Tokina to ceniony producent obiektywów, oferujący szeroki wybór modeli dostosowanych do różnorodnych potrzeb fotografów. Wybierając obiektyw Tokina, warto zastanowić się nad kilkoma kluczowymi aspektami. Przede wszystkim, określ swoje potrzeby fotograficzne. Do fotografii krajobrazowej idealnie sprawdzą się szerokokątne modele, takie jak Tokina AT-X 11-20mm, które oferują doskonałą jakość obrazu i szerokie pole widzenia. Jeśli interesujesz się fotografią portretową, zdecyduj się na obiektyw z większym otworem przysłony, np. Tokina Opera 50mm f/1.4, który zapewnia piękne rozmycie tła.
Podczas zakupu zwróć uwagę na kilka istotnych cech. Ogniskowa to jedna z najważniejszych specyfikacji – determinuje, jak szeroko lub wąsko będzie widzieć aparat. Kolejną kwestią jest przysłona, która wpływa na ilość światła wpadającego do aparatu oraz na głębię ostrości zdjęcia. W ofercie Tokiny znajdziesz modele z różnymi zakresami przysłon, pozwalające na elastyczność w trudnych warunkach oświetleniowych.
Inną ważną cechą jest obecność stabilizacji obrazu, szczególnie przydatnej przy dłuższych ogniskowych lub podczas fotografowania z ręki. Tokina oferuje także modele z zaawansowanymi powłokami redukującymi bliki i odbicia, zapewniającymi lepszy kontrast i klarowność.
Z tych względów przy wyborze obiektywu Tokina warto uwzględnić zarówno swoje preferencje dotyczące rodzaju fotografii, jak i konkretne cechy techniczne, które wpłyną na efekt końcowy Twoich zdjęć.
Najlepsze Obiektywy Producent Tokina - Ranking TOP 20 z 2329 produktów. Średni koszt 2179 zł. Najlepszy z kategorii Obiektywy Producent Tokina to Tokina SZ 900mm PRO f/11 MF Sony E, średnia cena 2399 zł (trend: stała, dostępność: 1). Ceny od 1112 zł do 3340 zł. Najtańszy: Tokina SZX 400mm F8 Reflex za 1112 zł. Najdroższy: Tokina Opera 50mm f/1.4 EF Canon za 3340 zł. Najlepszy producent: Tokina.
Ranking TOP 20
Lp.
Zdjęcie
Nazwa
Cena
Opinie
Producent
Rodzaj
Przysłona
Ogniskowa
Bagnet
Ogniskowanie
Minimalna odległość ogniskowania
Do matrycy
Kolor
Autofocus
średnica filtra
Kąt widzenia
Konstrukcja
Wymiary
Waga
Stabilizacja obrazu
Liczba listków przysłony
Skala odwzorowania
Przeznaczenie
1
Tokina SZ 900mm PRO f/11 MF Sony E
1 opinia
Tokina
teleobiektyw lustrzany
11
900mm
Sony E
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
2
Tokina SZ 8mm F2.8 Fisheye MF Sony E
1 opinia
Tokina
rybie oko
2.8 - 22
8 mm
Sony E
stałoogniskowy
0,1 m
APS
czarny
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
3
Tokina ATX-I 11-16mm WE F2.8 CF Canon EF
1 opinia
Tokina
Szerokokątny
n/a
n/a
Canon EF
Stałoogniskowy
n/a
APS-C
czarno-biały
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
4
Tokina atx-i 11-20mm F2.8 Nikon F limitowana biała edycja
1 opinia
Tokina
Szerokokątny
n/a
11-20 mm
Nikon F
