomica(4) Brak informacji(5) Ekran szybkich nastaw(6) Wyświetlacz wyłączony, Gorąca stopka, Stereofoniczne gniazdo minijack 3.5mm, Stereofoniczne gniazdo minijack 3.5mm, Wyjście HDMI Micro (typ D, HDMI-CEC nieobsługiwane), Złącze SuperSpeed Plus USB 3.2 Gen 2 USB Type C używane również do komunikacji z komputerem, komunikacji ze smartfonem, zasilania przez USB., Dwa gniazda na karty SD/SDHC/SDXC UHS-II, Tak, do 8 stopni EV w zależności od użytego obiektywu.Siedem stopni EV w przypadku używania obiektywu RF-S 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM, Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE802.11b/g/n; pasmo 2.4 GHz), z obsługą Bluetooth 4.2Obsługiwane funkcje:(1) EOS Utility(2) Smartfon(3) Przesyłanie do image.canon(4) Drukowanie bezprzewodowe, Automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręcznyCzas synchronizacji z lampą błyskową:(1) 1/250s migawka mechaniczna(2) 1/320s elektroniczna pierwsza kurtynaFotografowanie z lampą błyskową nie jest możliwe w przypadku migawki elektronicznej.Korekta ekspozycji lampy +/-3 EV w krokach co 1/3 z lampami Speedlite z serii EXSekwencja ekspozycji z lampą w przypadku zgodnej lampy błyskowej zewnętrznej (+/- 3 EV z dokładnością do 1/3 lub 1/2 stopnia w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL)Blokada ekspozycji lampySynchronizacja błysku z drugą kurtyną za pomocą lampy błyskowej SpeedliteZgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi E-TTL II w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowychSterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi za pomocą menu aparatu, Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH (dostarczony), LP-E6N, LP-E624Ładowarka LC-E6E (dostarczona)Opcjonalnie: zasilacz AC-E6N i adapter prądu stałego DR-E6, zasilacz PD-E1 USB, W przypadku ekranu LCD około 770 zdjęć (temp. 23°C)W przypadku wizjera około 500 zdjęć (temp. 23°C), W przybliżeniu 132.0 × 90.4 × 91.7 mm, W przybliżeniu 530g (612g z kartą i akumulatorem)
3.5 - 6.3
n/a
CMOSFiltr dolnoprzepustowyWbudowany system czyszczący EOS, APS-C (22.3 × 14.8 mm), 32.5 Mpix, RF (natywna obsługa obiektywów RF i RF-S)Obiektywy EF i EF-S można zamontować za pomocą adaptera EF-EOS R, adaptera EF-EOS R z pierścieniem regulacji lub adaptera EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego Drop-InObiektywy EF-M nie są zgodne, 1.6x, Dual Pixel CMOS AF IIZakres od -5 do 20 EV, (1) Wybór automatyczny: 651 dostępnych obszarów AF w przypadku wyboru automatycznego(2) Wybór ręczny: 1-punktowy AF (rozmiar ramki AF można zmienić), 5915 dostępnych pozycji AF w przypadku zdjęć (4823 w przypadku filmów)(3) Wybór ręczny: 4 punkty rozszerzenia punktowego AF (góra, dół, lewo, prawo)(4) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty(5) Wybór ręczny: strefowy AF 1–3 (wszystkie punkty AF podzielone na min. 9 i maks. 567 stref ostrości)(6) Wybór ręczny: AF na całym obszarze (cały obszar regulacji ostrości z maks. 651 strefami ostrości), (1) One Shot(2) Servo AF(3) Automatyczny przełącznik (tylko w trybie A+), Bieżący pomiar przy użyciu matrycy światłoczułej (384 strefy)(1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)(2) Pomiar skupiony (około 6% wizjera na środku)(3) Pomiar punktowy centralny pomiar punktowy (około 3% wizjera na środku); brak pomiaru punktowego powiązanego z punktem AF(4) Pomiar centralnie ważony uśredniony, Zdjęcia:(1) Inteligentna scena auto(2) 13 trybów scen specjalnych (w tym panoramowanie/ujęcie panoramiczne)(3) Filtry twórcze(4) Elastyczna preselekcja AE(5) Programowa AE(6) AE z preselekcją migawki(7) AE z preselekcją przysłony(8) Tryb ręczny(9) Bulb i niestandardowy (x3)Film:(1) inteligentna scena auto(2) filmy HDR(3) filtry twórcze(4) automatyczna ekspozycja filmu(5) AE z preselekcją migawki(6) AE z preselekcją przysłony(7) tryb ręczny i niestandardowy (x3), (1) Mechaniczna: od 30 do 1/8000s (z przyrostem o 1/2 lub 