Bezlusterkowiec - Ranking i Opinie

Bezlusterkowce zyskują coraz większe uznanie na rynku fotograficznym. Nowoczesne technologie, innowacyjne rozwiązania i różnorodne funkcjonalności – producenci prześcigają się w oferowaniu coraz lepszych modeli. Jak w tym gąszczu wybrać odpowiedni sprzęt dla siebie? Tym razem przyglądamy się z bliska bezlusterkowcom i podpowiadamy, co należy wziąć pod uwagę przed zakupem tego typu aparatu.


Ranking TOP 20

Lp.ZdjęcieNazwaCenaOpinieProducentLiczba pikseliWagaZoom optycznyRodzaj aparatuKolorRodzaj matrycyRozdzielczość filmówEkran (cale)ZasilanieWifi/bluetoothZłšczaZakres ISOZdjęcia seryjneJasnosc obiektywuSamowyzwalaczCzasy otwarcia migawkiEkwiwalent ogniskowejOdpornośćNośnikWizjerFormat zapisu zdjęćObrotowy ekran:Zoom cyfrowyCałkowita liczba pikseliMaksymalna RozdzielczośćProcesor obrazuStabilizacja obrazuGPSFormat zapisu filmówWejście mikrofonowe:Czyszczenie matrycy
1 Nikon Z 5 + NIKKOR Z 24-200 Nikon Z 5 + NIKKOR Z 24-200
1 opinia
Nikon24,3590 gNiebezlusterkowiecCzarnyCMOS3840x21603,2"AkumulatorBluetooth, WiFiHDMI, USB 2.0100-512004.5 kl/s Zdjęcia seryjne wolne: ok. 1-4 kl./s, zdjęcia seryjne szybkie: ok. 4,5 kl./s (maksymalna szybkość rejestrowania zdjęć mierzona z użyciem testów wewnętrznych).4.0 - 6.3 F2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5, 1, 2 lub 3 s30s - 1/8000 s48-400 mmn/an/an/an/an/an/an/an/an/an/an/an/an/an/a
2 Nikon Z fc body + 16-50 VR + 50-250 VR Nikon Z fc body + 16-50 VR + 50-250 VR
1 opinia
Nikon20,9n/aNiebezlusterkowiecsrebrno-czarny23,5x15,6 mm (format DX) CMOS3840x2160 (4K)3,0akumulator EN-EL25n/an/aISO 100 do 5120011 kl.l/sn/a2 s, 5 s, 10 s, 20 sn/an/awodoodpornySDelektroniczny 0,39 calaNEF, JPGtakn/an/an/an/an/an/an/an/an/a
3 PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR
1 opinia
Pentax24.24n/aW zależności od obiektywubezlusterkowiecczarnyCMOS1920 x 10803"n/an/an/a100 - 1024006 kl/sn/an/an/an/an/an/aelektronicznyJPEG, RAWn/aW zależności od obiektywu24.786000 x 4000PRIME M IIn/an/an/an/an/a
4 Nikon Z9 body Nikon Z9 body
1 opinia
Nikon45,7 mln1340 gn/abezlusterkowiecczarnyFX, 35,9 x 23,9 mm, typu CMOS pełna klatka7680 x 4320 (8K UHD)3,2"akumulator EN-EL18dWifi, BluetoothUSB, HDMI, słuchawki, mikrofonISO 64 do 25600do 120 kl/sn/an/an/an/an/aCFexpress lub karty XQDelektronicznyn/an/an/a52,37 mln8256 x 5504Expeed 7takn/an/an/an/a
5 Canon RP + RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM Canon RP + RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM
2 opinie
Canon26.2485 gTakbezlusterkowiecczarny35,9x24 mm Cmos pełna klatka3840 x 21603" Clear View LCD II-skjermLP-E17WifiUSB-C, HDMI-C100 - 1024005 kl/sf/4.0 - 7.12, 10n/an/an/aKarta pamięci SD,, Karta pamięci SDHC,, Karta pamięci SDXCelektronicznyJPG,, RAWTakn/an/a6240 × 4160DIGIC VIIIW zależności od obiektywuNieMP4Takn/a
6 OM System OM-5 + 14-150mm f/4-5.6 II (srebrny) OM System OM-5 + 14-150mm f/4-5.6 II (srebrny)
1 opinia
OM SYSTEM20,4Mpix414 gn/abezlusterkowiecsrebrnyLive MOSn/a3"n/aBluetooth,Wi-Fin/a100-2560010 kl./s lub 30 kl./s w trybie Pro Capturen/an/an/an/an/aSDHC,SDXCElektronicznyn/an/an/an/a10368 x 7776TruePic IXtakn/an/an/an/a
7 Sony A7C II Czarny z ob. 28-60mm f/4-5.6 (ILCE-7CM2LB) Sony A7C II Czarny z ob. 28-60mm f/4-5.6 (ILCE-7CM2LB)
1 opinia
Sony34.1n/an/aBezlusterkowiecczarnypełna klatka3840 x 2160 (4K UHD)3"NP-FZ100n/an/a100–51 200n/an/an/an/an/an/an/aXGA OLED JPEG, HEIF , RAWn/an/an/an/aExmor R CMOSn/an/an/an/an/a
8 Sony A7C II Srebrny z ob. 28-60mm f/4-5.6 (ILCE-7CM2LS) Sony A7C II Srebrny z ob. 28-60mm f/4-5.6 (ILCE-7CM2LS)
1 opinia
Sony34.1n/an/aBezlusterkowiecsrebrnypełna klatka3840 x 2160 (4K UHD)3"NP-FZ100n/an/a100–51 200n/an/an/an/an/an/an/aXGA OLEDJPEG, HEIF , RAWn/an/an/an/aExmor R CMOSn/an/an/an/an/a
9 Canon EOS R6 Mark II + RF 24-105 IS STM Canon EOS R6 Mark II + RF 24-105 IS STM
1 opinia
Canon24,2670 gn/abezlusterkowiecczarnyCMOS pełna klatka4K3,0"n/an/an/a100-25600do 40 kl/sn/an/an/an/an/a2 × karta SD/SDHC/SDXC i UHS-IIEVF OLEDn/an/an/an/an/aDIGIC Xn/an/an/an/an/a
10 Sony A7 IV + Obiektyw FE 28-70mm f/3.5-5.6 ILCE7M4KB.CEC Sony A7 IV + Obiektyw FE 28-70mm f/3.5-5.6 ILCE7M4KB.CEC
1 opinia
Sony33 Mpix658 gn/abezlusterkowiecczarnyCMOS3840 x 2160 pikseli3" type TFTAkumulatorowe (Sony NP-FZ100 )takn/a100-51200n/an/an/an/an/an/an/aElektronicznyn/aTakn/an/an/aBIONZ XRtakNien/an/an/a
11 Canon EOS R6 Mark II Canon EOS R6 Mark II
1 opinia
Canon24 MPx588 gn/abezlusterkowiecczarnyCMOS Pełna klatka 35,9 × 23,9 mm3840 × 21603,0akumulator LP-E6NHWifi, bluetoothn/a100–10240040 kl/sn/an/an/an/an/a2 × karta SD/SDHC/SDXC i UHS-IIelektronicznyn/an/an/an/a3840 × 2160n/atakn/an/an/an/a
12 Sony A7 IV + 24-105mm ILCE7M4GBDI.EU Sony A7 IV + 24-105mm ILCE7M4GBDI.EU
1 opinia
Sony33 MPx658 gn/abezlusterkowiecczarnyn/a3840 x 21603,0Sony NP-FZ100n/an/aISO 100-51200 / 204800 (rozszerzone)n/an/an/an/an/an/aSDXCEVFn/an/an/an/an/an/atakn/an/an/an/a
13 Fujifilm X-T5 srebrny + XF 18-55 OiSR Fujifilm X-T5 srebrny + XF 18-55 OiSR
1 opinia
Fuji40 MPxn/an/abezlusterkowiecczarny(APS-C) X-Trans CMOS 5 HRn/a3,0"n/aWifi, bluetoothn/a125 - 12800n/an/an/an/an/an/aSDElektronicznyn/an/an/an/a7728 x 5152X-Processor 5n/an/an/an/an/a
14 Nikon Z6 II + 24-70 mm f/4.0 Nikon Z6 II + 24-70 mm f/4.0
1 opinia
Nikon24,5615n/abezlusterkowiecczarnyCMOS4K3,5n/abluetooth, wifin/an/an/an/an/an/an/an/aCompact Flash, Secure Digital, XQD, SDXC, SDHCn/an/an/an/an/an/an/an/an/an/an/an/a
15 Sony A7R V body Sony A7R V body
1 opinia
Sony61,0723 gn/abezlusterkowiecczarnyCMOS Exmor R pełna klatkan/a3,2"n/aWifiUSB, HDMI, słuchawki, mikrofonISO 100-32000n/an/an/an/an/an/an/aelektronicznyn/an/an/an/an/an/atakn/an/an/an/a
16 CANON EOS R7 Czarny + Obiektyw RF-S 18-150 mm F3.5-6.3 IS STM + Adapter EF-EOS R CANON EOS R7 Czarny + Obiektyw RF-S 18-150 mm F3.5-6.3 IS STM + Adapter EF-EOS R
1 opinia
Canon32.5612 gTakbezlusterkowiecczarnyCMOS3840 x 21602,95 "CMOSFiltr dolnoprzepustowyWbudowany system czyszczący EOS, APS-C (22.3 × 14.8 mm), 32.5 Mpix, RF (natywna obsługa obiektywów RF i RF-S)Obiektywy EF i EF-S można zamontować za pomocą adaptera EF-EOS R, adaptera EF-EOS R z pierścieniem regulacji lub adaptera EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego Drop-InObiektywy EF-M nie są zgodne, 1.6x, Dual Pixel CMOS AF IIZakres od -5 do 20 EV, (1) Wybór automatyczny: 651 dostępnych obszarów AF w przypadku wyboru automatycznego(2) Wybór ręczny: 1-punktowy AF (rozmiar ramki AF można zmienić), 5915 dostępnych pozycji AF w przypadku zdjęć (4823 w przypadku filmów)(3) Wybór ręczny: 4 punkty rozszerzenia punktowego AF (góra, dół, lewo, prawo)(4) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty(5) Wybór ręczny: strefowy AF 1–3 (wszystkie punkty AF podzielone na min. 9 i maks. 567 stref ostrości)(6) Wybór ręczny: AF na całym obszarze (cały obszar regulacji ostrości z maks. 651 strefami ostrości), (1) One Shot(2) Servo AF(3) Automatyczny przełącznik (tylko w trybie A+), Bieżący pomiar przy użyciu matrycy światłoczułej (384 strefy)(1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)(2) Pomiar skupiony (około 6% wizjera na środku)(3) Pomiar punktowy centralny pomiar punktowy (około 3% wizjera na środku); brak pomiaru punktowego powiązanego z punktem AF(4) Pomiar centralnie ważony uśredniony, Zdjęcia:(1) Inteligentna scena auto(2) 13 trybów scen specjalnych (w tym panoramowanie/ujęcie panoramiczne)(3) Filtry twórcze(4) Elastyczna preselekcja AE(5) Programowa AE(6) AE z preselekcją migawki(7) AE z preselekcją przysłony(8) Tryb ręczny(9) Bulb i niestandardowy (x3)Film:(1) inteligentna scena auto(2) filmy HDR(3) filtry twórcze(4) automatyczna ekspozycja filmu(5) AE z preselekcją migawki(6) AE z preselekcją przysłony(7) tryb ręczny i niestandardowy (x3), (1) Mechaniczna: od 30 do 1/8000s (z przyrostem o 1/2 lub 1/3 stopnia)(2) Tryb Bulb(3) Elektroniczna: od 30 do 1/16000s (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia do 1/8000s, a następnie co 1 stopień do 1/16000s)(4) Wbudowany timer interwałowy, Automatycznie 100–32000 (z dokładnością do 1/3 lub