Obiektywy, Rodzaj: Do filmowania - Ranking i Opinie

Wybór odpowiedniego obiektywu do filmowania to kluczowy krok na drodze do uzyskania profesjonalnej jakości nagrań. Obiektywy do filmowania różnią się bowiem od tych używanych w fotografii, ponieważ wymagają inne podejście pod względem funkcji i charakterystyk. Warto znać kilka kluczowych czynników, które pomogą przy zakupie idealnego sprzętu dla potrzeb zarówno amatorów, jak i bardziej zaawansowanych twórców filmowych.

Najważniejszą kwestią, jaką należy wziąć pod uwagę, jest ogniskowa obiektywu. Obiektywy zmiennoogniskowe, często zwane zoomami, dają większą elastyczność, umożliwiając szybkie kadrowanie bez potrzeby zmiany pozycji. Z kolei obiektywy stałoogniskowe oferują często lepszą jakość obrazu i większą jasność przy tej samej cenie.

  • Jasność obiektywu – jest określana przysłoną (np. f/2.8, f/4), a wartości te informują o ilości światła, które obiektyw może przepuścić. Jasne obiektywy to doskonały wybór na filmowanie w słabym oświetleniu.
  • Stabilizacja obrazu – z pewnością warto rozważyć obiektyw wyposażony w tę funkcję, szczególnie jeśli planujesz filmować z ręki. Pozwoli to na uzyskanie płynnijeszych ujęć bez efektu drżenia.
  • Mocowanie obiektywu – jakiego typu kamera używasz? Upewnij się, że wybrany obiektyw jest kompatybilny z mocowaniem w twoim aparacie (np. Canon EF, Sony E).

Kolejnym aspektem, który warto uwzględnić, jest budowa mechaniczna obiektywu. Modele przeznaczone do filmowania wyróżnia często możliwość płynnego, bezstopniowego ustawiania ostrości i przysłony. Obiektywy kinowe są zazwyczaj większe i cięższe, ale oferują większą kontrolę, co jest kluczowe przy tworzeniu bardziej skomplikowanych produkcji.

Optyczna jakość to cecha, której nie można pominąć. Dzięki zaawansowanej optyce, filmowe obiektywy minimalizują zaburzenia obrazu takie jak zniekształcenia lub aberracje chromatyczne. Przepływ pracy staje się łatwiejszy, a estetyka filmu – bardziej spójna.

Podsumowując, wybór obiektywu do filmowania powinien opierać się przede wszystkim na jasności, obecności stabilizacji obrazu oraz wiedzy o jego kompatybilności z posiadanym sprzętem. Odpowiednie dopasowanie technicznych właściwości zapewnia, że efekty naszej pracy filmowej będą zarówno zadowalające, jak i profesjonalne. Inwestując w obiektywy, warto pamiętać, że stanowią one jeden z najważniejszych elementów każdego zestawu filmowego.

Najlepsze Obiektywy Rodzaj Do filmowania - Ranking TOP 20 z 2356 produktów. Średni koszt 3142 zł. Najlepszy z kategorii Obiektywy Rodzaj Do filmowania to Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA PL, średnia cena 13093 zł (trend: stała, dostępność: 2). Ceny od 606 zł do 15985 zł. Najtańszy: Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101) za 606 zł. Najdroższy: Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA Canon za 15985 zł. Najlepszy producent: Samyang.

