Obiektywy, Średnica filtra: 62 mm - Ranking i Opinie
Aktualizacja:
Wybierając obiektyw z gwintem o średnicy filtra 62 mm, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów, które pomogą dokonać właściwego wyboru. Przede wszystkim, kompatybilność z aparatem to podstawa. Upewnij się, że dany model jest zgodny z Twoim aparatem, zarówno pod kątem mocowania, jak i funkcji. Następnie, zwróć uwagę na ogniskową obiektywu oraz jego jasność, wyrażaną jako wartość przysłony (np. f/2.8). Te parametry wpływają na możliwości fotografowania w różnych warunkach oświetleniowych oraz na uzyskiwany efekt głębi ostrości.
W tej kategorii obiektywów warto również rozważyć, czy potrzebujesz modelu z opcją stabilizacji obrazu wspomagającej w utrzymaniu ostrości zdjęć przy dłuższych czasach naświetlania, czy może zależy Ci na szybkim i cichym autofokusie, co jest przydatne szczególnie przy fotografii przyrodniczej i sportowej. Każdy obiektyw może mieć także inne powłoki antyrefleksyjne, które wpływają na jakość obrazu.
Ostateczny wybór powinien być uzależniony od charakterystyki samego użytkowania – czy planujesz portrety, fotografię krajobrazową, czy może fotografię makro? Odpowiedzi na te pytania pomogą dopasować idealny obiektyw o średnicy filtra 62 mm do Twoich potrzeb.
Najlepsze Obiektywy Średnica filtra 62 mm - Ranking TOP 20 z 2525 produktów. Średni koszt 2687 zł. Najlepszy z kategorii Obiektywy Średnica filtra 62 mm to Nikon Nikkor Z MC 105mm f/2.8 VR S, średnia cena 4265 zł (trend: stała, dostępność: 5). Ceny od 1268 zł do 6085 zł. Najtańszy: TTArtisan Tilt 50mm f/.4 Canon R za 1268 zł. Najdroższy: FujiFilm Fujinon XF 80 mm f/2.8 R LM OIS WR Macro za 6085 zł. Najlepszy producent: Nikon.
Ranking TOP 20
Lp.
Zdjęcie
Nazwa
Cena
Opinie
Producent
Rodzaj
Ogniskowanie
Przysłona
Ogniskowa
średnica filtra
Kąt widzenia
Minimalna odległość ogniskowania
Bagnet
Konstrukcja
Wymiary
Waga
Stabilizacja obrazu
Autofocus
Do matrycy
Kolor
Liczba listków przysłony
Maksymalne powiększenie
Przeznaczenie
Ekwiwalent dla 35 mm
Skala odwzorowania
1
Nikon Nikkor Z MC 105mm f/2.8 VR S
1 opinia
Nikon
teleobiektyw
stałoogniskowy
2.8 -
105 mm
62 mm
Format FX: 23° 10', format DX: 15° 20'
29
Nikon Z
16 soczewek w 11 grupach (w tym 3 soczewki ED, 1 soczewka asferyczna, soczewki z powłoką nanokrystaliczną i powłoką ARNEO oraz przednia soczewka z powłoką fluorową)
85 x 140
630g
Tak
tak
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
2
Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS Macro Canon (OSC105/2.8 MACRO EX DG OS HSM)
1 opinia
Sigma
teleobiektyw makro
stałoogniskowy
2.8 - 32-45
105 mm
62 mm
23,3°
31,2 cm