Zmiennoogniskowy
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
5
Tokina atx-i 11-20mm WE F2.8 CF Canon EF
1 opinia
Tokina
Szerokokątny
2.8 -
n/a
Canon EF
Stałoogniskowy
n/a
n/a
n/a
tak
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
6
Tokina ATX-I 11-16mm PLUS f/2.8 CF Canon EF
1 opinia
Tokina
Szerokokątny
2.8 -
11-16 mm
Canon EF
Zmiennoogniskowy
0,3 m
APS-C
czarny
n/a
77 mm
104°-82°
13/11
84 x 92 mm
555
n/a
n/a
n/a
n/a
7
Tokina ATX-I 11-16mm PLUS f/2.8 CF Nikon F
1 opinia
Tokina
Szerokokątny
2.8 -
11-66 mm
Nikon F
zmiennooggniskowy
0,3 m
APS-C
n/a
tak
77 mm
104°-82°
13/11
84 x 89
555g
n/a
n/a
n/a
n/a
8
Tokina ATX-I 11-16mm WE f/2.8 CF Canon EF
1 opinia
Tokina
Szerokokątny
2.8 -
11-16mm
Canon EF
Zmiennoogniskowy
0,3 m
APS-C
n/a
n/a
77 mm
n/a
13/11
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
9
Tokina AF 12-28mm f/4.0 AT-X PRO DX V Canon
1 opinia
Tokina
szerokokątny
4.0 - 22
12-28 mm
Canon
zmiennoogniskowy
0,25m
APS-C
czarny
n/a
77 mm
99,37 do 54,37stopni
14 elementów w 12 grupach
84x90,2mm
530 g
brak
9
1:4,94
n/a
10
Tokina SZ 600mm PRO f/8.0 MF Sony E
1 opinia
Tokina
teleobiektyw lustrzany
8.0 -
600mm
Sony E
Stałoogniskowy
1,77 m
n/a
czarny
nie
77 mm
2.7
8/8
88.6 x 125 mm
545
Brak
n/a
0.4x
n/a
11
Tokina AT-X 17-35mm F4 PRO FX Canon
1 opinia
Tokina
n/a
4.0-22
17-35 mm
Canon
zmiennoogniskowy
0.27 m
n/a
n/a
n/a
82mm
103°9-64°7
13/12
n/a
600g
n/a
9
n/a
n/a
12
Tokina SZ 600mm PRO f/8.0 MF Fuji X
1 opinia
Tokina
teleobiektyw lustrzany
8.0 -
600mm
Fuji X
Stałoogniskowy
1,77 m
n/a
czarny
nie
77 mm
2.7
8/8
88.6 x 125 mm
545
Brak
n/a
0.4x
n/a
13
Tokina Opera 50mm f/1.4 EF Canon
1 opinia
Tokina
n/a
1.4
50 mm
Canon EF
stałoogniskowy
n/a
n/a
n/a
AF
72mm
47°
15/9
n/a
950g
n/a
n/a
n/a
n/a
14
Tokina SZ 600mm PRO f/8.0 MF Canon EF-M
1 opinia
Tokina
teleobiektyw lustrzany
8.0 -
600mm
Canon EF-M
Stałoogniskowy
1,77 m
n/a
czarny
nie
77 mm
2.7
8/8
88.6 x 125 mm
545
Brak
n/a
0.4x
n/a
15
Tokina FÍRIN 20mm f/2.0 FE MF Sony E
1 opinia
Tokina
szerokokątny
2.0-22
20mm
Sony E
stałoogniskowy
n/a
n/a
n/a
n/a
62mm
n/a
13/11
69 x 81,5mm
490g
n/a
n/a
n/a
n/a
16
Tokina SZX 400mm F8 Reflex
1 opinia
Tokina
teleobiektyw lustrzany
8.0 -
400 mm
n/a
n/a
1,15 m
n/a
n/a
brak
-
6°
6 elementów w 5 grupach
n/a
355g
brak
n/a
n/a
n/a
17
Tokina 14-20mm f/2.0 AT-X PRO DX Canon
1 opinia
Tokina
szerokokątny
2.0
14-20 mm
Canon
zmiennoogniskowy
n/a
n/a
n/a
n/a
82 mm
91.68° - 71.78°
13/11
106 x 89 mm
725g
n/a
9
n/a
n/a
18
Tokina irin 100mm f/2.8 FE AF Macro Sony
1 opinia
Tokina
n/a
2.8-32
100 mm
Sony E
stałoogniskowy
0,3 m
Pełna klatka
n/a
n/a
55 mm
24.5°
9/8
n/a
570g
n/a
9
n/a
n/a
19
Tokina ATX-M 11-18mm f/2.8 Sony E
1 opinia
Tokina
szerokokątny
2.8 - 22
11-18 mm
Sony E
stałoogniskowy
19 cm
APS
biały
n/a
67 mm
104.3° do 76.7°
13/11 (elementów/grup)
74x74mm