1/3 stopnia)(2) Tryb Bulb(3) Elektroniczna: od 30 do 1/16000s (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia do 1/8000s, a następnie co 1 stopień do 1/16000s)(4) Wbudowany timer interwałowy, Automatycznie 100–32000 (z dokładnością do 1/3 lub całego stopnia)Czułość ISO można rozszerzyć do H: 51200, (1) Maks. około 15 kl./s RAW z migawką mechaniczną lub migawką elektroniczną pierwszej kurtyny(2) Maks. około 30 kl./s RAW z migawką elektroniczną, Automatyczny balans bieli ustawiany przez matrycę(1) AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli)(2) Światło dzienne(3) Miejsca ocienione(4) Pochmurny dzień(5) Żarówki(6) Białe światło fluorescencyjne(7) Lampa błyskowa(8) Nastawa własna(9) Ustawienie temperatury barwowejRęczny balans według wzorca, możliwy zapis 5 ustawień +/-3 poziomy z przyrostem co jeden poziomSekwencja balansu bieli: 2, 3, 5 lub 7 zdjęć po każdym zwolnieniu migawkiKorekcja balansu bieli:(1) Niebieski/bursztynowy +/-9(2) Purpurowy/zielony +/-9, 14-bitowy RAW: RAW i C-RAW (oryginalny format RAW firmy Canon, wersja 3)8-bitowy JPEG: 2 opcje kompresji10-bitowy HEIF: 2 opcje kompresjiZgodność ze standardem Exif 2.31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0Zgodność ze standardem Digital Print Order Format (DPOF) w wersji 1.1Jednoczesny zapis plików RAW i JPEG, możliwa dowolna kombinacja RAW + JPEG oraz RAW + HEIF[Wielkość obrazu]RAW/C-RAW proporcje 3:2(1) 6960 × 4640JPEG/ HEIF proporcje 3:2(1) (L) 6960 × 4640(2) (M) 4800 × 3200(3) (S1) 3472 × 2320(4) (S2) 2400 × 1600JPEG/ HEIF proporcje 4:3(1) (L) 6160 × 4640(2) (M) 4256 × 3200(3) (S1) 3072 × 2320(4) (S2) 2112 × 1600JPEG/ HEIF proporcje 16:9(1) (L) 6960 × 3904(2) (M) 4800 × 2688(3) (S1) 3472 × 1952(4) (S2) 2400 × 1344JPEG/ HEIF proporcje 1:1(1) (L) 4640 × 4640(2) (M) 3200 × 3200(3) (S1) 2320 × 2320(4) (S2) 1600 × 1600, Filmy MP4:(1) 4K UHD, FULL HD (16:9)(2) 4K/ Full HD: H.265 / HEVC, dźwięk: AAC / liniowe PCM(3) 4K/ Full HD: H.264 / MPEG-4 AVC, dźwięk: AAC / liniowe PCMDostępny profil Canon Log 3Wielkość filmu:(1) 4K UHD Fine (16:9) 3840 × 2160 (29.97, 25, 23.98 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light(2) 4K UHD (16:9) 3840 × 2160 (119.9, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light (3) 4K UHD Crop (16:9) 3840 × 2160 (59.94, 50 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light (4) 4K / Full HD, film poklatkowy (16:9) 3840 × 2160 / 1920 × 1080 (29.97, 25 kl./s) międzyklatkowa(5) Full HD (16:9) 1920 × 1080 (119.9, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) wewnątrz- lub międzyklatkowa (6) Full HD (16:9) 1920 × 1080 HDR (29.97, 25 kl./s) międzyklatkowe Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne):(1) 4K UHD, Full HD – YCbCr 4:2:0 (8 bitów)(2) YCbCr 4:2:2 (10 bitów) (gdy HDR PQ lub CLOG3 jest włączony)Maks. czas trwania filmu 6 godzin (z wyjątkiem filmów o dużej szybkości klatek). Brak limitu wielkości pliku w przypadku sformatowanej karty exFAT SD.Filmy z dużą prędkością nagrywania:Full HD: 1920 × 1080 przy 100 kl./s lub 119.9 kl./sNagrywane jako filmy w zwolnionym tempie (1/4 szybkości)Przechwytywanie klatek:Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8.3 MP z filmów 4K UHD (format HEIF możliwy tylko w przypadku ustawienia HDR PQ)[Przepływność Mb/s]MOV: MP4 Canon Log: wył., HDR PQ: wył.:(1) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 120 Mb/s(2) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 60 Mb/s(3) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59,94p / 50,00p): IPB około 230 Mb/s(4) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59.94p/50.00p): IPB Light około 120 Mb/s(5) 4K UHD (poklatkowe) (29,97p / 25,00p): ALL-I około 470 Mb/s(6) Full HD (119,9p / 100p): IPB około 120 Mb/s(7) Full HD (119,9p / 100p): IPB Light około 70 Mb/s(8) Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 60 Mb/s(9) Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 35 Mb/s(10) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 30 Mb/s(11) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 12 Mb/s(12) Full HD, film poklatkowy (29,97p / 25,00p): ALL-I około 90 Mb/sMOV: MP4 Canon Log: wł. lub HDR PQ: wł.