całego stopnia)Czułość ISO można rozszerzyć do H: 51200, (1) Maks. około 15 kl./s RAW z migawką mechaniczną lub migawką elektroniczną pierwszej kurtyny(2) Maks. około 30 kl./s RAW z migawką elektroniczną, Automatyczny balans bieli ustawiany przez matrycę(1) AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli)(2) Światło dzienne(3) Miejsca ocienione(4) Pochmurny dzień(5) Żarówki(6) Białe światło fluorescencyjne(7) Lampa błyskowa(8) Nastawa własna(9) Ustawienie temperatury barwowejRęczny balans według wzorca, możliwy zapis 5 ustawień +/-3 poziomy z przyrostem co jeden poziomSekwencja balansu bieli: 2, 3, 5 lub 7 zdjęć po każdym zwolnieniu migawkiKorekcja balansu bieli:(1) Niebieski/bursztynowy +/-9(2) Purpurowy/zielony +/-9, 14-bitowy RAW: RAW i C-RAW (oryginalny format RAW firmy Canon, wersja 3)8-bitowy JPEG: 2 opcje kompresji10-bitowy HEIF: 2 opcje kompresjiZgodność ze standardem Exif 2.31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0Zgodność ze standardem Digital Print Order Format (DPOF) w wersji 1.1Jednoczesny zapis plików RAW i JPEG, możliwa dowolna kombinacja RAW + JPEG oraz RAW + HEIF[Wielkość obrazu]RAW/C-RAW proporcje 3:2(1) 6960 × 4640JPEG/ HEIF proporcje 3:2(1) (L) 6960 × 4640(2) (M) 4800 × 3200(3) (S1) 3472 × 2320(4) (S2) 2400 × 1600JPEG/ HEIF proporcje 4:3(1) (L) 6160 × 4640(2) (M) 4256 × 3200(3) (S1) 3072 × 2320(4) (S2) 2112 × 1600JPEG/ HEIF proporcje 16:9(1) (L) 6960 × 3904(2) (M) 4800 × 2688(3) (S1) 3472 × 1952(4) (S2) 2400 × 1344JPEG/ HEIF proporcje 1:1(1) (L) 4640 × 4640(2) (M) 3200 × 3200(3) (S1) 2320 × 2320(4) (S2) 1600 × 1600, Filmy MP4:(1) 4K UHD, FULL HD (16:9)(2) 4K/ Full HD: H.265 / HEVC, dźwięk: AAC / liniowe PCM(3) 4K/ Full HD: H.264 / MPEG-4 AVC, dźwięk: AAC / liniowe PCMDostępny profil Canon Log 3Wielkość filmu:(1) 4K UHD Fine (16:9) 3840 × 2160 (29.97, 25, 23.98 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light(2) 4K UHD (16:9) 3840 × 2160 (119.9, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light (3) 4K UHD Crop (16:9) 3840 × 2160 (59.94, 50 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light (4) 4K / Full HD, film poklatkowy (16:9) 3840 × 2160 / 1920 × 1080 (29.97, 25 kl./s) międzyklatkowa(5) Full HD (16:9) 1920 × 1080 (119.9, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) wewnątrz- lub międzyklatkowa (6) Full HD (16:9) 1920 × 1080 HDR (29.97, 25 kl./s) międzyklatkowe Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne):(1) 4K UHD, Full HD – YCbCr 4:2:0 (8 bitów)(2) YCbCr 4:2:2 (10 bitów) (gdy HDR PQ lub CLOG3 jest włączony)Maks. czas trwania filmu 6 godzin (z wyjątkiem filmów o dużej szybkości klatek). Brak limitu wielkości pliku w przypadku sformatowanej karty exFAT SD.Filmy z dużą prędkością nagrywania:Full HD: 1920 × 1080 przy 100 kl./s lub 119.9 kl./sNagrywane jako filmy w zwolnionym tempie (1/4 szybkości)Przechwytywanie klatek:Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8.3 MP z filmów 4K UHD (format HEIF możliwy tylko w przypadku ustawienia HDR PQ)[Przepływność Mb/s]MOV: MP4 Canon Log: wył., HDR PQ: wył.:(1) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 120 Mb/s(2) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 60 Mb/s(3) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59,94p / 50,00p): IPB około 230 Mb/s(4) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59.94p/50.00p): IPB Light około 120 Mb/s(5) 4K UHD (poklatkowe) (29,97p / 25,00p): ALL-I około 470 Mb/s(6) Full HD (119,9p / 100p): IPB około 120 Mb/s(7) Full HD (119,9p / 100p): IPB Light około 70 Mb/s(8) Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 60 Mb/s(9) Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 35 Mb/s(10) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 30 Mb/s(11) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 12 Mb/s(12) Full HD, film poklatkowy (29,97p / 25,00p): ALL-I około 90 Mb/sMOV: MP4 Canon Log: wł. lub HDR PQ: wł.(1) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 170 Mb/s(2) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 85 Mb/s(3) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59,94p / 50,00p): IPB około 340 Mb/s(4) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59.94p/50.00p): IPB Light około 170 Mb/s(5) 4K UHD (poklatkowe) (29,97p / 25,00p): ALL-I około 470 Mb/s(6) Full HD (119,9p / 100p): IPB około 180 Mb/s(7) Full HD (119,9p / 100p): IPB Light około 100 Mb/s(8) Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 90 Mb/s(9) Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 50 Mb/s(10) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 45 Mb/s(11) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 28 Mb/s(12) Full HD, film poklatkowy (29,97p / 25,00p): ALL-I około 135 Mb/sNagrywanie na dwóch kartachWbudowane mikrofony stereo (48 kHz, 16 bitów × 2 kanały)Wyświetlacz HDMI:Wyjście tylko do monitora zewnętrznego (wyjście dla obrazów i informacji o obrazie, zapis obrazów/filmów na karcie)Ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (nagrywanie w aparacie niemożliwe; należy użyć zewnętrznego rejestratora; ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie)[Wyjście HDMI]Automatycznie:(1) 4K (UHD) 59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 23,98p(2) 1080 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i(3) 480 59,94p(4) 576 50p1080p:(1) 1080 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i(2) 480 59,94p(3) 576 50pNieskompresowane YCbCr 4:2:0 (8-bitów) lub YCbCr 4:2:2 (10 bitów), gdy włączony jest tryb HDR PQ lub CLOG3, wyjście dźwięku przez HDMI, Kompresja dźwięku jest ograniczona do [AAC] w trybach strefy podstawowej. Tylko format [AAC] jest dostępny dla kompresji dźwięku IPB (niskiej)., Kolorowy wizjer elektroniczny OLED, 0.39"2.36 mln punktów (1024 × 768)Pokrycie (pionowo/poziomo) w przybliżeniu 100%Powiększenie w przybliżeniu 1.15xPunkt oczny w przybliżeniu 22 mmKorekcja dioptrii od -4 do +2 m-1 M (dioptria)Odświerzanie:(1) Tryb oszczędzania energii: 59.94 kl./s(2) Tryb płynny: 119.98 kl./sPodgląd głębi ostrości poprzez przycisk niestandardowy, Kolorowy monitor LCD TFT o przekątnej 7.5cm (2.95"), około 1.62 mln punktówPokrycie w przybliżeniu 100%Kąt widzenia (poziomo/pionowo) w przybliżeniu około 170° w pionie i poziomiePowłoka zapobiegająca plamieniu.Ręczna regulacja jasności: siedem poziomów regulacjiRegulacja odcienia koloru: 4 ustawieniaObsługa za pomocą ekranu dotykowegoTryb pojemnościowy: (1) Funkcje menu(2) Szybkie nastawy(3) Obsługa odtwarzania i widok powiększony(4) Wybieranie punktu AF w przypadku zdjęć i filmów(5) Migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowaniaOpcje wyświetlania:(1) Podstawowe ustawienia aparatu(2) Zaawansowane ustawienia aparatu(3) Ustawienia aparatu oraz histogram i dwuosiowa poziomica(4) Brak informacji(5) Ekran szybkich nastaw(6) Wyświetlacz wyłączony, Gorąca stopka, Stereofoniczne gniazdo minijack 3.5mm, Stereofoniczne gniazdo minijack 3.5mm, Wyjście HDMI Micro (typ D, HDMI-CEC nieobsługiwane), Złącze SuperSpeed Plus USB 3.2 Gen 2 USB Type C używane również do komunikacji z komputerem, komunikacji ze smartfonem, zasilania przez USB., Dwa gniazda na karty SD/SDHC/SDXC UHS-II, Tak, do 8 stopni EV w zależności od użytego obiektywu.Siedem stopni EV w przypadku używania obiektywu RF-S 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM, Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE802.11b/g/n; pasmo 2.4 GHz), z obsługą Bluetooth 4.2Obsługiwane funkcje:(1) EOS Utility(2) Smartfon(3) Przesyłanie do image.canon(4) Drukowanie bezprzewodowe, Automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręcznyCzas synchronizacji z lampą błyskową:(1) 1/250s migawka mechaniczna(2) 1/320s elektroniczna pierwsza kurtynaFotografowanie z lampą błyskową nie jest możliwe w przypadku migawki elektronicznej.Korekta ekspozycji lampy +/-3 EV w krokach co 1/3 z lampami Speedlite z serii EXSekwencja ekspozycji z lampą w przypadku zgodnej lampy błyskowej zewnętrznej (+/- 3 EV z dokładnością do 1/3 lub 1/2 stopnia w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL)Blokada