335 g
Brak
n/a
n/a
bezlusterkowce
20
Tokina AT-X 10-17mm f/3.5-4.5 DX Fisheye Nikon
1 opinia
Tokina
rybie oko
3.5-4.5 - 22
10-17 mm
Nikon F
zmiennoogniskowy
0.14 m
APS
czarny
n/a
n/a
100-180°
10/8
70x71.1 mm
350g
n/a
6
n/a
n/a
Najlepsze produkty: Obiektywy, Producent: Tokina
1. Tokina SZ 900mm PRO f/11 MF Sony E
Tokina SZ 900mmPRO Reflex F11 MF to super kompaktowy, w pełni manualny obiektyw, który przyjmuje konstrukcję optyczną typu katadioptrycznego. Obiektyw ma ogniskową 900 mm i jest przeznaczony wyłącznie do aparatów bezlusterkowych z matrycą APS-C. Dzięki katadioptrycznej konstrukcji optycznej obiektyw jest bardzo lekki i kompaktowy.
Dane techniczne:
Rodzaj
teleobiektyw lustrzany
Przysłona
11
Ogniskowa
900mm
Bagnet
Sony E
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Obiektyw Tokina SZ 900mm PRO F11 MF Sony E
2. Tokina SZ 8mm F2.8 Fisheye MF Sony E
Tokina SZ 8mm F2.8 FISH-EYE to ultraszerokokątny obiektyw o niskiej wadze z ręcznym ustawianiem ostrości, przeznaczony wyłącznie do aparatów bezlusterkowych z matrycą APS-C. Podkreślona perspektywa i unikalne zniekształcenia czynią ten obiektyw atrakcyjnym zarówno dla fotografów jak i filmowców. Obiektyw sprawdzi się idealnie w fotografii krajobrazowej, nocnej, wnętrz, architektury oraz fotografii ulicznej. Ultra szeroki kąt oraz unikalna perspektywa obiektywu z powodzeniem zostanie doceniona...
Dane techniczne:
Rodzaj
rybie oko
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.8 - 22
Ogniskowa
8 mm
Minimalna odległość ogniskowania
0,1 m
Bagnet
Sony E
Do matrycy
APS
Kolor
czarny
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Obiektyw Tokina SZ 8mm F2.8 Fisheye MF Sony E
3. Tokina ATX-I 11-16mm WE F2.8 CF Canon EF
Tokina ATX-i 11-16mm F2.8 CF została zaprojektowana jako ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy do aparatów typu DLSR z matrycą APS-C. Jest to obecnie jedyny na rynku, obiektyw szerokokątny z przysłoną f/2.8 do aparatów DSLR o takiej specyfikacji.
Dane techniczne:
Rodzaj
Szerokokątny
Ogniskowanie
Stałoogniskowy
Bagnet
Canon EF
Do matrycy
APS-C
Kolor
czarno-biały
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Obiektyw Tokina atx-i 11-16mm WE F2.8 CF Canon EF
Najtańsze produkty: Obiektywy, Producent: Tokina
1. Tokina SZX 400mm F8 Reflex
Obiektyw Tokina SZX SUPER TELE 400MM F8 REFLEX MF Tokina SZX SUPER TELE 400MM F8 REFLEX MF to lustrzany teleobiektyw o stałej jasności F8. Stanowi on ciekawą alternatywę dla standardowej optyki o długich ogniskowych, przede wszystkim za sprawą swoich niewielkich wymiarów i wagi. W dzisiejszych czasach fotografowie coraz większą uwagę przykładają do jak największej poręczności sprzętu którego używają. Nowy obiektyw Japońskiego producenta adresowany jest przede wszystkim do tej grupy docelowej....