(1) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 170 Mb/s(2) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 85 Mb/s(3) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59,94p / 50,00p): IPB około 340 Mb/s(4) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59.94p/50.00p): IPB Light około 170 Mb/s(5) 4K UHD (poklatkowe) (29,97p / 25,00p): ALL-I około 470 Mb/s(6) Full HD (119,9p / 100p): IPB około 180 Mb/s(7) Full HD (119,9p / 100p): IPB Light około 100 Mb/s(8) Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 90 Mb/s(9) Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 50 Mb/s(10) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 45 Mb/s(11) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 28 Mb/s(12) Full HD, film poklatkowy (29,97p / 25,00p): ALL-I około 135 Mb/sNagrywanie na dwóch kartachWbudowane mikrofony stereo (48 kHz, 16 bitów × 2 kanały)Wyświetlacz HDMI:Wyjście tylko do monitora zewnętrznego (wyjście dla obrazów i informacji o obrazie, zapis obrazów/filmów na karcie)Ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (nagrywanie w aparacie niemożliwe; należy użyć zewnętrznego rejestratora; ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie)[Wyjście HDMI]Automatycznie:(1) 4K (UHD) 59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 23,98p(2) 1080 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i(3) 480 59,94p(4) 576 50p1080p:(1) 1080 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i(2) 480 59,94p(3) 576 50pNieskompresowane YCbCr 4:2:0 (8-bitów) lub YCbCr 4:2:2 (10 bitów), gdy włączony jest tryb HDR PQ lub CLOG3, wyjście dźwięku przez HDMI, Kompresja dźwięku jest ograniczona do [AAC] w trybach strefy podstawowej. Tylko format [AAC] jest dostępny dla kompresji dźwięku IPB (niskiej)., Kolorowy wizjer elektroniczny OLED, 0.39"2.36 mln punktów (1024 × 768)Pokrycie (pionowo/poziomo) w przybliżeniu 100%Powiększenie w przybliżeniu 1.15xPunkt oczny w przybliżeniu 22 mmKorekcja dioptrii od -4 do +2 m-1 M (dioptria)Odświerzanie:(1) Tryb oszczędzania energii: 59.94 kl./s(2) Tryb płynny: 119.98 kl./sPodgląd głębi ostrości poprzez przycisk niestandardowy, Kolorowy monitor LCD TFT o przekątnej 7.5cm (2.95"), około 1.62 mln punktówPokrycie w przybliżeniu 100%Kąt widzenia (poziomo/pionowo) w przybliżeniu około 170° w pionie i poziomiePowłoka zapobiegająca plamieniu.Ręczna regulacja jasności: siedem poziomów regulacjiRegulacja odcienia koloru: 4 ustawieniaObsługa za pomocą ekranu dotykowegoTryb pojemnościowy: (1) Funkcje menu(2) Szybkie nastawy(3) Obsługa odtwarzania i widok powiększony(4) Wybieranie punktu AF w przypadku zdjęć i filmów(5) Migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowaniaOpcje wyświetlania:(1) Podstawowe ustawienia aparatu(2) Zaawansowane ustawienia aparatu(3) Ustawienia aparatu oraz histogram i dwuosiowa poziomica(4) Brak informacji(5) Ekran szybkich nastaw(6) Wyświetlacz wyłączony, Gorąca stopka, Stereofoniczne gniazdo minijack 3.5mm, Stereofoniczne gniazdo minijack 3.5mm, Wyjście HDMI Micro (typ D, HDMI-CEC nieobsługiwane), Złącze SuperSpeed Plus USB 3.2 Gen 2 USB Type C używane również do komunikacji z komputerem, komunikacji ze smartfonem, zasilania przez USB., Dwa gniazda na karty SD/SDHC/SDXC UHS-II, Tak, do 8 stopni EV w zależności od użytego obiektywu.Siedem stopni EV w przypadku używania obiektywu RF-S 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM, Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE802.11b/g/n; pasmo 2.4 GHz), z obsługą Bluetooth 4.2Obsługiwane funkcje:(1) EOS Utility(2) Smartfon(3) Przesyłanie do image.canon(4) Drukowanie bezprzewodowe, Automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręcznyCzas synchronizacji z lampą błyskową:(1) 1/250s migawka mechaniczna(2) 1/320s elektroniczna pierwsza kurtynaFotografowanie z lampą błyskową nie jest możliwe w przypadku migawki elektronicznej.Korekta ekspozycji lampy +/-3 EV w krokach co 1/3 z lampami Speedlite z serii EXSekwencja ekspozycji z lampą w przypadku zgodnej lampy błyskowej zewnętrznej (+/- 3 EV z dokładnością do 1/3 lub 1/2 stopnia w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL)Blokada ekspozycji lampySynchronizacja błysku z drugą kurtyną za pomocą lampy błyskowej SpeedliteZgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi E-TTL II w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowychSterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi za pomocą menu aparatu, Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH (dostarczony), LP-E6N, LP-E624Ładowarka LC-E6E (dostarczona)Opcjonalnie: zasilacz AC-E6N i adapter prądu stałego DR-E6, zasilacz PD-E1 USB, W przypadku ekranu LCD około 770 zdjęć (temp. 23°C)W przypadku wizjera około 500 zdjęć (temp. 23°C), W przybliżeniu 132.0 × 90.4 × 91.7 mm, W przybliżeniu 530g (612g z kartą i akumulatorem)
n/a
n/a
Karta pamięci SD,Karta pamięci SDHC,Karta pamięci SDXC
Elektroniczny, OLED
HEIF, JPEG, RAW
n/a
n/a
34.4
6960 × 4640
DIGIC X
W zależności od obiektywu
n/a
MP4
n/a
n/a
17
Panasonic Lumix G7H + 14-140 3D czarny (DMC-G7HEG-K)
2 opinie
Panasonic
16
410
zależnie od obiektywu
bezlusterkowiec
czarny
17.3x13 mm (4/3) Live-MOS
3840x2160
3
akumulator Li-Ion
n/a
microHDMI, mini jack 2.5mm, mini jack 3.5mm, USB 2.0
Aparat cyfrowy Nikon Z5 + Z 24-200mm Aparat cyfrowy Nikon Z5 + Z 24-200mm - ten zestaw z pełnoklatkowym teleobiektywem zmiennoogniskowym zawiera aparat Nikon Z 5 i ultrakompaktowy teleobiektyw obiektyw zmiennoogniskowy NIKKOR Z 24-200mm f/4-6.3 VR. Sprawia, że podróżowanie z teleobiektywem zmiennoogniskowym staje się wyjątkowo łatwe. Aparat cyfrowy Nikon Z5 Poznaj piękno fotografii pełnoklatkowej. Wytrzymały i lekki aparat bezlusterkowy Nikon Z 5 doskonale leży w dłoni i jest kompatybilny...
Dane techniczne:
Liczba pikseli
24,3
Waga
590 g
Zoom optyczny
Nie
Rodzaj aparatu
bezlusterkowiec
Kolor
Czarny
Rodzaj matrycy
CMOS
Rozdzielczość filmów
3840x2160
Ekran (cale)
3,2"
Zasilanie
Akumulator
Wifi/bluetooth
Bluetooth, WiFi
Złšcza
HDMI, USB 2.0
Zakres ISO
100-51200
Zdjęcia seryjne
4.5 kl/s Zdjęcia seryjne wolne: ok. 1-4 kl./s, zdjęcia seryjne szybkie: ok. 4,5 kl./s (maksymalna szybkość rejestrowania zdjęć mierzona z użyciem testów wewnętrznych).
Jasnosc obiektywu
4.0 - 6.3 F
Samowyzwalacz
2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5, 1, 2 lub 3 s
Czasy otwarcia migawki
30s - 1/8000 s
Ekwiwalent ogniskowej
48-400 mm
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 439
Bezlusterkowiec Nikon Z5 + 24-200mm f/4-6.3 + VOUCHER 1500 zł na obiektyw NIKKOR Z | |W zestawie taniej kup Capture ONE 23 PRO za 399 zł - Raty , Darmowa dostawa
Ocena: 4.5/5.0 Ilość opinii: 11977
Aparat NIKON Z5 Czarny + Obiektyw NIKKOR Z 24-200 mm f/4-6.3 VR | Bezpłatny transport | Raty
Ocena: 4.8/5.0 Ilość opinii: 2287
Aparat cyfrowy Nikon Z5 + Z 24-200mm | (w magazynie) + rabat lub voucher 1500 zł na obiektyw Nikkor Z
Ilość opinii: 798
Nikon Z5 + 24-200mm f/4-6.3 » Rabat 1500zł na zakup obiektywu nikon Z » torba PREMIUM Nikon za 1zł« karta prezentowa na CEWE Fotoksiążkę o wartości 100zł
2. Nikon Z fc body + 16-50 VR + 50-250 VR
Nikon Z fc - Stylowa Rewolucja w Fotografii
Nowy Kierunek Fotografii - Nikon Z fc
Podwójne znaki dla rewolucji w stylu fotografii!
Nikon Z fc to nie tylko aparat fotograficzny, to manifest stylu i nowoczesności. Zestawiając klasyczny design z zaawansowaną technologią, Z fc przenosi fotografowanie na zupełnie nowy poziom. Srebrno-czarna obudowa, wodoodporność, 20,9 megapikseli i wiele innych funkcji sprawią, że Twoje fotografie staną się wyrazem indywidualności.