ekspozycji lampySynchronizacja błysku z drugą kurtyną za pomocą lampy błyskowej SpeedliteZgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi E-TTL II w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowychSterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi za pomocą menu aparatu, Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH (dostarczony), LP-E6N, LP-E624Ładowarka LC-E6E (dostarczona)Opcjonalnie: zasilacz AC-E6N i adapter prądu stałego DR-E6, zasilacz PD-E1 USB, W przypadku ekranu LCD około 770 zdjęć (temp. 23°C)W przypadku wizjera około 500 zdjęć (temp. 23°C), W przybliżeniu 132.0 × 90.4 × 91.7 mm, W przybliżeniu 530g (612g z kartą i akumulatorem)Bluetooth, Wi-Fin/a100 - 32000CMOSFiltr dolnoprzepustowyWbudowany system czyszczący EOS, APS-C (22.3 × 14.8 mm), 32.5 Mpix, RF (natywna obsługa obiektywów RF i RF-S)Obiektywy EF i EF-S można zamontować za pomocą adaptera EF-EOS R, adaptera EF-EOS R z pierścieniem regulacji lub adaptera EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego Drop-InObiektywy EF-M nie są zgodne, 1.6x, Dual Pixel CMOS AF IIZakres od -5 do 20 EV, (1) Wybór automatyczny: 651 dostępnych obszarów AF w przypadku wyboru automatycznego(2) Wybór ręczny: 1-punktowy AF (rozmiar ramki AF można zmienić), 5915 dostępnych pozycji AF w przypadku zdjęć (4823 w przypadku filmów)(3) Wybór ręczny: 4 punkty rozszerzenia punktowego AF (góra, dół, lewo, prawo)(4) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty(5) Wybór ręczny: strefowy AF 1–3 (wszystkie punkty AF podzielone na min. 9 i maks. 567 stref ostrości)(6) Wybór ręczny: AF na całym obszarze (cały obszar regulacji ostrości z maks. 651 strefami ostrości), (1) One Shot(2) Servo AF(3) Automatyczny przełącznik (tylko w trybie A+), Bieżący pomiar przy użyciu matrycy światłoczułej (384 strefy)(1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)(2) Pomiar skupiony (około 6% wizjera na środku)(3) Pomiar punktowy centralny pomiar punktowy (około 3% wizjera na środku); brak pomiaru punktowego powiązanego z punktem AF(4) Pomiar centralnie ważony uśredniony, Zdjęcia:(1) Inteligentna scena auto(2) 13 trybów scen specjalnych (w tym panoramowanie/ujęcie panoramiczne)(3) Filtry twórcze(4) Elastyczna preselekcja AE(5) Programowa AE(6) AE z preselekcją migawki(7) AE z preselekcją przysłony(8) Tryb ręczny(9) Bulb i niestandardowy (x3)Film:(1) inteligentna scena auto(2) filmy HDR(3) filtry twórcze(4) automatyczna ekspozycja filmu(5) AE z preselekcją migawki(6) AE z preselekcją przysłony(7) tryb ręczny i niestandardowy (x3), (1) Mechaniczna: od 30 do 1/8000s (z przyrostem o 1/2 lub 1/3 stopnia)(2) Tryb Bulb(3) Elektroniczna: od 30 do 1/16000s (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia do 1/8000s, a następnie co 1 stopień do 1/16000s)(4) Wbudowany timer interwałowy, Automatycznie 100–32000 (z dokładnością do 1/3 lub całego stopnia)Czułość ISO można rozszerzyć do H: 51200, (1) Maks. około 15 kl./s RAW z migawką mechaniczną lub migawką elektroniczną pierwszej kurtyny(2) Maks. około 30 kl./s RAW z migawką elektroniczną, Automatyczny balans bieli ustawiany przez matrycę(1) AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli)(2) Światło dzienne(3) Miejsca ocienione(4) Pochmurny dzień(5) Żarówki(6) Białe światło fluorescencyjne(7) Lampa błyskowa(8) Nastawa własna(9) Ustawienie temperatury barwowejRęczny balans według wzorca, możliwy zapis 5 ustawień +/-3 poziomy z przyrostem co jeden poziomSekwencja balansu bieli: 2, 3, 5 lub 7 zdjęć po każdym zwolnieniu migawkiKorekcja balansu bieli:(1) Niebieski/bursztynowy +/-9(2) Purpurowy/zielony +/-9, 14-bitowy RAW: RAW i C-RAW (oryginalny format RAW firmy Canon, wersja 3)8-bitowy JPEG: 2 opcje kompresji10-bitowy HEIF: 2 opcje kompresjiZgodność ze standardem Exif 2.31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0Zgodność ze standardem Digital Print Order Format (DPOF) w wersji 1.1Jednoczesny zapis plików RAW i JPEG, możliwa dowolna kombinacja RAW + JPEG oraz RAW + HEIF[Wielkość obrazu]RAW/C-RAW proporcje 3:2(1) 6960 × 4640JPEG/ HEIF proporcje 3:2(1) (L) 6960 × 4640(2) (M) 4800 × 3200(3) (S1) 3472 × 2320(4) (S2) 2400 × 1600JPEG/ HEIF proporcje 4:3(1) (L) 6160 × 4640(2) (M) 4256 × 3200(3) (S1) 3072 × 2320(4) (S2) 2112 × 1600JPEG/ HEIF proporcje 16:9(1) (L) 6960 × 3904(2) (M) 4800 × 2688(3) (S1) 3472 × 1952(4) (S2) 2400 × 1344JPEG/ HEIF proporcje 1:1(1) (L) 4640 × 4640(2) (M) 3200 × 3200(3) (S1) 2320 × 2320(4) (S2) 1600 × 1600, Filmy MP4:(1) 4K UHD, FULL HD (16:9)(2) 4K/ Full HD: H.265 / HEVC, dźwięk: AAC / liniowe PCM(3) 4K/ Full HD: H.264 / MPEG-4 AVC, dźwięk: AAC / liniowe PCMDostępny profil Canon Log 3Wielkość filmu:(1) 4K UHD Fine (16:9) 3840 × 2160 (29.97, 25, 23.98 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light(2) 4K UHD (16:9) 3840 × 2160 (119.9, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light (3) 4K UHD Crop (16:9) 3840 × 2160 (59.94, 50 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light (4) 4K / Full HD, film poklatkowy (16:9) 3840 × 2160 / 1920 × 1080 (29.97, 25 kl./s) międzyklatkowa(5) Full HD (16:9) 1920 × 1080 (119.9, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) wewnątrz- lub międzyklatkowa (6) Full HD (16:9) 1920 × 1080 HDR (29.97, 25 kl./s) międzyklatkowe Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne):(1) 4K UHD, Full HD – YCbCr 4:2:0 (8 bitów)(2) YCbCr 4:2:2 (10 bitów) (gdy HDR PQ lub CLOG3 jest włączony)Maks. czas trwania filmu 6 godzin (z wyjątkiem filmów o dużej szybkości klatek). Brak limitu wielkości pliku w przypadku sformatowanej karty exFAT SD.Filmy z dużą prędkością nagrywania:Full HD: 1920 × 1080 przy 100 kl./s lub 119.9 kl./sNagrywane jako filmy w zwolnionym tempie (1/4 szybkości)Przechwytywanie klatek:Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8.3 MP z filmów 4K UHD (format HEIF możliwy tylko w przypadku ustawienia HDR PQ)[Przepływność Mb/s]MOV: MP4 Canon Log: wył., HDR PQ: wył.:(1) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 120 Mb/s(2) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 60 Mb/s(3) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59,94p / 50,00p): IPB około 230 Mb/s(4) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59.94p/50.00p): IPB Light około 120 Mb/s(5) 4K UHD (poklatkowe) (29,97p / 25,00p): ALL-I około 470 Mb/s(6) Full HD (119,9p / 100p): IPB około 120 Mb/s(7) Full HD (119,9p / 100p): IPB Light około 70 Mb/s(8) Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 60 Mb/s(9) Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 35 Mb/s(10) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 30 Mb/s(11) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 12 Mb/s(12) Full HD, film poklatkowy (29,97p / 25,00p): ALL-I około 90 Mb/sMOV: MP4 Canon Log: wł. lub HDR PQ: wł.(1) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 170 Mb/s(2) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 85 Mb/s(3) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59,94p / 50,00p): IPB około 340 Mb/s(4) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59.94p/50.00p): IPB Light około 170 Mb/s(5) 4K UHD (poklatkowe) (29,97p / 25,00p): ALL-I około 470 Mb/s(6) Full HD (119,9p / 100p): IPB około 180 Mb/s(7) Full HD (119,9p / 100p): IPB Light około 100 Mb/s(8) Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 90 Mb/s(9) Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 50 Mb/s(10) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 45 Mb/s(11) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 28 Mb/s(12) Full HD, film poklatkowy (29,97p / 25,00p): ALL-I około 135 Mb/sNagrywanie na dwóch kartachWbudowane mikrofony stereo (48 kHz, 16 bitów × 2 kanały)Wyświetlacz HDMI:Wyjście tylko do monitora zewnętrznego (wyjście dla obrazów i informacji o obrazie, zapis obrazów/filmów na karcie)Ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (nagrywanie w aparacie niemożliwe; należy użyć zewnętrznego rejestratora; ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie)[Wyjście HDMI]Automatycznie:(1) 