Dane techniczne:
Rodzaj
teleobiektyw lustrzany
Przysłona
8.0 -
Ogniskowa
400 mm
średnica filtra
-
Kąt widzenia
6°
Minimalna odległość ogniskowania
1,15 m
Konstrukcja
6 elementów w 5 grupach
Waga
355g
Stabilizacja obrazu
brak
Autofocus
brak
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Tokina SZX 400mm F8 MF mocowanie T
2. Tokina SZ 8mm F2.8 Fisheye MF Sony E
Tokina SZ 8mm F2.8 FISH-EYE to ultraszerokokątny obiektyw o niskiej wadze z ręcznym ustawianiem ostrości, przeznaczony wyłącznie do aparatów bezlusterkowych z matrycą APS-C. Podkreślona perspektywa i unikalne zniekształcenia czynią ten obiektyw atrakcyjnym zarówno dla fotografów jak i filmowców. Obiektyw sprawdzi się idealnie w fotografii krajobrazowej, nocnej, wnętrz, architektury oraz fotografii ulicznej. Ultra szeroki kąt oraz unikalna perspektywa obiektywu z powodzeniem zostanie doceniona...
Dane techniczne:
Rodzaj
rybie oko
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.8 - 22
Ogniskowa
8 mm
Minimalna odległość ogniskowania
0,1 m
Bagnet
Sony E
Do matrycy
APS
Kolor
czarny
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Obiektyw Tokina SZ 8mm F2.8 Fisheye MF Sony E
3. Tokina FÍRIN 20mm f/2.0 FE MF Sony E
FÍRIN 20mm F2 FE MF
Nazwa FíRIN powstała na bazie staroirlandzkiego słowa Fírinne. Oznacza ,,to co jest prawdziwe" oraz wyraża "bycie prawdziwym wobec kogoś lub czegoś".
Główne cechy:
Pełnoklatkowy - zaprojektowany aby współpracować z aparatami Sony z serii A7 takimi jak A7RII czy A7SII, które korzystają z matryc formatu 35mm; może być także używany z aparatami wyposażonymi w matryce typu APS-C (np. A6500, A5100, NEX7, itp)
Super szerokokątny - zapewnia kąt widzenia niemal 93° co powoduj...
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.0-22
Ogniskowa
20mm
średnica filtra
62mm
Bagnet
Sony E
Konstrukcja
13/11
Wymiary
69 x 81,5mm
Waga
490g
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 798
Tokina FIRIN 20mm f/2 FE AF mocowanie Sony E « karta prezentowa na CEWE Fotoksiążkę o wartości 100zł
Ilość opinii: 177
Obiektyw Tokina FIRIN 20mm F2 FE AF Sony E
Ocena: 4.9/5.0 Ilość opinii: 2727
Obiektyw Tokina FÍRIN 20mm F2 FE AF Sony E
Tokina FIRIN 20mm F2 FE AF Sony E
Tokina FIRIN 20mm F2 FE MF Sony E
Porównanie TOP 3
Tokina SZ 900mm PRO f/11 MF Sony E
Tokina SZ 8mm F2.8 Fisheye MF Sony E
Tokina ATX-I 11-16mm WE F2.8 CF Canon EF
Cena
Producent
Tokina
Tokina
Tokina
Rodzaj
teleobiektyw lustrzany
rybie oko
Szerokokątny
Przysłona
11
2.8 - 22
n/a
Ogniskowa
900mm
8 mm
n/a
Bagnet
Sony E
Sony E
Canon EF
Ogniskowanie
n/a
stałoogniskowy
Stałoogniskowy
Minimalna odległość ogniskowania
n/a
0,1 m
n/a
Do matrycy
n/a
APS
APS-C
Kolor
n/a
czarny
czarno-biały
Obiektywy, Producent: Tokina - Opinie
Błażej
Okej, Tokina to niezła marka i widać, że mają sporo sprzętu do wyboru. Łatwo się zakochać w szerokim kącie ich ATX-I 11-16mm f/2.8, idealnym do krajobrazów czy architektury – chyba że jesteś fanem selfies, wtedy będzie ciężko. 😉 Przez portfel przejdzie jednak tornado – ceny nie są najniższe, oj nie. Najdroższy model za 11750 zł?! Lepiej nie wspominać przy partnerce. Brak stabilizacji też trochę rozczarowuje. Ale jak to mówią: coś za coś!