20,9 Megapikseli - Detale, Któr...
Dane techniczne:
Liczba pikseli
20,9
Zoom optyczny
Nie
Rodzaj aparatu
bezlusterkowiec
Kolor
srebrno-czarny
Odporność
wodoodporny
Rodzaj matrycy
23,5x15,6 mm (format DX) CMOS
Rozdzielczość filmów
3840x2160 (4K)
Ekran (cale)
3,0
Nośnik
SD
Zasilanie
akumulator EN-EL25
Wizjer
elektroniczny 0,39 cala
Zakres ISO
ISO 100 do 51200
Zdjęcia seryjne
11 kl.l/s
Format zapisu zdjęć
NEF, JPG
Obrotowy ekran:
tak
Samowyzwalacz
2 s, 5 s, 10 s, 20 s
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 798
Nikon Z fc + Nikkor Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR + Nikkor 50-250mm f/4.5-6.3 « karta prezentowa na CEWE Fotoksiążkę o wartości 100zł
Ocena: 4.5/5.0 Ilość opinii: 11977
Aparat NIKON Z fc + Obiektyw 16-50mm f/3.5-6.3 Srebrny + Obiektyw 50-250mm f/4.5-6.3 | Bezpłatny transport
Ocena: 4.8/5.0 Ilość opinii: 2287
Aparat Nikon Z fc + 16-50 VR + 50-250 VR | (w magazynie)
3. PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR
Z około 100% polem widzenia i prawie 0.95-krotnym powiększeniem (z obiektywem FA 50mm F1.4 ustawionym na nieskończoność), wizjer PENTAX KF zapewnia duży ostry, widok obiektu, pozwalając uchwycić go dokładnie tak jak chcesz. Z bardzo małą aberracją nawet w narożnikach pola obrazu, zapewnia doskonałą łatwość obserwacji w wielu różnych sytuacjach fotograficznych. Ułatwia także ręczne ustawianie ostrości, ponieważ pozwala łatwo zlokalizować punkt ostrości w polu obrazu.
1. Panasonic Lumix G7H + 14-140 3D czarny (DMC-G7HEG-K)
Panasonic G7H + 14-140 3D to innowacyjny kompakt z wymiennymi obiektywami dostępny w kolorze czarnym. Maksymalna rozdzielczość z jaką mogą być robione zdjęcia to 4592x3448. Użytkownik może też wykonywać fotografie 3D. Producent wyposażył sprzęt w matrycę typu 17.3x13 mm Live-MOS. Całkowita liczba pikseli to 16,84 Mpx, zaś efektywana to 16,0 Mpx. Zoom optyczny aparatu zależny jest od zastosowanej przez użytkownika optyki. Fotograf może korzystać z wizjera elektronicznego i 3,0-calowego ekranu ...
Opinie:
Połączenie lustrzanki i kompaktu w tym modelu widać na pierwszy rzut oka. Kupiłem go jako uzupełnienie do lustrzanki. To była dobra decyzja - jakość zdjęć porównywalna do tych z lustrzanki. Na plus funkcja telekonwertera, która dodatkowo rozszerza zakres ogniskowej. Szybki autofokus i precyzyjne ręczne nastawianie ostrości równeiż na plus. Generalnie godny uwagi!
Zbyszek
Bardzo dobry aparat .Przy kręceniu filmow ostrość manualna sprawdza się peaking .Jeżeli zastosujemy adaptory na micro 4/3 możemy stosować inne obiektywy - oczywiście też w trybie manualnym. To dla profesjonalistów, a dla amatorów napiszę tylko, ze warto.
Eliasz
Dane techniczne:
Liczba pikseli
16
Waga
410
Zoom cyfrowy
4
Zoom optyczny
zależnie od obiektywu
Stabilizacja obrazu
Optical (POWER O.I.S.)
Rodzaj aparatu
bezlusterkowiec
Kolor
czarny
Całkowita liczba pikseli
16,5
Rodzaj matrycy
17.3x13 mm (4/3) Live-MOS
Maksymalna Rozdzielczość
4592 x 3448 pikseli
Rozdzielczość filmów
3840x2160
Ekran (cale)
3
Nośnik
Secure Digital, SDHC, SDXC
Zasilanie
akumulator Li-Ion
Czyszczenie matrycy
system czyszczenia matrycy
Wizjer
tak, elektroniczny
Złšcza
microHDMI, mini jack 2.5mm, mini jack 3.5mm, USB 2.0
Bezlusterkowiec Panasonic Lumix G7 (czarny) + Lumix G VARIO 14-140mm f/3.5-5.6 - Raty , Darmowa dostawa
Aparat cyfrowy PANASONIC Lumix DMC-G7 + 14-140
2. Canon RP + RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM
Aparat cyfrowy Canon EOS RP Body + obiektyw Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM Bezlusterkowiec Canon EOS RP Body to lekki i kompaktowy aparat z matrycą pełnoklatkową, który zapewnia kreatywną pracę. Ze względu na swój niewielki rozmiar idealnie sprawdzi się podczas podróży. Doskonała jakość obrazu Aparat Canon EOS RP Body posiada matrycę CMOS o rozdzielczości 26.2 megapiksela, procesor DIGIC 8 i technologię DLO, dzięki czemu doskonale sprawdza się w pracy przy słabym świetle zapewniając obraz o ...