Canon EF
16/11
74x97.5 mm
725g
tak
AF
Pełna klatka
czarny
9
1 (1:1)
n/a
n/a
n/a
3
TTArtisan Tilt 50mm 1.4 E
1 opinia
TTArtisan
standardowy
stałoogniskowy
1.4 - 16
50 mm
62 mm
45°
50 cm
Sony E
7/6
68 x 70
452 g
Brak
n/a
n/a
czarny
12
n/a
n/a
n/a
n/a
4
Sony FE 90mm f/2.8 Macro G OSS (SEL90M28G.SYX)
1 opinia
Sony
standardowy
zmiennoogniskowy
2.8
90 mm
62 mm
27° (pełna klatka), 17° (APS-C)
28 cm
Sony E
17/15
79 x 130,5 mm
602g
tak
AF
n/a
n/a
9
1.0 x
bezlusterkowiec
135 mm
n/a
5
Nikon DX 50-250mm f/4.5-6.3 VR (JMA707DA)
1 opinia
Nikon
tele
zmiennoogniskowy
4.5 - 6.3
50-250 mm
62 mm
32 - 7 stopni
0,5 m
Nikon Z
16/12
110 x 74 mm
305 g
tak
AF
n/a
n/a
7
x0.23
Uniwersalne
50 - 250 mm
50-250mm, 4.5, 6.3, Nikon Z, matryca formatu DX, 31°30' do 6°30' (obszar zdjęcia DX), 0,2 m od płaszczyzny ogniskowej, 1:1:4, 16 soczewek w 12 grupach (w tym 1 soczewka ze szkła ED), 7 (zaokrąglony otwór przysłony), System wewnętrznego ustawiania ostrości, Tak, 62, Bardzo cichy autofokus, Osłona z mocowaniem bagnetowym do kupienia oddzielnie., b/d, 405g
6
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.8 S
1 opinia
Nikon
szerokokątny
stałoogniskowy
1.8 - 16
35 mm
62 mm
Format FX: 63°, format DX: 44°
0,25 m
Nikon
11/9
73x86 mm
370 g
brak
AF
Pełna klatka
czarny
9
n/a
bezlusterkowce Nikon
35 mm
1:5.25
7
Nikon Z 50mm f/1.8 S (JMA001DA)
1 opinia
Nikon
standardowy
stałoogniskowy
1.8 -
50 mm
62 mm
Format FX: 47°, format DX: 31°30'
0,40 m
Nikon Z
12 soczewek w 9 grupach (w tym 2 soczewki ze szkła ED, 2 soczewki asferyczne i soczewki z powłoką nanokrystaliczną)
76 x 86,5 mm
415 g
brak
tak
n/a
czarny
9
n/a
bezlusterkowce Nikon Z
50 mm
1:6.666
8
Sony E 18-200mm f/3.5-6.3 OSS LE (SEL18200LE.AE)
3 opinie
Sony
uniwersalny
zmiennoogniskowy
3.5-6.3 - 22
18-200 mm
62 mm
76°-8°
0.5 m
Sony E
17/13
68x97 mm
460g
tak
n/a
APS-C
n/a
n/a
n/a
bezlusterkowiec
n/a
n/a
9
Sony 10-18mm f/4.0 OSS (SEL1018.AE)
1 opinia
Sony
szerokokątny
zmiennoogniskowy
4.0 - 22
10-18 mm
62 mm
109°-76°
25 cm
Sony E
10 elementów w 8 grupach
70 x 63,5 mm
225g
tak
AF
n/a
n/a
7, przysłona kołowa
0.1
bezlusterkowiec
15 - 27 mm
n/a
10
Fuji Fujinon GF 50mm f/3.5 R LM WR
1 opinia
Fuji
n/a
stałoogniskowy
3.5-32
50 mm
62 mm
57.4°
0,55m
Fuji GF
9/6
84x48 mm
335g
n/a
n/a
n/a
n/a
9
n/a
n/a
n/a
1:9
11
TTArtisan Tilt 50mm f/.4 Canon R
1 opinia
TTArtisan
standardowy
stałoogniskowy
1.4 - 16
50 mm
62 mm
45°
50 cm
Canon R
7/6
n/a
452 g
n/a
n/a
n/a
czarny
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
12
Sigma 105mm f/2.8 APO EX DG OS HSM Macro Nikon
1 opinia
Sigma
makro
stałoogniskowy
2.8 - 22
105 mm
62 mm
23.4°
n/a
Nikon
16/11
97,5x74
725g