Tokina AT-X 124 12-24mm f/4.0 PRO DX II Nikon: Świetny obiektyw szerokokątny. Porównywałem z Tokiną 11-16 i Sigmą 10-20 f/3.5. Obie Tokiny są bardzo podobnie optyczne, niestety 11-16 ma uboższy zakres ogniskowych i co gorsza 3 przetestowane przeze mnie egzemplarze ostrzyły fatalnie z moim Nikonem D80. Tokina 12-24 DX II ostrzy o niebo lepiej. Jest zdecydowanie lepsza od Sigmy 10-20 f/3.5 w narożnikach kadru (u której połączenie aberracji chromatycznej i spadku rozdzielczości powoduje że brzegi prezentują się dość słabo). Praca pod ostre światło – jak dotąd zupełnie przyzwoita, choć przy ostrym źródle światła z boku kontrast może spadać. Polecam
Tokina AT-X 10-17mm f/3.5-4.5 DX Fisheye Nikon: Zawsze marzyłem o takim obiektywie i JEST ! …kapitalne przerysowania i plastyka deformacji na artystycznym poziomie – poezja plastyki nienaturalnego kształtu !!! Bałem się trochę opisów z netu o wadach optycznych przy takich ogniskowych , ale się nie potwierdziły w praniu nawet duże powiększenia wychodzą bardzo dobrze jakościowo . Trzeba czasem kontrolować naświetlanie – nawet do 2 ch przysłon. Przerysowania także na 17 tce . Masywny granacik . Piękne efekty . Kontrastowo – zawodowo . Choć, czasami chce się mieć proste linie … może czas pomyśleć o 11-18 ? tak bardziej statecznie ? …bo tu jest pełen ODJAZD !!!
Okej, Tokina to niezła marka i widać, że mają sporo sprzętu do wyboru. Łatwo się zakochać w szerokim kącie ich ATX-I 11-16mm f/2.8, idealnym do krajobrazów czy architektury – chyba że jesteś fanem selfies, wtedy będzie ciężko. 😉 Przez portfel przejdzie jednak tornado – ceny nie są najniższe, oj nie. Najdroższy model za 11750 zł?! Lepiej nie wspominać przy partnerce. Brak stabilizacji też trochę rozczarowuje. Ale jak to mówią: coś za coś!
Tokina AT-X 124 12-24mm f/4.0 PRO DX II Nikon: Świetny obiektyw szerokokątny.
Porównywałem z Tokiną 11-16 i Sigmą 10-20 f/3.5.
Obie Tokiny są bardzo podobnie optyczne, niestety 11-16 ma uboższy zakres ogniskowych i co gorsza 3 przetestowane przeze mnie egzemplarze ostrzyły fatalnie z moim Nikonem D80.
Tokina 12-24 DX II ostrzy o niebo lepiej.
Jest zdecydowanie lepsza od Sigmy 10-20 f/3.5 w narożnikach kadru (u której połączenie aberracji chromatycznej i spadku rozdzielczości powoduje że brzegi prezentują się dość słabo).
Praca pod ostre światło – jak dotąd zupełnie przyzwoita, choć przy ostrym źródle światła z boku kontrast może spadać.
Polecam
Tokina AT-X 10-17mm f/3.5-4.5 DX Fisheye Nikon: Zawsze marzyłem o takim obiektywie i JEST ! …kapitalne przerysowania i plastyka deformacji na artystycznym poziomie – poezja plastyki nienaturalnego kształtu !!!
Bałem się trochę opisów z netu o wadach optycznych przy takich ogniskowych , ale się nie potwierdziły w praniu nawet duże powiększenia wychodzą bardzo dobrze jakościowo .
Trzeba czasem kontrolować naświetlanie – nawet do 2 ch przysłon. Przerysowania także na 17 tce . Masywny granacik . Piękne efekty . Kontrastowo – zawodowo .
Choć, czasami chce się mieć proste linie … może czas pomyśleć o 11-18 ? tak bardziej statecznie ? …bo tu jest pełen ODJAZD !!!