Opinie:
Super sprzęt.
Gabriel
Aparat zakupiony jako pierwszy aparat w celu nauki, z nastawieniem na zdjęcia stockowe / sesje rodzinne. Super jest ten zestaw, zdjęcia robi bardzo dobre i czyste. Minusem jest zmienna przysłona i ciemny obiektyw, który nie nadaje się do robienia zdjęć w pomieszczeniach przy słabym świetle. Zdjęcia wychodzą bardzo ładne, do iso 1600 nie ma prawie w ogóle szumu. Nowe mocowanie RF z tego co mi powiedzili w sklepie będzie pozwalać na rozbudowę kolekcji obiektywów, a potem późniejsze przejście na wyższe modele. To co bym zaznaczył to że aparat jest wodoszczelny, ale nie jest wodoodporny. Bateria nie starcza na wiele zdjęć, ale spokojnie wystarczy na kilkugodzinny spacer i zrobienie 300-400 zdjęć.
Michał
Dane techniczne:
Liczba pikseli
26.2
Waga
485 g
Zoom optyczny
Tak
Stabilizacja obrazu
W zależności od obiektywu
Rodzaj aparatu
bezlusterkowiec
Kolor
czarny
Rodzaj matrycy
35,9x24 mm Cmos pełna klatka
Maksymalna Rozdzielczość
6240 × 4160
Rozdzielczość filmów
3840 x 2160
Ekran (cale)
3" Clear View LCD II-skjerm
Nośnik
Karta pamięci SD,, Karta pamięci SDHC,, Karta pamięci SDXC
Zasilanie
LP-E17
Wizjer
elektroniczny
Wifi/bluetooth
Wifi
GPS
Nie
Złšcza
USB-C, HDMI-C
Zakres ISO
100 - 102400
Procesor obrazu
DIGIC VIII
Zdjęcia seryjne
5 kl/s
Format zapisu zdjęć
JPG,, RAW
Format zapisu filmów
MP4
Obrotowy ekran:
Tak
Jasnosc obiektywu
f/4.0 - 7.1
Wejście mikrofonowe:
Tak
Samowyzwalacz
2, 10
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ocena: 4.9/5.0 Ilość opinii: 152
CANON EOS RP + RF 24-105 mm f/4-7.1 IS STM
Ilość opinii: 439
Bezlusterkowiec Canon EOS RP + RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM - Raty , Darmowa dostawa
Ocena: 3.0/5.0 Ilość opinii: 14473
Aparat CANON EOS RP + RF 24-105 mm F4-7.1 IS STM Czarny
Ilość opinii: 798
Canon EOS RP z ob. RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM » torba PREMIUM Canon za 1zł« karta prezentowa na CEWE Fotoksiążkę o wartości 100zł
Aparat cyfrowy Canon EOS RP + obiektyw Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
3. PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR
Z około 100% polem widzenia i prawie 0.95-krotnym powiększeniem (z obiektywem FA 50mm F1.4 ustawionym na nieskończoność), wizjer PENTAX KF zapewnia duży ostry, widok obiektu, pozwalając uchwycić go dokładnie tak jak chcesz. Z bardzo małą aberracją nawet w narożnikach pola obrazu, zapewnia doskonałą łatwość obserwacji w wielu różnych sytuacjach fotograficznych. Ułatwia także ręczne ustawianie ostrości, ponieważ pozwala łatwo zlokalizować punkt ostrości w polu obrazu.
4.5 kl/s Zdjęcia seryjne wolne: ok. 1-4 kl./s, zdjęcia seryjne szybkie: ok. 4,5 kl./s (maksymalna szybkość rejestrowania zdjęć mierzona z użyciem testów wewnętrznych).