4K (UHD) 59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 23,98p(2) 1080 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i(3) 480 59,94p(4) 576 50p1080p:(1) 1080 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i(2) 480 59,94p(3) 576 50pNieskompresowane YCbCr 4:2:0 (8-bitów) lub YCbCr 4:2:2 (10 bitów), gdy włączony jest tryb HDR PQ lub CLOG3, wyjście dźwięku przez HDMI, Kompresja dźwięku jest ograniczona do [AAC] w trybach strefy podstawowej. Tylko format [AAC] jest dostępny dla kompresji dźwięku IPB (niskiej)., Kolorowy wizjer elektroniczny OLED, 0.39"2.36 mln punktów (1024 × 768)Pokrycie (pionowo/poziomo) w przybliżeniu 100%Powiększenie w przybliżeniu 1.15xPunkt oczny w przybliżeniu 22 mmKorekcja dioptrii od -4 do +2 m-1 M (dioptria)Odświerzanie:(1) Tryb oszczędzania energii: 59.94 kl./s(2) Tryb płynny: 119.98 kl./sPodgląd głębi ostrości poprzez przycisk niestandardowy, Kolorowy monitor LCD TFT o przekątnej 7.5cm (2.95"), około 1.62 mln punktówPokrycie w przybliżeniu 100%Kąt widzenia (poziomo/pionowo) w przybliżeniu około 170° w pionie i poziomiePowłoka zapobiegająca plamieniu.Ręczna regulacja jasności: siedem poziomów regulacjiRegulacja odcienia koloru: 4 ustawieniaObsługa za pomocą ekranu dotykowegoTryb pojemnościowy: (1) Funkcje menu(2) Szybkie nastawy(3) Obsługa odtwarzania i widok powiększony(4) Wybieranie punktu AF w przypadku zdjęć i filmów(5) Migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowaniaOpcje wyświetlania:(1) Podstawowe ustawienia aparatu(2) Zaawansowane ustawienia aparatu(3) Ustawienia aparatu oraz histogram i dwuosiowa poziomica(4) Brak informacji(5) Ekran szybkich nastaw(6) Wyświetlacz wyłączony, Gorąca stopka, Stereofoniczne gniazdo minijack 3.5mm, Stereofoniczne gniazdo minijack 3.5mm, Wyjście HDMI Micro (typ D, HDMI-CEC nieobsługiwane), Złącze SuperSpeed Plus USB 3.2 Gen 2 USB Type C używane również do komunikacji z komputerem, komunikacji ze smartfonem, zasilania przez USB., Dwa gniazda na karty SD/SDHC/SDXC UHS-II, Tak, do 8 stopni EV w zależności od użytego obiektywu.Siedem stopni EV w przypadku używania obiektywu RF-S 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM, Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE802.11b/g/n; pasmo 2.4 GHz), z obsługą Bluetooth 4.2Obsługiwane funkcje:(1) EOS Utility(2) Smartfon(3) Przesyłanie do image.canon(4) Drukowanie bezprzewodowe, Automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręcznyCzas synchronizacji z lampą błyskową:(1) 1/250s migawka mechaniczna(2) 1/320s elektroniczna pierwsza kurtynaFotografowanie z lampą błyskową nie jest możliwe w przypadku migawki elektronicznej.Korekta ekspozycji lampy +/-3 EV w krokach co 1/3 z lampami Speedlite z serii EXSekwencja ekspozycji z lampą w przypadku zgodnej lampy błyskowej zewnętrznej (+/- 3 EV z dokładnością do 1/3 lub 1/2 stopnia w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL)Blokada ekspozycji lampySynchronizacja błysku z drugą kurtyną za pomocą lampy błyskowej SpeedliteZgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi E-TTL II w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowychSterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi za pomocą menu aparatu, Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH (dostarczony), LP-E6N, LP-E624Ładowarka LC-E6E (dostarczona)Opcjonalnie: zasilacz AC-E6N i adapter prądu stałego DR-E6, zasilacz PD-E1 USB, W przypadku ekranu LCD około 770 zdjęć (temp. 23°C)W przypadku wizjera około 500 zdjęć (temp. 23°C), W przybliżeniu 132.0 × 90.4 × 91.7 mm, W przybliżeniu 530g (612g z kartą i akumulatorem)3.5 - 6.3n/aCMOSFiltr dolnoprzepustowyWbudowany system czyszczący EOS, APS-C (22.3 × 14.8 mm), 32.5 Mpix, RF (natywna obsługa obiektywów RF i RF-S)Obiektywy EF i EF-S można zamontować za pomocą adaptera EF-EOS R, adaptera EF-EOS R z pierścieniem regulacji lub adaptera EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego Drop-InObiektywy EF-M nie są zgodne, 1.6x, Dual Pixel CMOS AF IIZakres od -5 do 20 EV, (1) Wybór automatyczny: 651 dostępnych obszarów AF w przypadku wyboru automatycznego(2) Wybór ręczny: 1-punktowy AF (rozmiar ramki AF można zmienić), 5915 dostępnych pozycji AF w przypadku zdjęć (4823 w przypadku filmów)(3) Wybór ręczny: 4 punkty rozszerzenia punktowego AF (góra, dół, lewo, prawo)(4) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty(5) Wybór ręczny: strefowy AF 1–3 (wszystkie punkty AF podzielone na min. 9 i maks. 567 stref ostrości)(6) Wybór ręczny: AF na całym obszarze (cały obszar regulacji ostrości z maks. 651 strefami ostrości), (1) One Shot(2) Servo AF(3) Automatyczny przełącznik (tylko w trybie A+), Bieżący pomiar przy użyciu matrycy światłoczułej (384 strefy)(1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)(2) Pomiar skupiony (około 6% wizjera na środku)(3) Pomiar punktowy centralny pomiar punktowy (około 3% wizjera na środku); brak pomiaru punktowego powiązanego z punktem AF(4) Pomiar centralnie ważony uśredniony, Zdjęcia:(1) Inteligentna scena auto(2) 13 trybów scen specjalnych (w tym panoramowanie/ujęcie panoramiczne)(3) Filtry twórcze(4) Elastyczna preselekcja AE(5) Programowa AE(6) AE z preselekcją migawki(7) AE z preselekcją przysłony(8) Tryb ręczny(9) Bulb i niestandardowy (x3)Film:(1) inteligentna scena auto(2) filmy HDR(3) filtry twórcze(4) automatyczna ekspozycja filmu(5) AE z preselekcją migawki(6) AE z preselekcją przysłony(7) tryb ręczny i niestandardowy (x3), (1) Mechaniczna: od 30 do 1/8000s (z przyrostem o 1/2 lub 1/3 stopnia)(2) Tryb Bulb(3) Elektroniczna: od 30 do 1/16000s (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia do 1/8000s, a następnie co 1 stopień do 1/16000s)(4) Wbudowany timer interwałowy, Automatycznie 100–32000 (z dokładnością do 1/3 lub całego stopnia)Czułość ISO można rozszerzyć do H: 51200, (1) Maks. około 15 kl./s RAW z migawką mechaniczną lub migawką elektroniczną pierwszej kurtyny(2) Maks. około 30 kl./s RAW z migawką elektroniczną, Automatyczny balans bieli ustawiany przez matrycę(1) AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli)(2) Światło dzienne(3) Miejsca ocienione(4) Pochmurny dzień(5) Żarówki(6) Białe światło fluorescencyjne(7) Lampa błyskowa(8) Nastawa własna(9) Ustawienie temperatury barwowejRęczny balans według wzorca, możliwy zapis 5 ustawień +/-3 poziomy z przyrostem co jeden poziomSekwencja balansu bieli: 2, 3, 5 lub 7 zdjęć po każdym zwolnieniu migawkiKorekcja balansu bieli:(1) Niebieski/bursztynowy +/-9(2) Purpurowy/zielony +/-9, 14-bitowy RAW: RAW i C-RAW (oryginalny format RAW firmy Canon, wersja 3)8-bitowy JPEG: 2 opcje kompresji10-bitowy HEIF: 2 opcje kompresjiZgodność ze standardem Exif 2.31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0Zgodność ze standardem Digital Print Order Format (DPOF) w wersji 1.1Jednoczesny zapis plików RAW i JPEG, możliwa dowolna kombinacja RAW + JPEG oraz RAW + HEIF[Wielkość obrazu]RAW/C-RAW proporcje 3:2(1) 6960 × 4640JPEG/ HEIF proporcje 3:2(1) (L) 6960 × 4640(2) (M) 4800 × 3200(3) (S1) 3472 × 2320(4) (S2) 2400 × 1600JPEG/ HEIF proporcje 4:3(1) (L) 6160 × 4640(2) (M) 4256 × 3200(3) (S1) 3072 × 2320(4) (S2) 2112 × 1600JPEG/ HEIF proporcje 16:9(1) (L) 6960 × 3904(2) (M) 4800 × 2688(3) (S1) 3472 × 1952(4) (S2) 2400 × 1344JPEG/ HEIF proporcje 1:1(1) (L) 4640 × 4640(2) (M) 3200 × 3200(3) (S1) 2320 × 2320(4) (S2) 1600 × 1600, Filmy MP4:(1) 4K UHD, FULL HD (16:9)(2) 4K/ Full HD: H.265 / HEVC, dźwięk: AAC / liniowe PCM(3) 4K/ Full HD: H.264 / MPEG-4 AVC, dźwięk: AAC / liniowe PCMDostępny profil Canon Log 3Wielkość filmu:(1) 4K UHD Fine (16:9) 3840 × 2160 (29.97, 25, 23.98 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light(2) 4K UHD (16:9) 3840 × 2160 (119.9, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light (3) 4K UHD Crop (16:9) 3840 × 2160 (59.94, 50 kl./s) międzyklatkowa, międzyklatkowa wersja light (4) 4K / Full HD, film poklatkowy (16:9) 3840 × 2160 / 1920 × 1080 (29.97, 25 kl./s) międzyklatkowa(5) Full HD (16:9) 1920 × 1080 (119.9, 100, 