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
13
FujiFilm Fujinon XF 80 mm f/2.8 R LM OIS WR Macro
1 opinia
Fuji
teleobiektyw
stałoogniskowy
2.8 -
80 mm
62 mm
20.1 stopni
25 cm
n/a
16 elementów, 12 grup
80 x 130
750 g
jest
n/a
n/a
czarny
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
14
NIKON Nikkor Z 35mm f/1.4 (JMA112DA)
1 opinia
Nikon
Szerokokątny
Stałoogniskowy
1.4 - 16
35 mm
62 mm
44, 63
0,27 m
Nikon Z
11/9
74.5 x 86.5 mm
415 g
Tak
n/a
pełnoklatkowych
czarny
9
x0.18
n/a
n/a
n/a
15
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-40mm F2.8 PRO II
1 opinia
Olympus
standardowy
zmiennoogniskowy
F2.8
12-40mm
62 mm
84 - 30°
20 cm
Micro 4/3
14 elementów w 9 grupach
69.9 x 84 mm
382 g
Nie
AF
n/a
czarny
9
x0.3
Uniwersalne
24 - 80
n/a
16
7Artisans AF 50mm f/1.8 Sony E
1 opinia
7Artisans
Standardowy
Stałoogniskowy
1.8 -
50mm
62 mm
46.8
0,5 m
Sony E
11/9
72 x 104 mm
421.4
Brak
n/a
Pełna klatka
czarny
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
17
Sigma 105mm f/2.8 DG DN DG DN Macro Art L-mount
1 opinia
Sigma
teleobiektyw makro
stałoogniskowy
2.8 - 22
105 mm
62 mm
23,3°
0,29 m
n/a
12/7
n/a
710g
n/a
n/a
Pełna klatka
n/a
9
n/a
n/a
n/a
1:1
18
NIKON Nikkor Z 50mm f/1.4
1 opinia
Nikon
standardowy
Stałoogniskowy
1.4 -
50mm
62 mm
47
0,37 m
Nikon Z
10/7
74.5 x 86.5
420
Nie
tak
pełnoklatkowych
czarny
9
x0.17
Nikon Z
n/a
n/a
19
Nikon Nikkor Z DX 18-140mm f/3.5-6.3 VR
1 opinia
Nikon
uniwersalny
zmiennoogniskowy
3.5 - 6.3
18-140mm
62 mm
Od 76° do 11°30'
Pozycja zoomu 18 mm: 0,2 m, pozycja zoomu 24 mm: 0,22 m, pozycja zoomu 35 mm: 0,25 m, pozycja zoomu 50 mm: 0,3 m, pozycja zoomu 70 mm: 0,36 m, pozycja zoomu 100 mm: 0,4 m, pozycja zoomu 140 mm: 0,4 m (mierzone od płaszczyzny ogniskowej)
Canon RF
17 soczewek w 13 grupach
73 mm x 90 mm
315 g
Tak
n/a
n/a
czarny
n/a
0,33x
n/a
n/a
n/a
20
Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 12-40mm f/2.8 (V314060BE000)
7 opinii
Olympus
standardowy
zmiennoogniskowy
2.8
12-40 mm
62 mm
84-30°
0,25m
Micro 4/3
12/8
69,9x84 mm
385g
Nie
AF
n/a
n/a
n/a
x1:3.3
bezlusterkowiec
n/a
n/a
Najlepsze produkty: Obiektywy, Średnica filtra: 62 mm
1. Nikon Nikkor Z MC 105mm f/2.8 VR S
+ Filtr Marumi lub zestaw czyszczący gratis! Obiektyw Nikon Nikkor Z MC 105mm f/2.8 VR S Nikon Nikkor Z MC 105mm f/2.8 VR S to jasny, zapewniający dużą ostrość, stabilny i zdumiewająco kompaktowy obiektyw makro. Docenisz doskonałe ustawianie ostrości, efektowne rozmycie tła oraz stabilność podczas fotografowania z ręki. Dzięki skali odwzorowania 1: 1 jest idealny dla fotografów, którzy tworząc zawsze dążą do pełnego realizmu. Obiektyw Nikon Nikkor Z MC 105mm f/2.8 VR S do aparatów bezl...