Ranking TOP 20

Lp.ZdjęcieNazwaCenaOpinieProducentRodzajOgniskowanieOgniskowaśrednica filtraMinimalna odległość ogniskowaniaBagnetKonstrukcjaPrzeznaczeniePrzysłonaKąt widzeniaWymiaryWagaDo matrycyKolorLiczba listków przysłonyStabilizacja obrazuAutofocus
1 Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA PL Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA PL
1 opinia
Tokinauniwersalnyzmiennoogniskowy50-135 mm112 mm1mPL18/14do filmowanian/an/an/an/an/an/an/an/an/a
2 Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101) Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)
1 opinia
Samyangszerokokątnystałoogniskowy16 mm77 mm0,2mNikon F13/11do filmowania2.0 - 2279,5°89,4x83mm583gAPSczarny8n/an/a
3 Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL
1 opinia
Tokinaszerokokątnystałoogniskowy11-20 mmn/an/aPLn/ado filmowania2.9n/an/an/apełna klatkan/an/an/an/a
4 Samyang 14mm T3.1 IF AS ED UMC VDSLR Pentax Samyang 14mm T3.1 IF AS ED UMC VDSLR Pentax
1 opinia
Samyangszerokokątnystałoogniskowy14 mmn/a0,28Pentax14/12do filmowania3.1 - 22n/a94,6 x 87 mm595 gn/an/a6nien/a
5 Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax
1 opinia
Samyangstandardowystałoogniskowy35 mm77 mmn/aPentax12/10do filmowania1.5 - 22n/a97,5x77x82 mm762gn/an/an/an/an/a
6 Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101) Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101)
1 opinia
Samyangrybie okostałoogniskowy8 mmn/a0,3Nikon F10/7do filmowanian/a180°75x74.8 mm435gn/an/an/an/an/a
7 Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony
1 opinia
Samyangszerokokątnystałoogniskowy16 mm77 mm0,2mSony AF13/11do filmowania2.2 - 2279.5°89,4x83583gAPSn/a8nien/a
8 Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Fuji Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Fuji
1 opinia
Samyangszerokokątnystałoogniskowy16 mm77 mm0,2mFuji X13/11bezlusterkowiec, do filmowania2.2 - 2279.5°89,4x83583gAPSn/a8nien/a
9 7artisans Vision 50mm T/1.05 Canon R 7artisans Vision 50mm T/1.05 Canon R
1 opinia
7Artisansstandardowystałoogniskowy50 mm82 mm0.5 mCanon RF7 elementów w 5 grupachdo filmowania1.05 - 16n/an/a679 gAPS-Cczarnyn/an/an/a
10 Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA Canon Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA Canon
1 opinia
Tokinauniwersalnyzmiennoogniskowy50-135 mm112 mm1mCanon EF18/14do filmowanian/an/an/an/an/an/an/an/an/a
11 Samyang 85mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II MTF Samyang 85mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II MTF
1 opinia
Samyangteleobiektywstałoogniskowy85 mmn/a1mMicro 4/39/7bezlusterkowiec, do filmowania1.5 - 22n/a78 x 99,5 mm595 gn/an/a8n/an/a
12 Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Samsung (F1420308101) Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Samsung (F1420308101)
1 opinia
Samyangrybie okostałoogniskowy8 mmn/a0.3Samsung NX11/8bezlusterkowiec, do filmowania3.1 - 22180°55.8 x 60 mm215 gAPSn/a6nien/a
13 Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Canon Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Canon
1 opinia
Samyangszerokokątnystałoogniskowy24 mm77 mm0,25Canon EF13/12do filmowania1.5 - 2284,1 stopnia111x83 mm615 gn/an/a8n/aMF
14 Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II MTF (F1322409101) Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II MTF (F1322409101)
1 opinia
Samyangrybie okostałoogniskowy8 mmn/a0,3Micro 4/310/7bezlusterkowiec, do filmowanian/a180°75x74.8 mm435gAPSn/an/an/an/a
15 7artisans Vision 50mm T/1.05 MTF 7artisans Vision 50mm T/1.05 MTF
1 opinia
7Artisansstandardowystałoogniskowy50 mm82 mm0,5 mMicro 4/3n/ado filmowania1.05 -n/an/an/a4/3czarny13n/an/a
16 7artisans Vision 35mm T/1.05 Fuji X 7artisans Vision 35mm T/1.05 Fuji X
1 opinia
7Artisansszerokokątnystałoogniskowy35 mm82 mm0,37 mFuji Xn/ado filmowania1.05 - 16n/an/an/aAPS-Cczarny12n/an/a
17 Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Nikon Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Nikon
1 opinia
Samyangszerokokątnystałoogniskowy24 mm77 mm0,25Nikon F13/12do filmowania1.5 - 2284,1 stopnia111x83 mm600 gn/an/a8n/aMF
18 Irix Cine 150mm T3.0 Canon RF Imperial Irix Cine 150mm T3.0 Canon RF Imperial
1 opinia
Irixmakrostałoogniskowy150 mm86 mmn/aCanon RFn/ado filmowania3.0-32n/a136x97 mm1100gPełna klatkan/a11n/an/a
19 Samyang 135mm T2.2 VDSLR ED UMC Canon (F1312201101) Samyang 135mm T2.2 VDSLR ED UMC Canon (F1312201101)
1 opinia
Samyangteleobiektywstałoogniskowy135 mm77 mmn/aCanon EF11/7do filmowanian/a18.8°122-148x82 mm830gn/an/a9n/an/a
20 Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Fuji X (F1420310101) Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Fuji X (F1420310101)
1 opinia
Samyangrybie okostałoogniskowy8 mmn/a0.3Fuji X11/8bezlusterkowiec, do filmowania3.1 - 22180°n/an/aAPSn/an/an/an/a