59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) wewnątrz- lub międzyklatkowa (6) Full HD (16:9) 1920 × 1080 HDR (29.97, 25 kl./s) międzyklatkowe Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne):(1) 4K UHD, Full HD – YCbCr 4:2:0 (8 bitów)(2) YCbCr 4:2:2 (10 bitów) (gdy HDR PQ lub CLOG3 jest włączony)Maks. czas trwania filmu 6 godzin (z wyjątkiem filmów o dużej szybkości klatek). Brak limitu wielkości pliku w przypadku sformatowanej karty exFAT SD.Filmy z dużą prędkością nagrywania:Full HD: 1920 × 1080 przy 100 kl./s lub 119.9 kl./sNagrywane jako filmy w zwolnionym tempie (1/4 szybkości)Przechwytywanie klatek:Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8.3 MP z filmów 4K UHD (format HEIF możliwy tylko w przypadku ustawienia HDR PQ)[Przepływność Mb/s]MOV: MP4 Canon Log: wył., HDR PQ: wył.:(1) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 120 Mb/s(2) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 60 Mb/s(3) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59,94p / 50,00p): IPB około 230 Mb/s(4) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59.94p/50.00p): IPB Light około 120 Mb/s(5) 4K UHD (poklatkowe) (29,97p / 25,00p): ALL-I około 470 Mb/s(6) Full HD (119,9p / 100p): IPB około 120 Mb/s(7) Full HD (119,9p / 100p): IPB Light około 70 Mb/s(8) Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 60 Mb/s(9) Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 35 Mb/s(10) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 30 Mb/s(11) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 12 Mb/s(12) Full HD, film poklatkowy (29,97p / 25,00p): ALL-I około 90 Mb/sMOV: MP4 Canon Log: wł. lub HDR PQ: wł.(1) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 170 Mb/s(2) 4K UHD / 4K UHD (Fine) (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 85 Mb/s(3) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59,94p / 50,00p): IPB około 340 Mb/s(4) 4K UHD / 4K UHD (wycinek kadru) (59.94p/50.00p): IPB Light około 170 Mb/s(5) 4K UHD (poklatkowe) (29,97p / 25,00p): ALL-I około 470 Mb/s(6) Full HD (119,9p / 100p): IPB około 180 Mb/s(7) Full HD (119,9p / 100p): IPB Light około 100 Mb/s(8) Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 90 Mb/s(9) Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 50 Mb/s(10) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB około 45 Mb/s(11) Full HD (29,97p / 25,00p / 23,98p): IPB Light około 28 Mb/s(12) Full HD, film poklatkowy (29,97p / 25,00p): ALL-I około 135 Mb/sNagrywanie na dwóch kartachWbudowane mikrofony stereo (48 kHz, 16 bitów × 2 kanały)Wyświetlacz HDMI:Wyjście tylko do monitora zewnętrznego (wyjście dla obrazów i informacji o obrazie, zapis obrazów/filmów na karcie)Ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (nagrywanie w aparacie niemożliwe; należy użyć zewnętrznego rejestratora; ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie)[Wyjście HDMI]Automatycznie:(1) 4K (UHD) 59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 23,98p(2) 1080 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i(3) 480 59,94p(4) 576 50p1080p:(1) 1080 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i(2) 480 59,94p(3) 576 50pNieskompresowane YCbCr 4:2:0 (8-bitów) lub YCbCr 4:2:2 (10 bitów), gdy włączony jest tryb HDR PQ lub CLOG3, wyjście dźwięku przez HDMI, Kompresja dźwięku jest ograniczona do [AAC] w trybach strefy podstawowej. Tylko format [AAC] jest dostępny dla kompresji dźwięku IPB (niskiej)., Kolorowy wizjer elektroniczny OLED, 0.39"2.36 mln punktów (1024 × 768)Pokrycie (pionowo/poziomo) w przybliżeniu 100%Powiększenie w przybliżeniu 1.15xPunkt oczny w przybliżeniu 22 mmKorekcja dioptrii od -4 do +2 m-1 M (dioptria)Odświerzanie:(1) Tryb oszczędzania energii: 59.94 kl./s(2) Tryb płynny: 119.98 kl./sPodgląd głębi ostrości poprzez przycisk niestandardowy, Kolorowy monitor LCD TFT o przekątnej 7.5cm (2.95"), około 1.62 mln punktówPokrycie w przybliżeniu 100%Kąt widzenia (poziomo/pionowo) w przybliżeniu około 170° w pionie i poziomiePowłoka zapobiegająca plamieniu.Ręczna regulacja jasności: siedem poziomów regulacjiRegulacja odcienia koloru: 4 ustawieniaObsługa za pomocą ekranu dotykowegoTryb pojemnościowy: (1) Funkcje menu(2) Szybkie nastawy(3) Obsługa odtwarzania i widok powiększony(4) Wybieranie punktu AF w przypadku zdjęć i filmów(5) Migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowaniaOpcje wyświetlania:(1) Podstawowe ustawienia aparatu(2) Zaawansowane ustawienia aparatu(3) Ustawienia aparatu oraz histogram i dwuosiowa poziomica(4) Brak informacji(5) Ekran szybkich nastaw(6) Wyświetlacz wyłączony, Gorąca stopka, Stereofoniczne gniazdo minijack 3.5mm, Stereofoniczne gniazdo minijack 3.5mm, Wyjście HDMI Micro (typ D, HDMI-CEC nieobsługiwane), Złącze SuperSpeed Plus USB 3.2 Gen 2 USB Type C używane również do komunikacji z komputerem, komunikacji ze smartfonem, zasilania przez USB., Dwa gniazda na karty SD/SDHC/SDXC UHS-II, Tak, do 8 stopni EV w zależności od użytego obiektywu.Siedem stopni EV w przypadku używania obiektywu RF-S 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM, Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE802.11b/g/n; pasmo 2.4 GHz), z obsługą Bluetooth 4.2Obsługiwane funkcje:(1) EOS Utility(2) Smartfon(3) Przesyłanie do image.canon(4) Drukowanie bezprzewodowe, Automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręcznyCzas synchronizacji z lampą błyskową:(1) 1/250s migawka mechaniczna(2) 1/320s elektroniczna pierwsza kurtynaFotografowanie z lampą błyskową nie jest możliwe w przypadku migawki elektronicznej.Korekta ekspozycji lampy +/-3 EV w krokach co 1/3 z lampami Speedlite z serii EXSekwencja ekspozycji z lampą w przypadku zgodnej lampy błyskowej zewnętrznej (+/- 3 EV z dokładnością do 1/3 lub 1/2 stopnia w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL)Blokada ekspozycji lampySynchronizacja błysku z drugą kurtyną za pomocą lampy błyskowej SpeedliteZgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi E-TTL II w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowychSterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi za pomocą menu aparatu, Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH (dostarczony), LP-E6N, LP-E624Ładowarka LC-E6E (dostarczona)Opcjonalnie: zasilacz AC-E6N i adapter prądu stałego DR-E6, zasilacz PD-E1 USB, W przypadku ekranu LCD około 770 zdjęć (temp. 23°C)W przypadku wizjera około 500 zdjęć (temp. 23°C), W przybliżeniu 132.0 × 90.4 × 91.7 mm, W przybliżeniu 530g (612g z kartą i akumulatorem)n/an/aKarta pamięci SD,Karta pamięci SDHC,Karta pamięci SDXCElektroniczny, OLEDHEIF, JPEG, RAWn/an/a34.46960 × 4640DIGIC XW zależności od obiektywun/aMP4n/an/a
17 Panasonic Lumix G7H + 14-140 3D czarny (DMC-G7HEG-K) Panasonic Lumix G7H + 14-140 3D czarny (DMC-G7HEG-K)
2 opinie
Panasonic16410zależnie od obiektywubezlusterkowiecczarny17.3x13 mm (4/3) Live-MOS3840x21603akumulator Li-Ionn/amicroHDMI, mini jack 2.5mm, mini jack 3.5mm, USB 2.0100-25600n/an/an/aZdjęcia: czas (maks. 2 minuty), 1/4 000 - 60Filmy: 1/16 000 - 1/25Przysłona elektroniczna: 1/16 000 - 1n/an/aSecure Digital, SDHC, SDXCtak, elektronicznyn/an/a416,54592 x 3448 pikseliVenus EngineOptical (POWER O.I.S.)n/an/an/asystem czyszczenia matrycy
18 Sony A9 III (ILCE-9M3) Body Sony A9 III (ILCE-9M3) Body
1 opinia
Sony24,6 Mpxn/an/abezlusterkowiecczarnyCMOS Exmor RS pełna klatka3840 x 2160 (4K UHD)3,2"NP-FZ100n/an/a250-25600do 120 kl/sn/an/a30s - 1/80000n/an/aCFexpresstypA, SD, SDHC, SDXCEVF Quad-XGAn/an/an/an/an/an/an/an/an/an/an/a
19 Fujifilm X-T5 czarny + XF 18-55 OiSR Fujifilm X-T5 czarny + XF 18-55 OiSR
1 opinia
Fuji40 MPxn/an/abezlusterkowiecczarny(APS-C) X-Trans CMOS 5 HR6240 x 35103,0"n/an/an/an/a20 kl/sn/an/an/an/an/an/aelektronicznyn/an/an/an/a7728 x 5152n/an/an/an/an/an/a
20 NIKON Z6 II + NikkorZ 24-120 f/4 S NIKON Z6 II + NikkorZ 24-120 f/4 S
1 opinia
Nikon25,28 mln705 gn/abezlusterkowiecczarnyn/a3840 x 2160 (4K UHD): 30pn/an/an/an/a100 do ISO 51200n/an/a2 s, 5 s, 10 s, 20 s1/8000 do 30 sn/an/an/aelektronicznyn/an/an/an/an/an/a5 osiowan/an/an/an/a