11 kl.l/s
6 kl/s
Jasnosc obiektywu
4.0 - 6.3 F
n/a
n/a
Samowyzwalacz
2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5, 1, 2 lub 3 s
2 s, 5 s, 10 s, 20 s
n/a
Czasy otwarcia migawki
30s - 1/8000 s
n/a
n/a
Ekwiwalent ogniskowej
48-400 mm
n/a
n/a
Odporność
n/a
wodoodporny
n/a
Nośnik
n/a
SD
n/a
Wizjer
n/a
elektroniczny 0,39 cala
elektroniczny
Format zapisu zdjęć
n/a
NEF, JPG
JPEG, RAW
Obrotowy ekran:
n/a
tak
n/a
Zoom cyfrowy
n/a
n/a
W zależności od obiektywu
Całkowita liczba pikseli
n/a
n/a
24.78
Maksymalna Rozdzielczość
n/a
n/a
6000 x 4000
Procesor obrazu
n/a
n/a
PRIME M II
Bezlusterkowiec czy lustrzanka?
Na wstępie słowo wyjaśnienia. Bezlusterkowce to aparaty fotograficzne pozbawione lustra oraz klasycznego wizjera optycznego. Przy takim samym rozmiarze matrycy oferują znacznie mniejszy korpus niż lustrzanki. Obiektywy są natomiast podobnych rozmiarów co w lustrzankach.
Przez długi czas bezlusterkowce były słabszą alternatywą dla lustrzanek, jednak ich pozycja w fotograficznym świecie cały czas się podnosi. Te kompaktowe aparaty z wymienną optyką są wygodniejsze od lustrzanek, a dzięki wielu rozmaitym, nowoczesnym funkcjonalnościom śmiało mogą z nimi konkurować.
Bezlusterkowce, podobnie jak lustrzanki, oferują możliwość wymiany optyki. Są lżejsze i mniejsze od lustrzanek. Zdecydowanie łatwiej podłączyć je na przykład do drona. Aparaty tego typu polecane są między innymi do filmowania. Mają bowiem lepsze autofokusy niż lustrzanki. Na dodatek można do nich podłączyć różnorodne obiektywy. Dzięki specjalnym adapterom nawet te z najwyższej półki.
Czym powinien charakteryzować się dobry bezlusterkowiec?
Oto kilka parametrów, na które warto zwrócić uwagę wybierając bezlusterkowca:
matryca – pełni ona bardzo ważną funkcję w aparacie. Warto wybrać bezlusterkowca z jak najlepszą matrycą. Będzie to jednak spory wydatek. Do wyboru mamy matryce pełnoklatkowe, matryce APS-C, matryce formatu 4/3, jednocalowe oraz matryce mniejsze. Nie warto skupiać się na jak najmniejszym sprzęcie, bowiem najmniejsza matryca może nie spełnić naszych oczekiwań. Im lepsza matryca, tym lepsze efekty można uzyskać.
system stabilizacji – możemy kupić bezlusterkowca ze stabilizacją obiektywu lub systemem stabilizacji wewnątrz aparatu. Druga opcja, choć droższa, wydaje się rozsądniejsza. Jest przede wszystkim bardziej wydajna. Warto dodać, że obiektywy ze stabilizacją są znacznie droższe niż te bez stabilizacji, więc jeśli mamy system stabilizacji wewnątrz aparatu, możemy kupić tańszy obiektyw.
wizjer – to przydatne, choć nie niezbędne akcesorium. Osoby przyzwyczajone do kadrowania z aparatem przy twarzy (na przykład lustrzanką), powinny wybrać bezlusterkowca wyposażonego w wizjer – hybrydowy lub elektroniczny. Mniej polecany w tej sytuacji jest wizjer optyczny. Jeśli jednak przesiadasz się z aparatu kompaktowego na bezlusterkowca, jego wyświetlacz powinien Cię zadowolić i wizjer może okazać się niepotrzebny.
zakres ISO – określa czułość aparatu. Nie jest to jednak najważniejszy czynnik. Nowoczesne aparaty oferują zwykle bardzo wysoką czułość.
ogniskowa obiektywu – określa kąt widzenia aparatu oraz możliwość przybliżenia. Warto wybrać obiektyw z ogniskową minimum 24 mm.
dodatki – bezlusterkowce są stosunkowo nowym wynalazkiem – oferta akcesoriów i dodatków dopiero się rozwija. Każdy, kto choć trochę zna rynek fotograficzny, dobrze wie, z jakimi wydatkami wiąże się ta pasja. Na pewno warto kupić model, który oferuje większy zakres wyboru obiektywu. Dobra optyka i odpowiednie akcesoria są bardzo ważne, jeśli chcemy robić naprawdę dobre zdjęcia.
Warto kupić bezlusterkowca, który będzie wygodny w użytkowaniu. Dobrze przed zakupem sprawdzić, jak wybrany model leży w dłoni i czy jego obsługa nie jest zbyt skomplikowana. Menu powinno być przejrzyste, a wszystkie guziczki łatwo dostępne.
Bezlusterkowiec – dla amatorów czy profesjonalistów?