Dane techniczne:
Rodzaj
teleobiektyw
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.8 -
Ogniskowa
105 mm
średnica filtra
62 mm
Kąt widzenia
Format FX: 23° 10', format DX: 15° 20'
Minimalna odległość ogniskowania
29
Bagnet
Nikon Z
Konstrukcja
16 soczewek w 11 grupach (w tym 3 soczewki ED, 1 soczewka asferyczna, soczewki z powłoką nanokrystaliczną i powłoką ARNEO oraz przednia soczewka z powłoką fluorową)
Wymiary
85 x 140
Waga
630g
Stabilizacja obrazu
Tak
Autofocus
tak
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 798
Nikkor Z MC 105mm f/2.8 S VR » Cena Promocyjna!« karta prezentowa na CEWE Fotoksiążkę o wartości 100zł
Ilość opinii: 439
Obiektyw Nikkor Z 105mm f/2.8 VR S | Filtr Marumi 62mm UV Fit+Slim Plus gratis - cena uwzględnia rabat 470 zł! - Raty , Darmowa dostawa
Ocena: 4.9/5.0 Ilość opinii: 1920
Nikon Nikkor Z MC 105 mm f/2.8 VR S + UV 62mm Gratis Raty 0%
Ocena: 4.9/5.0 Ilość opinii: 2783
Obiektyw Nikon Nikkor Z MC 105mm f/2.8 VR S
Ocena: 4.7/5.0 Ilość opinii: 14099
Obiektyw NIKKOR Z MC 105mm f/2.8 VR S | Bezpłatny transport
2. Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS Macro Canon (OSC105/2.8 MACRO EX DG OS HSM)
Obiektyw Sigma 135mm f1.8 DG HSM /Nikon
Nowy standard obiektywów 135 mm - najwyższe osiągi z prestiżowej linii ART.
Ogniskowa 135mm jest często klasyfikowana jako fundamentalny obiektyw portretowy a w połączeniu z przesłoną f/1.8 zapewnia przepiękny efekt bokeh a także doskonały ostry kontrast i jakość obrazu w całym kadrze.
Fotografia portretowa wymaga perfekcyjnego obrazowania od obiektywu, wybitnej ostrości, plastyki obrazu, odpowiedniego korygowania aberracji. Nowy obiektyw Sigma 135mm...
Opinie:
Deklasuje obiektywy Makro Canona jakością, nie wspominając o cenie. Jedyna "wadą" tego produktu jest waga. Obiektyw waży prawie kilogram.
Maciek
Dane techniczne:
Rodzaj
teleobiektyw makro
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.8 - 32-45
Ogniskowa
105 mm
średnica filtra
62 mm
Kąt widzenia
23,3°
Minimalna odległość ogniskowania
31,2 cm
Bagnet
Canon EF
Konstrukcja
16/11
Wymiary
74x97.5 mm
Waga
725g
Stabilizacja obrazu
tak
Do matrycy
Pełna klatka
Kolor
czarny
Liczba listków przysłony
9
Maksymalne powiększenie
1 (1:1)
Autofocus
AF
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 29
Sigma obiektyw AF 105/2.8 MACRO EX DG OS HSM Canon
Ilość opinii: 798
Sigma 105mm f/2.8 Macro EX DG OS HSM (canon) « karta prezentowa na CEWE Fotoksiążkę o wartości 100zł
3. TTArtisan Tilt 50mm 1.4 E
Dzięki obiektywowi typu tilt można przekształcić świat w urocze miniaturowe krajobrazy.Gdy funkcja tilt nie jest używana TTArtisan 50mm F1.4 zachowuje się jak zwykły obiektyw 50mm. Natomiast funkcja tilt pozwala na sterowanie płaszczyzną ostrości, która może przebiegać np. wzdłuż kadru.Obiektyw typu tilt może być rozumiany jako zwykły obiektyw z dużym otworem przysłony połączony z mechanizmem tilt. Dlatego gdy kąt funkcji tilt wynosi 0 stopni, to wtedy jest to normalny obiektwy 50mm 1.4, któr...