Najlepsze produkty: Bezlusterkowiec

1. Nikon Z 5 + NIKKOR Z 24-200

Nikon Z 5 + NIKKOR Z 24-200
Aparat cyfrowy Nikon Z5 + Z 24-200mm Aparat cyfrowy Nikon Z5 + Z 24-200mm - ten zestaw z pełnoklatkowym teleobiektywem zmiennoogniskowym zawiera aparat Nikon Z 5 i ultrakompaktowy teleobiektyw obiektyw zmiennoogniskowy NIKKOR Z 24-200mm f/4-6.3 VR. Sprawia, że podróżowanie z teleobiektywem zmiennoogniskowym staje się wyjątkowo łatwe.   Aparat cyfrowy Nikon Z5   Poznaj piękno fotografii pełnoklatkowej. Wytrzymały i lekki aparat bezlusterkowy Nikon Z 5 doskonale leży w dłoni i jest kompatybilny...

Dane techniczne:

Liczba pikseli24,3
Waga590 g
Zoom optycznyNie
Rodzaj aparatubezlusterkowiec
KolorCzarny
Rodzaj matrycyCMOS
Rozdzielczość filmów3840x2160
Ekran (cale)3,2"
ZasilanieAkumulator
Wifi/bluetoothBluetooth, WiFi
ZłšczaHDMI, USB 2.0
Zakres ISO100-51200
Zdjęcia seryjne4.5 kl/s Zdjęcia seryjne wolne: ok. 1-4 kl./s, zdjęcia seryjne szybkie: ok. 4,5 kl./s (maksymalna szybkość rejestrowania zdjęć mierzona z użyciem testów wewnętrznych).
Jasnosc obiektywu4.0 - 6.3 F
Samowyzwalacz2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5, 1, 2 lub 3 s
Czasy otwarcia migawki30s - 1/8000 s
Ekwiwalent ogniskowej48-400 mm

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Foto - Plus

Ilość opinii:
439
Bezlusterkowiec Nikon Z5 + 24-200mm f/4-6.3 + VOUCHER 1500 zł na obiektyw NIKKOR Z | |W zestawie taniej kup Capture ONE 23 PRO za 399 zł - Raty , Darmowa dostawa
Mediaexpert.pl
Ocena:
4.5/5.0
Ilość opinii:
11977
Aparat NIKON Z5 Czarny + Obiektyw NIKKOR Z 24-200 mm f/4-6.3 VR | Bezpłatny transport | Raty
Fotoforma
Ocena:
4.8/5.0
Ilość opinii:
2287
Aparat cyfrowy Nikon Z5 + Z 24-200mm | (w magazynie) + rabat lub voucher 1500 zł na obiektyw Nikkor Z
fotojoker.pl/sklep

Ilość opinii:
798
Nikon Z5 + 24-200mm f/4-6.3 » Rabat 1500zł na zakup obiektywu nikon Z » torba PREMIUM Nikon za 1zł« karta prezentowa na CEWE Fotoksiążkę o wartości 100zł


2. Nikon Z fc body + 16-50 VR + 50-250 VR

Nikon Z fc body + 16-50 VR + 50-250 VR

Nikon Z fc - Stylowa Rewolucja w Fotografii

Nowy Kierunek Fotografii - Nikon Z fc

Podwójne znaki dla rewolucji w stylu fotografii!

Nikon Z fc to nie tylko aparat fotograficzny, to manifest stylu i nowoczesności. Zestawiając klasyczny design z zaawansowaną technologią, Z fc przenosi fotografowanie na zupełnie nowy poziom. Srebrno-czarna obudowa, wodoodporność, 20,9 megapikseli i wiele innych funkcji sprawią, że Twoje fotografie staną się wyrazem indywidualności.

20,9 Megapikseli - Detale, Któr...


Dane techniczne:

Liczba pikseli20,9
Zoom optycznyNie
Rodzaj aparatubezlusterkowiec
Kolorsrebrno-czarny
Odpornośćwodoodporny
Rodzaj matrycy23,5x15,6 mm (format DX) CMOS
Rozdzielczość filmów3840x2160 (4K)
Ekran (cale)3,0
NośnikSD
Zasilanieakumulator EN-EL25
Wizjerelektroniczny 0,39 cala
Zakres ISOISO 100 do 51200
Zdjęcia seryjne11 kl.l/s
Format zapisu zdjęćNEF, JPG
Obrotowy ekran:tak
Samowyzwalacz2 s, 5 s, 10 s, 20 s

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
fotojoker.pl/sklep

Ilość opinii:
798
Nikon Z fc + Nikkor Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR + Nikkor 50-250mm f/4.5-6.3 « karta prezentowa na CEWE Fotoksiążkę o wartości 100zł
Mediaexpert.pl
Ocena:
4.5/5.0
Ilość opinii:
11977
Aparat NIKON Z fc + Obiektyw 16-50mm f/3.5-6.3 Srebrny + Obiektyw 50-250mm f/4.5-6.3 | Bezpłatny transport
Fotoforma
Ocena:
4.8/5.0
Ilość opinii:
2287
Aparat Nikon Z fc + 16-50 VR + 50-250 VR | (w magazynie)


3. PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR

PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR
Z około 100% polem widzenia i prawie 0.95-krotnym powiększeniem (z obiektywem FA 50mm F1.4 ustawionym na nieskończoność), wizjer PENTAX KF zapewnia duży ostry, widok obiektu, pozwalając uchwycić go dokładnie tak jak chcesz. Z bardzo małą aberracją nawet w narożnikach pola obrazu, zapewnia doskonałą łatwość obserwacji w wielu różnych sytuacjach fotograficznych. Ułatwia także ręczne ustawianie ostrości, ponieważ pozwala łatwo zlokalizować punkt ostrości w polu obrazu.