Najlepsze produkty: Obiektywy, Rodzaj: Do filmowania

1. Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA PL

Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA PL

Tokina AT-X 50-135 T3 MF Cinema to kompaktowy teleobiektyw filmowy typu zoom o stałej maksymalnej jasności T3.0 i wyjątkowo uniwersalnym zakresie ogniskowych. Zaprojektowany do współpracy z kamerami formatu Super 35mm pracującymi w rozdzielczości 4K. Układ optyczny obiektywu oparty został na 18 soczewkach umieszczonych w 14 grupach i zawiera trzy elementy niskodyspersyjne SD minimalizujące powstawanie aberracji chromatycznej. Ponadto zaawansowana formuła optyczna gwarantuje stałe położenie os...


Dane techniczne:

Rodzajuniwersalny
Ogniskowaniezmiennoogniskowy
Ogniskowa50-135 mm
średnica filtra112 mm
Minimalna odległość ogniskowania1m
BagnetPL
Konstrukcja18/14
Przeznaczeniedo filmowania

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Foto-tip.pl

Ilość opinii:
177
Obiektyw Tokina AT-X 50-135 T3 MF Cinema PL Mount
pasazfoto.pl
Ocena:
4.9/5.0
Ilość opinii:
1782
Tokina AT-X 50-135 T3 MF Cinema (PL-mount) Raty 0%


2. Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)

Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)

 

Obiektyw Samyang 16 mm. został zaprojektowany z niezwykłą starannością. Jego budowę optyczną oparto na 13 elementach rozmieszczonych w 11 grupach.

 

Zastosowano tutaj soczewkę typu ED o bardzo niskim współczynniku dyspersji, asferyczną ze szkła optycznego oraz hybrydowo - asferyczną. Soczewki pokryto wielowarstwowymi powłokami antyrefleksyjnymi UMC, które zapewniają bardzo dobrą transmisję światła. Solidna obudowa i jakość wykonania w połączeniu z wysokimi parametrami optycznymi sprawiają, ...


Dane techniczne:

Rodzajszerokokątny
Ogniskowaniestałoogniskowy
Przysłona2.0 - 22
Ogniskowa16 mm
średnica filtra77 mm
Kąt widzenia79,5°
Minimalna odległość ogniskowania0,2m
BagnetNikon F
Konstrukcja13/11
Wymiary89,4x83mm
Waga583g
Do matrycyAPS
Przeznaczeniedo filmowania
Kolorczarny
Liczba listków przysłony8

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Foto-tip.pl

Ilość opinii:
177
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Nikon
www.kaufland.pl

Samyang - Obiektyw szerokokątny - 16mm - f/2.0 AE ED AS UMC CS - Nikon F


3. Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL

Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL

Dane techniczne:

Rodzajszerokokątny
Ogniskowaniestałoogniskowy
Przysłona2.9
Ogniskowa11-20 mm
BagnetPL
Do matrycypełna klatka
Przeznaczeniedo filmowania

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
pasazfoto.pl
Ocena:
4.9/5.0
Ilość opinii:
1782
Tokina Cinema 11-20mm T2.9 Metric (PL-mount) Raty 0%


Najtańsze produkty: Obiektywy, Rodzaj: Do filmowania

1. Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101)

Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101)


Konstrukcja optyczna obiektywu Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS II oparta została na modelu 8mm 1:3.5 Fish-eye CS II i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów marki Samyang. Jego jasność określona została przy pomocy liczby transmisyjnej T wynoszącej 3,8. Dla ułatwienia odczytu wartości na skali ostrości i przysłony, indeksy naniesione są równolegle do osi optycznej obiektywu.

 

Cechą charakterystyczną nowego modelu są zębatki, które współpracują z systemem follow-focus, a także pierścień ...