Dane techniczne:
Rodzaj
standardowy
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
1.4 - 16
Ogniskowa
50 mm
średnica filtra
62 mm
Kąt widzenia
45°
Minimalna odległość ogniskowania
50 cm
Bagnet
Sony E
Konstrukcja
7/6
Wymiary
68 x 70
Waga
452 g
Stabilizacja obrazu
Brak
Kolor
czarny
Liczba listków przysłony
12
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ocena: 4.9/5.0 Ilość opinii: 2783
Obiektyw TTArtisan 50mm f/1.4 Tilt Sony E
Ilość opinii: 439
Obiektyw TTArtisan 50mm f/1,4 TILT - pełna klatka - Sony E - zapytaj o rabat: 504 456 599 - Raty (raty 0%)
TTArtisan 50 mm f1.4 przechylany obiektyw pełnoklatkowy ręczny obiektyw portretowy duża przysłona kompatybilna z aparatem bezlusterkowym Sony E A7 A7II A7III A7R A7RII A7RIII A7RIV A7S A7SII A7SIII
TTartisan Tilt 50 mm f/1.4 Sony E
Najtańsze produkty: Obiektywy, Średnica filtra: 62 mm
1. TTArtisan Tilt 50mm f/.4 Canon R
Dzięki obiektywowi typu tilt można przekształcić świat w urocze miniaturowe krajobrazy.Gdy funkcja tilt nie jest używana TTArtisan 50mm F1.4 zachowuje się jak zwykły obiektyw 50mm. Natomiast funkcja tilt pozwala na sterowanie płaszczyzną ostrości, która może przebiegać np. wzdłuż kadru.Obiektyw typu tilt może być rozumiany jako zwykły obiektyw z dużym otworem przysłony połączony z mechanizmem tilt. Dlatego gdy kąt funkcji tilt wynosi 0 stopni, to wtedy jest to normalny obiektwy 50mm 1.4, któr...
Dzięki obiektywowi typu tilt można przekształcić świat w urocze miniaturowe krajobrazy.Gdy funkcja tilt nie jest używana TTArtisan 50mm F1.4 zachowuje się jak zwykły obiektyw 50mm. Natomiast funkcja tilt pozwala na sterowanie płaszczyzną ostrości, która może przebiegać np. wzdłuż kadru.Obiektyw typu tilt może być rozumiany jako zwykły obiektyw z dużym otworem przysłony połączony z mechanizmem tilt. Dlatego gdy kąt funkcji tilt wynosi 0 stopni, to wtedy jest to normalny obiektwy 50mm 1.4, któr...
Dane techniczne:
Rodzaj
standardowy
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
1.4 - 16
Ogniskowa
50 mm
średnica filtra
62 mm
Kąt widzenia
45°
Minimalna odległość ogniskowania
50 cm
Bagnet
Sony E
Konstrukcja
7/6
Wymiary
68 x 70
Waga
452 g
Stabilizacja obrazu
Brak
Kolor
czarny
Liczba listków przysłony
12
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ocena: 4.9/5.0 Ilość opinii: 2783
Obiektyw TTArtisan 50mm f/1.4 Tilt Sony E
Ilość opinii: 439
Obiektyw TTArtisan 50mm f/1,4 TILT - pełna klatka - Sony E - zapytaj o rabat: 504 456 599 - Raty (raty 0%)
TTArtisan 50 mm f1.4 przechylany obiektyw pełnoklatkowy ręczny obiektyw portretowy duża przysłona kompatybilna z aparatem bezlusterkowym Sony E A7 A7II A7III A7R A7RII A7RIII A7RIV A7S A7SII A7SIII
TTartisan Tilt 50 mm f/1.4 Sony E
3. 7Artisans AF 50mm f/1.8 Sony E
Obiektyw 7Artisans AF 50mm F1.8 Sony E
7Artisans AF 50mm f/1.8 Sony E to pełnoklatkowy obiektyw o ogniskowej 50 mm, który jest przeznaczony do aparatów z mocowaniem Sony E. Obiektyw jest solidnie wykonany. Wyposażony został w 11-listkową przysłonę co przyczynia się do uzyskania gładkiego i ciekawego rozmycia tła. Kąt widzenia wynosi 46,8°. Zewnętrzna obudowa wykonana została z metalu i gwarantuje ona trwałość oraz solidność konstrukcji. Na zewnątrz umieszczony został także pierścień ...