Dane techniczne:

Liczba pikseli24.24
Zoom cyfrowyW zależności od obiektywu
Zoom optycznyW zależności od obiektywu
Rodzaj aparatubezlusterkowiec
Kolorczarny
Całkowita liczba pikseli24.78
Rodzaj matrycyCMOS
Maksymalna Rozdzielczość6000 x 4000
Rozdzielczość filmów1920 x 1080
Ekran (cale)3"
Wizjerelektroniczny
Zakres ISO100 - 102400
Procesor obrazuPRIME M II
Zdjęcia seryjne6 kl/s
Format zapisu zdjęćJPEG, RAW

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Avans.pl
Ocena:
3.8/5.0
Ilość opinii:
4192
Aparat PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR | Bezpłatny transport
ELECTRO.pl
Ocena:
4.1/5.0
Ilość opinii:
74189
Aparat PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR | Bezpłatny transport
Mediaexpert.pl
Ocena:
4.5/5.0
Ilość opinii:
11977
Aparat PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR | Bezpłatny transport
Fotoforma
Ocena:
4.8/5.0
Ilość opinii:
2287
Lustrzanka Pentax KF Black + 18-55 WR


Najtańsze produkty: Bezlusterkowiec

1. Panasonic Lumix G7H + 14-140 3D czarny (DMC-G7HEG-K)

Panasonic Lumix G7H + 14-140 3D czarny (DMC-G7HEG-K)
Panasonic G7H + 14-140 3D to innowacyjny kompakt z wymiennymi obiektywami dostępny w kolorze czarnym. Maksymalna rozdzielczość z jaką mogą być robione zdjęcia to 4592x3448. Użytkownik może też wykonywać fotografie 3D. Producent wyposażył sprzęt w matrycę typu 17.3x13 mm Live-MOS. Całkowita liczba pikseli to 16,84 Mpx, zaś efektywana to 16,0 Mpx. Zoom optyczny aparatu zależny jest od zastosowanej przez użytkownika optyki. Fotograf może korzystać z wizjera elektronicznego i 3,0-calowego ekranu ...

Opinie:

Połączenie lustrzanki i kompaktu w tym modelu widać na pierwszy rzut oka. Kupiłem go jako uzupełnienie do lustrzanki. To była dobra decyzja - jakość zdjęć porównywalna do tych z lustrzanki. Na plus funkcja telekonwertera, która dodatkowo rozszerza zakres ogniskowej. Szybki autofokus i precyzyjne ręczne nastawianie ostrości równeiż na plus. Generalnie godny uwagi!
Zbyszek
Bardzo dobry aparat .Przy kręceniu filmow ostrość manualna sprawdza się peaking .Jeżeli zastosujemy adaptory na micro 4/3 możemy stosować inne obiektywy - oczywiście też w trybie manualnym. To dla profesjonalistów, a dla amatorów napiszę tylko, ze warto.
Eliasz

Dane techniczne:

Liczba pikseli16
Waga410
Zoom cyfrowy4
Zoom optycznyzależnie od obiektywu
Stabilizacja obrazuOptical (POWER O.I.S.)
Rodzaj aparatubezlusterkowiec
Kolorczarny
Całkowita liczba pikseli16,5
Rodzaj matrycy17.3x13 mm (4/3) Live-MOS
Maksymalna Rozdzielczość4592 x 3448 pikseli
Rozdzielczość filmów3840x2160
Ekran (cale)3
NośnikSecure Digital, SDHC, SDXC
Zasilanieakumulator Li-Ion
Czyszczenie matrycysystem czyszczenia matrycy
Wizjertak, elektroniczny
ZłšczamicroHDMI, mini jack 2.5mm, mini jack 3.5mm, USB 2.0
Zakres ISO100-25600
Procesor obrazuVenus Engine
Czasy otwarcia migawkiZdjęcia: czas (maks. 2 minuty), 1/4 000 - 60Filmy: 1/16 000 - 1/25Przysłona elektroniczna: 1/16 000 - 1

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Fotoforma
Ocena:
4.8/5.0
Ilość opinii:
2287
Aparat Panasonic LUMIX DMC-G7HEG-K + 14-140mm f/3.5-5.6
Foto - Plus

Ilość opinii:
439
Bezlusterkowiec Panasonic Lumix G7 (czarny) + Lumix G VARIO 14-140mm f/3.5-5.6 - Raty , Darmowa dostawa
Empik.com

Aparat cyfrowy PANASONIC Lumix DMC-G7 + 14-140


2. Canon RP + RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM

Canon RP + RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM
Aparat cyfrowy Canon EOS RP Body + obiektyw Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM Bezlusterkowiec Canon EOS RP Body to lekki i kompaktowy aparat z matrycą pełnoklatkową, który zapewnia kreatywną pracę. Ze względu na swój niewielki rozmiar idealnie sprawdzi się podczas podróży. Doskonała jakość obrazu Aparat Canon EOS RP Body posiada matrycę CMOS o rozdzielczości 26.2 megapiksela, procesor DIGIC 8 i technologię DLO, dzięki czemu doskonale sprawdza się w pracy przy słabym świetle zapewniając obraz o ...

Opinie:

Super sprzęt.
Gabriel
Aparat zakupiony jako pierwszy aparat w celu nauki, z nastawieniem na zdjęcia stockowe / sesje rodzinne. Super jest ten zestaw, zdjęcia robi bardzo dobre i czyste. Minusem jest zmienna przysłona i ciemny obiektyw, który nie nadaje się do robienia zdjęć w pomieszczeniach przy słabym świetle. Zdjęcia wychodzą bardzo ładne, do iso 1600 nie ma prawie w ogóle szumu. Nowe mocowanie RF z tego co mi powiedzili w sklepie będzie pozwalać na rozbudowę kolekcji obiektywów, a potem późniejsze przejście na wyższe modele. To co bym zaznaczył to że aparat jest wodoszczelny, ale nie jest wodoodporny. Bateria nie starcza na wiele zdjęć, ale spokojnie wystarczy na kilkugodzinny spacer i zrobienie 300-400 zdjęć.
Michał

Dane techniczne:

Liczba pikseli26.2
Waga485 g
Zoom optycznyTak
Stabilizacja obrazuW zależności od obiektywu
Rodzaj aparatubezlusterkowiec
Kolorczarny
Rodzaj matrycy35,9x24 mm Cmos pełna klatka
Maksymalna Rozdzielczość6240 × 4160
Rozdzielczość filmów3840 x 2160
Ekran (cale)3" Clear View LCD II-skjerm
NośnikKarta pamięci SD,, Karta pamięci SDHC,, Karta pamięci SDXC
ZasilanieLP-E17
Wizjerelektroniczny
Wifi/bluetoothWifi
GPSNie
ZłšczaUSB-C, HDMI-C
Zakres ISO100 - 102400
Procesor obrazuDIGIC VIII
Zdjęcia seryjne5 kl/s
Format zapisu zdjęćJPG,, RAW
Format zapisu filmówMP4
Obrotowy ekran:Tak
Jasnosc obiektywuf/4.0 - 7.1
Wejście mikrofonowe:Tak
Samowyzwalacz2, 10

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Foto-Kołodziej
Ocena:
4.9/5.0
Ilość opinii:
152
CANON EOS RP + RF 24-105 mm f/4-7.1 IS STM
Foto - Plus

Ilość opinii:
439
Bezlusterkowiec Canon EOS RP + RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM - Raty , Darmowa dostawa
MediaMarkt.pl
Ocena:
3.0/5.0
Ilość opinii:
14473
Aparat CANON EOS RP + RF 24-105 mm F4-7.1 IS STM Czarny
fotojoker.pl/sklep

Ilość opinii:
798
Canon EOS RP z ob. RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM » torba PREMIUM Canon za 1zł« karta prezentowa na CEWE Fotoksiążkę o wartości 100zł
fotostrada.pl

Aparat cyfrowy Canon EOS RP + obiektyw Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM


3. PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR

PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR
Z około 100% polem widzenia i prawie 0.95-krotnym powiększeniem (z obiektywem FA 50mm F1.4 ustawionym na nieskończoność), wizjer PENTAX KF zapewnia duży ostry, widok obiektu, pozwalając uchwycić go dokładnie tak jak chcesz. Z bardzo małą aberracją nawet w narożnikach pola obrazu, zapewnia doskonałą łatwość obserwacji w wielu różnych sytuacjach fotograficznych. Ułatwia także ręczne ustawianie ostrości, ponieważ pozwala łatwo zlokalizować punkt ostrości w polu obrazu.

Dane techniczne:

Liczba pikseli24.24
Zoom cyfrowyW zależności od obiektywu
Zoom optycznyW zależności od obiektywu
Rodzaj aparatubezlusterkowiec
Kolorczarny
Całkowita liczba pikseli24.78
Rodzaj matrycyCMOS
Maksymalna Rozdzielczość6000 x 4000
Rozdzielczość filmów1920 x 1080
Ekran (cale)3"
Wizjerelektroniczny
Zakres ISO100 - 102400
Procesor obrazuPRIME M II
Zdjęcia seryjne6 kl/s
Format zapisu zdjęćJPEG, RAW

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Avans.pl
Ocena:
3.8/5.0
Ilość opinii:
4192
Aparat PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR | Bezpłatny transport
ELECTRO.pl
Ocena:
4.1/5.0
Ilość opinii:
74189
Aparat PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR | Bezpłatny transport
Mediaexpert.pl
Ocena:
4.5/5.0
Ilość opinii:
11977
Aparat PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR | Bezpłatny transport
Fotoforma
Ocena:
4.8/5.0
Ilość opinii:
2287
Lustrzanka Pentax KF Black + 18-55 WR