Dane techniczne:

Rodzajrybie oko
Ogniskowaniestałoogniskowy
Ogniskowa8 mm
Kąt widzenia180°
Minimalna odległość ogniskowania0,3
BagnetNikon F
Konstrukcja10/7
Wymiary75x74.8 mm
Waga435g
Przeznaczeniedo filmowania

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Foto-tip.pl

Ilość opinii:
177
Obiektyw Samyang 8mm T3.8 VDSLR Fisheye CSII Nikon
Empik.com

Obiektyw Samyang 8Mm T3.8 Vdslr Fisheye Csii Nikon


2. Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II MTF (F1322409101)

Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II MTF (F1322409101)
Obiektyw Samyang 8mm VDSLR T3.8 Fish-eye CS II do MFT

Konstrukcja optyczna obiektywu Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS II oparta została na modelu 8mm 1:3.5 Fish-eye CS II i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów marki Samyang. Jego jasność określona została przy pomocy liczby transmisyjnej T wynoszącej 3,8. Dla ułatwienia odczytu wartości na skali ostrości i przysłony, indeksy naniesione są równolegle do osi optycznej obiektywu. Cechą charakterystyczną nowego modelu są zębatki, które współ...


Dane techniczne:

Rodzajrybie oko
Ogniskowaniestałoogniskowy
Ogniskowa8 mm
Kąt widzenia180°
Minimalna odległość ogniskowania0,3
BagnetMicro 4/3
Konstrukcja10/7
Wymiary75x74.8 mm
Waga435g
Do matrycyAPS
Przeznaczeniebezlusterkowiec, do filmowania

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Foto-tip.pl

Ilość opinii:
177
Obiektyw Samyang 8mm T3.8 VDSLR Fisheye CSII MFT


3. Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Samsung (F1420308101)

Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Samsung (F1420308101)
Obiektyw Samyang 8mm T3.1 Cine do Samsung NX

Samyang VDSLR 8mm T3.1 UMC Fish-eye to wysokiej klasy szerokokątny obiektyw filmowy typu "rybie oko" przeznaczony do lustrzanek cyfrowych z matrycą APS-C. Obiektywy Samyang z serii V-DSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle...


Dane techniczne:

Rodzajrybie oko
Ogniskowaniestałoogniskowy
Przysłona3.1 - 22
Ogniskowa8 mm
Kąt widzenia180°
Minimalna odległość ogniskowania0.3
BagnetSamsung NX
Konstrukcja11/8
Wymiary55.8 x 60 mm
Waga215 g
Stabilizacja obrazunie
Do matrycyAPS
Przeznaczeniebezlusterkowiec, do filmowania
Liczba listków przysłony6

Gdzie kupić:

SklepNazwaCena
Foto-tip.pl

Ilość opinii:
177
Obiektyw Samyang 8mm T3.1 Cine do Samsung NX


Porównanie TOP 3

Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA PL Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA PL Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101) Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101) Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL
Cena
ProducentTokinaSamyangTokina
Rodzajuniwersalnyszerokokątnyszerokokątny
Ogniskowaniezmiennoogniskowystałoogniskowystałoogniskowy
Ogniskowa50-135 mm16 mm11-20 mm
średnica filtra112 mm77 mmn/a
Minimalna odległość ogniskowania1m0,2mn/a
BagnetPLNikon FPL
Konstrukcja18/1413/11n/a
Przeznaczeniedo filmowaniado filmowaniado filmowania
Przysłonan/a2.0 - 222.9
Kąt widzenian/a79,5°n/a
Wymiaryn/a89,4x83mmn/a
Wagan/a583gn/a
Do matrycyn/aAPSpełna klatka
Kolorn/aczarnyn/a
Liczba listków przysłonyn/a8n/a

Obiektywy, Rodzaj: Do filmowania - Opinie

  1. Justynka

    Wow, wygląda na to, że Samyang króluje w świecie obiektywów do filmowania! Co mogę powiedzieć, design tych obiektywów jest dość klasyczny, ale to chyba część ich uroku – ma być efektywnie, a nie tylko ładnie. Fajnie, że można znaleźć coś już za 899 zł, ale jeśli marzy Wam się topowy Tokina, przygotujcie się na wydatek rzędu 11750 zł! Ciekawe, ile z nas naprawdę zauważy różnicę tej jakości w praktyce. 😉

    Odpowiedz

Dodaj opinię, komentarz