W ofercie znajdziemy bezlusterkowce dla początkujących, dla bardziej ambitnych oraz dla wymagających profesjonalistów. Wybór odpowiedniego sprzętu należy dostosować do indywidualnych możliwości i oczekiwań. Warto jednak dobrze zapoznać się z tym sprzętem zanim sięgniemy po najdroższy model.
Bezlusterkowce dla amatorów są proste w obsłudze i oferują lepszą jakość zdjęć niż zwykłe aparaty kompaktowe. Mają bardzo wydajny tryb auto. Wybrane modele wyposażone są w elektroniczny wizjer. Jeśli fotografia to Twoja pasja i chcesz podążać tą ścieżką, postaw na nieco lepszy model, który da Ci pełną kontrolę nad zdjęciem, a przy okazji będzie niewielki i szybki. Dla wymagających w ofercie znajdziemy bezlusterkowce, które gwarantują najwyższą jakość zdjęć w każdych warunkach. Wyposażone są w wysokiej klasy optykę i niczym nie odstają od najlepszych lustrzanek. Ich ceny są jednak naprawdę wysokie.
Bezlusterkowce coraz częściej polecane są przez profesjonalistów jako aparaty do filmowania. Wiele modeli oferuje rejestrację materiału w jakości 4K. Dzięki specjalnym adapterom można podłączyć do nich najlepsze obiektywy i tworzyć wysokiej klasy filmy.
Ile kosztuje dobry bezlusterkowiec?
Aparat fotograficzny to tak naprawdę studnia bez dna. Cały czas na rynku pojawiają się nowe akcesoria i dodatki, które mogą znacząco wpłynąć na jakość zdjęć. Ceny bezlusterkowców zaczynają się mniej więcej od 1500 – 2000 złotych. Dobrej jakości sprzęt to wydatek rzędu kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych. Podział i rankingi wg ceny aparatów fotograficznych możecie zobaczyć we wpisach: aparat do 2000 zł, aparat do 2500 zł, aparat do 3000 zł.
Bezlusterkowiec - Opinie
Mil
Bezlusterkowiec to super aparat. Myślę, że teraz bez problemu już zastępuje lustrzanki. Oczywiście profesjonalistom niekoniecznie, ale ludzie, którzy nie używają do pracy aparatu na pewno na tym zyskają 🙂 Ja sama mam Sony A6000 i bardzo lubię ten aparat. Ma bardzo duże możliwości, można go kupić w bardzo dobrej, korzystnej cenie. Sama kupiłam go w promocji, kiedy był jeszcze cash back, więc wielka okazja.
Bezlusterkowiec to dla mnie w tym momencie najlepszy aparat jakby może być. Wybrałam sobie już jakiś czas temu aparat Sony i jestem z niego bardzo zadowolona. Teraz chyba zmienię na Olympusa bo chciałabym przetestować coś nowego. Ale taki aparat to masa możliwości i przede wszystkim lekkość, o której nie można mówić w przypadku lustrzanek. Taki bezlusterkowiec niczym nie odstaje, a daje super możliwości.
Nikon Z7 + 24-70mm + adapter FTZ (VOA010K003): Aparat – bajka, myślałam o nim pół roku z wreszcie odważyłam się go kupić. Na pierwszej sesji sprawdził się doskonale – fantastyczna jakość zdjęć i olbrzymie możliwości aparatu, praca z takim sprzętem to czysta przyjemnosć
Bezlusterkowiec to super aparat. Myślę, że teraz bez problemu już zastępuje lustrzanki. Oczywiście profesjonalistom niekoniecznie, ale ludzie, którzy nie używają do pracy aparatu na pewno na tym zyskają 🙂 Ja sama mam Sony A6000 i bardzo lubię ten aparat. Ma bardzo duże możliwości, można go kupić w bardzo dobrej, korzystnej cenie. Sama kupiłam go w promocji, kiedy był jeszcze cash back, więc wielka okazja.
Bezlusterkowiec to dla mnie w tym momencie najlepszy aparat jakby może być. Wybrałam sobie już jakiś czas temu aparat Sony i jestem z niego bardzo zadowolona. Teraz chyba zmienię na Olympusa bo chciałabym przetestować coś nowego. Ale taki aparat to masa możliwości i przede wszystkim lekkość, o której nie można mówić w przypadku lustrzanek. Taki bezlusterkowiec niczym nie odstaje, a daje super możliwości.
Nikon Z7 + 24-70mm + adapter FTZ (VOA010K003): Aparat – bajka, myślałam o nim pół roku z wreszcie odważyłam się go kupić. Na pierwszej sesji sprawdził się doskonale – fantastyczna jakość zdjęć i olbrzymie możliwości aparatu, praca z takim sprzętem to czysta przyjemnosć
Sony Alpha 6400 body (ILCE-6400): Łatwy w obsłudze, lekki, dużo funkcji i ustawień. Polecam