Porównanie TOP 3

Nikon Z 5 + NIKKOR Z 24-200 Nikon Z 5 + NIKKOR Z 24-200 Nikon Z fc body + 16-50 VR + 50-250 VR Nikon Z fc body + 16-50 VR + 50-250 VR PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR PENTAX KF Czarny + Obiektyw 18-55mm WR
Cena
ProducentNikonNikonPentax
Liczba pikseli24,320,924.24
Waga590 gn/an/a
Zoom optycznyNieNieW zależności od obiektywu
Rodzaj aparatubezlusterkowiecbezlusterkowiecbezlusterkowiec
KolorCzarnysrebrno-czarnyczarny
Rodzaj matrycyCMOS23,5x15,6 mm (format DX) CMOSCMOS
Rozdzielczość filmów3840x21603840x2160 (4K)1920 x 1080
Ekran (cale)3,2"3,03"
ZasilanieAkumulatorakumulator EN-EL25n/a
Wifi/bluetoothBluetooth, WiFin/an/a
ZłšczaHDMI, USB 2.0n/an/a
Zakres ISO100-51200ISO 100 do 51200100 - 102400
Zdjęcia seryjne4.5 kl/s Zdjęcia seryjne wolne: ok. 1-4 kl./s, zdjęcia seryjne szybkie: ok. 4,5 kl./s (maksymalna szybkość rejestrowania zdjęć mierzona z użyciem testów wewnętrznych).11 kl.l/s6 kl/s
Jasnosc obiektywu4.0 - 6.3 Fn/an/a
Samowyzwalacz2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5, 1, 2 lub 3 s2 s, 5 s, 10 s, 20 sn/a
Czasy otwarcia migawki30s - 1/8000 sn/an/a
Ekwiwalent ogniskowej48-400 mmn/an/a
Odpornośćn/awodoodpornyn/a
Nośnikn/aSDn/a
Wizjern/aelektroniczny 0,39 calaelektroniczny
Format zapisu zdjęćn/aNEF, JPGJPEG, RAW
Obrotowy ekran:n/atakn/a
Zoom cyfrowyn/an/aW zależności od obiektywu
Całkowita liczba pikselin/an/a24.78
Maksymalna Rozdzielczośćn/an/a6000 x 4000
Procesor obrazun/an/aPRIME M II

Bezlusterkowiec czy lustrzanka?

Na wstępie słowo wyjaśnienia. Bezlusterkowce to aparaty fotograficzne pozbawione lustra oraz klasycznego wizjera optycznego. Przy takim samym rozmiarze matrycy oferują znacznie mniejszy korpus niż lustrzanki. Obiektywy są natomiast podobnych rozmiarów co w lustrzankach.

Przez długi czas bezlusterkowce były słabszą alternatywą dla lustrzanek, jednak ich pozycja w fotograficznym świecie cały czas się podnosi. Te kompaktowe aparaty z wymienną optyką są wygodniejsze od lustrzanek, a dzięki wielu rozmaitym, nowoczesnym funkcjonalnościom śmiało mogą z nimi konkurować.

Bezlusterkowce, podobnie jak lustrzanki, oferują możliwość wymiany optyki. Są lżejsze i mniejsze od lustrzanek. Zdecydowanie łatwiej podłączyć je na przykład do drona. Aparaty tego typu polecane są między innymi do filmowania. Mają bowiem lepsze autofokusy niż lustrzanki. Na dodatek można do nich podłączyć różnorodne obiektywy. Dzięki specjalnym adapterom nawet te z najwyższej półki.

Czym powinien charakteryzować się dobry bezlusterkowiec?

Oto kilka parametrów, na które warto zwrócić uwagę wybierając bezlusterkowca:

  • matryca – pełni ona bardzo ważną funkcję w aparacie. Warto wybrać bezlusterkowca z jak najlepszą matrycą. Będzie to jednak spory wydatek. Do wyboru mamy matryce pełnoklatkowe, matryce APS-C, matryce formatu 4/3, jednocalowe oraz matryce mniejsze. Nie warto skupiać się na jak najmniejszym sprzęcie, bowiem najmniejsza matryca może nie spełnić naszych oczekiwań. Im lepsza matryca, tym lepsze efekty można uzyskać.
  • system stabilizacji – możemy kupić bezlusterkowca ze stabilizacją obiektywu lub systemem stabilizacji wewnątrz aparatu. Druga opcja, choć droższa, wydaje się rozsądniejsza. Jest przede wszystkim bardziej wydajna. Warto dodać, że obiektywy ze stabilizacją są znacznie droższe niż te bez stabilizacji, więc jeśli mamy system stabilizacji wewnątrz aparatu, możemy kupić tańszy obiektyw.
  • wizjer – to przydatne, choć nie niezbędne akcesorium. Osoby przyzwyczajone do kadrowania z aparatem przy twarzy (na przykład lustrzanką), powinny wybrać bezlusterkowca wyposażonego w wizjer – hybrydowy lub elektroniczny. Mniej polecany w tej sytuacji jest wizjer optyczny. Jeśli jednak przesiadasz się z aparatu kompaktowego na bezlusterkowca, jego wyświetlacz powinien Cię zadowolić i wizjer może okazać się niepotrzebny.
  • zakres ISO – określa czułość aparatu. Nie jest to jednak najważniejszy czynnik. Nowoczesne aparaty oferują zwykle bardzo wysoką czułość.
  • ogniskowa obiektywu – określa kąt widzenia aparatu oraz możliwość przybliżenia. Warto wybrać obiektyw z ogniskową minimum 24 mm.
  • dodatki – bezlusterkowce są stosunkowo nowym wynalazkiem – oferta akcesoriów i dodatków dopiero się rozwija. Każdy, kto choć trochę zna rynek fotograficzny, dobrze wie, z jakimi wydatkami wiąże się ta pasja. Na pewno warto kupić model, który oferuje większy zakres wyboru obiektywu. Dobra optyka i odpowiednie akcesoria są bardzo ważne, jeśli chcemy robić naprawdę dobre zdjęcia.

Warto kupić bezlusterkowca, który będzie wygodny w użytkowaniu. Dobrze przed zakupem sprawdzić, jak wybrany model leży w dłoni i czy jego obsługa nie jest zbyt skomplikowana. Menu powinno być przejrzyste, a wszystkie guziczki łatwo dostępne.

Bezlusterkowiec – dla amatorów czy profesjonalistów?

W ofercie znajdziemy bezlusterkowce dla początkujących, dla bardziej ambitnych oraz dla wymagających profesjonalistów. Wybór odpowiedniego sprzętu należy dostosować do indywidualnych możliwości i oczekiwań. Warto jednak dobrze zapoznać się z tym sprzętem zanim sięgniemy po najdroższy model.

Bezlusterkowce dla amatorów są proste w obsłudze i oferują lepszą jakość zdjęć niż zwykłe aparaty kompaktowe. Mają bardzo wydajny tryb auto. Wybrane modele wyposażone są w elektroniczny wizjer. Jeśli fotografia to Twoja pasja i chcesz podążać tą ścieżką, postaw na nieco lepszy model, który da Ci pełną kontrolę nad zdjęciem, a przy okazji będzie niewielki i szybki. Dla wymagających w ofercie znajdziemy bezlusterkowce, które gwarantują najwyższą jakość zdjęć w każdych warunkach. Wyposażone są w wysokiej klasy optykę i niczym nie odstają od najlepszych lustrzanek. Ich ceny są jednak naprawdę wysokie.

Bezlusterkowce coraz częściej polecane są przez profesjonalistów jako aparaty do filmowania. Wiele modeli oferuje rejestrację materiału w jakości 4K. Dzięki specjalnym adapterom można podłączyć do nich najlepsze obiektywy i tworzyć wysokiej klasy filmy.

Ile kosztuje dobry bezlusterkowiec?

Aparat fotograficzny to tak naprawdę studnia bez dna. Cały czas na rynku pojawiają się nowe akcesoria i dodatki, które mogą znacząco wpłynąć na jakość zdjęć. Ceny bezlusterkowców zaczynają się mniej więcej od 1500 – 2000 złotych. Dobrej jakości sprzęt to wydatek rzędu kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych. Podział i rankingi wg ceny aparatów fotograficznych możecie zobaczyć we wpisach: aparat do 2000 zł, aparat do 2500 zł, aparat do 3000 zł.

Bezlusterkowiec - Opinie

  1. Mil

    Bezlusterkowiec to super aparat. Myślę, że teraz bez problemu już zastępuje lustrzanki. Oczywiście profesjonalistom niekoniecznie, ale ludzie, którzy nie używają do pracy aparatu na pewno na tym zyskają 🙂 Ja sama mam Sony A6000 i bardzo lubię ten aparat. Ma bardzo duże możliwości, można go kupić w bardzo dobrej, korzystnej cenie. Sama kupiłam go w promocji, kiedy był jeszcze cash back, więc wielka okazja.

    Odpowiedz
  2. paulina

    Bezlusterkowiec to dla mnie w tym momencie najlepszy aparat jakby może być. Wybrałam sobie już jakiś czas temu aparat Sony i jestem z niego bardzo zadowolona. Teraz chyba zmienię na Olympusa bo chciałabym przetestować coś nowego. Ale taki aparat to masa możliwości i przede wszystkim lekkość, o której nie można mówić w przypadku lustrzanek. Taki bezlusterkowiec niczym nie odstaje, a daje super możliwości.

    Odpowiedz
  3. L.Stachyra

    Nikon Z7 + 24-70mm + adapter FTZ (VOA010K003): Aparat – bajka, myślałam o nim pół roku z wreszcie odważyłam się go kupić. Na pierwszej sesji sprawdził się doskonale – fantastyczna jakość zdjęć i olbrzymie możliwości aparatu, praca z takim sprzętem to czysta przyjemnosć

    Odpowiedz

Skomentuj Mariusz Anuluj pisanie odpowiedzi