Dane techniczne:
Rodzaj
Standardowy
Ogniskowanie
Stałoogniskowy
Przysłona
1.8 -
Ogniskowa
50mm
średnica filtra
62 mm
Kąt widzenia
46.8
Minimalna odległość ogniskowania
0,5 m
Bagnet
Sony E
Konstrukcja
11/9
Wymiary
72 x 104 mm
Waga
421.4
Stabilizacja obrazu
Brak
Do matrycy
Pełna klatka
Kolor
czarny
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ocena: 4.9/5.0 Ilość opinii: 2783
Obiektyw 7Artisans AF 50mm F1.8 Sony E
7artisans AF 50mm F1.8 Sony E
Porównanie TOP 3
Nikon Nikkor Z MC 105mm f/2.8 VR S
Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS Macro Canon (OSC105/2.8 MACRO EX DG OS HSM)
TTArtisan Tilt 50mm 1.4 E
Cena
Producent
Nikon
Sigma
TTArtisan
Rodzaj
teleobiektyw
teleobiektyw makro
standardowy
Ogniskowanie
stałoogniskowy
stałoogniskowy
stałoogniskowy
Przysłona
2.8 -
2.8 - 32-45
1.4 - 16
Ogniskowa
105 mm
105 mm
50 mm
średnica filtra
62 mm
62 mm
62 mm
Kąt widzenia
Format FX: 23° 10', format DX: 15° 20'
23,3°
45°
Minimalna odległość ogniskowania
29
31,2 cm
50 cm
Bagnet
Nikon Z
Canon EF
Sony E
Konstrukcja
16 soczewek w 11 grupach (w tym 3 soczewki ED, 1 soczewka asferyczna, soczewki z powłoką nanokrystaliczną i powłoką ARNEO oraz przednia soczewka z powłoką fluorową)
16/11
7/6
Wymiary
85 x 140
74x97.5 mm
68 x 70
Waga
630g
725g
452 g
Stabilizacja obrazu
Tak
tak
Brak
Autofocus
tak
AF
n/a
Do matrycy
n/a
Pełna klatka
n/a
Kolor
n/a
czarny
czarny
Liczba listków przysłony
n/a
9
12
Maksymalne powiększenie
n/a
1 (1:1)
n/a
Obiektywy, Średnica filtra: 62 mm - Opinie
Magda
Hej! Zastanawiałam się nad zmianą obiektywu i ten artykuł trafił w punkt. Voigtlander Nokton 50 mm f/1.0 brzmi jak marzenie, ale cena przyprawia o zawrót głowy! 😅 Na pewno fajnie byłoby go przetestować. Z drugiej strony, Nikon DX 50-250mm za 1223 zł to całkiem niezła opcja na początek. Widziałam go na zdjęciach i design wydaje się przyjemny, klasyczny, co mi osobiście odpowiada. Kto wie, może się skuszę! 📷✨
Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM Nikon: Godny polecenia dla niepełnych klatek! Bardzo jasny, dość szybki autofocus. Jakość, plastyka zdjęć jest rewelacyjna aż nie chce go odpinać od aparatu! 🙂
Hej! Zastanawiałam się nad zmianą obiektywu i ten artykuł trafił w punkt. Voigtlander Nokton 50 mm f/1.0 brzmi jak marzenie, ale cena przyprawia o zawrót głowy! 😅 Na pewno fajnie byłoby go przetestować. Z drugiej strony, Nikon DX 50-250mm za 1223 zł to całkiem niezła opcja na początek. Widziałam go na zdjęciach i design wydaje się przyjemny, klasyczny, co mi osobiście odpowiada. Kto wie, może się skuszę! 📷✨
Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 Di-III VC Canon: taki jaki wymagałem
Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM Nikon: Godny polecenia dla niepełnych klatek! Bardzo jasny, dość szybki autofocus. Jakość, plastyka zdjęć jest rewelacyjna aż nie chce go odpinać od aparatu! 🙂