Obiektywy, Rodzaj: Do filmowania - Ranking i Opinie
Aktualizacja:
Wybór odpowiedniego obiektywu do filmowania to kluczowy krok na drodze do uzyskania profesjonalnej jakości nagrań. Obiektywy do filmowania różnią się bowiem od tych używanych w fotografii, ponieważ wymagają inne podejście pod względem funkcji i charakterystyk. Warto znać kilka kluczowych czynników, które pomogą przy zakupie idealnego sprzętu dla potrzeb zarówno amatorów, jak i bardziej zaawansowanych twórców filmowych.
Najważniejszą kwestią, jaką należy wziąć pod uwagę, jest ogniskowa obiektywu. Obiektywy zmiennoogniskowe, często zwane zoomami, dają większą elastyczność, umożliwiając szybkie kadrowanie bez potrzeby zmiany pozycji. Z kolei obiektywy stałoogniskowe oferują często lepszą jakość obrazu i większą jasność przy tej samej cenie.
Jasność obiektywu – jest określana przysłoną (np. f/2.8, f/4), a wartości te informują o ilości światła, które obiektyw może przepuścić. Jasne obiektywy to doskonały wybór na filmowanie w słabym oświetleniu.
Stabilizacja obrazu – z pewnością warto rozważyć obiektyw wyposażony w tę funkcję, szczególnie jeśli planujesz filmować z ręki. Pozwoli to na uzyskanie płynnijeszych ujęć bez efektu drżenia.
Mocowanie obiektywu – jakiego typu kamera używasz? Upewnij się, że wybrany obiektyw jest kompatybilny z mocowaniem w twoim aparacie (np. Canon EF, Sony E).
Kolejnym aspektem, który warto uwzględnić, jest budowa mechaniczna obiektywu. Modele przeznaczone do filmowania wyróżnia często możliwość płynnego, bezstopniowego ustawiania ostrości i przysłony. Obiektywy kinowe są zazwyczaj większe i cięższe, ale oferują większą kontrolę, co jest kluczowe przy tworzeniu bardziej skomplikowanych produkcji.
Optyczna jakość to cecha, której nie można pominąć. Dzięki zaawansowanej optyce, filmowe obiektywy minimalizują zaburzenia obrazu takie jak zniekształcenia lub aberracje chromatyczne. Przepływ pracy staje się łatwiejszy, a estetyka filmu – bardziej spójna.
Podsumowując, wybór obiektywu do filmowania powinien opierać się przede wszystkim na jasności, obecności stabilizacji obrazu oraz wiedzy o jego kompatybilności z posiadanym sprzętem. Odpowiednie dopasowanie technicznych właściwości zapewnia, że efekty naszej pracy filmowej będą zarówno zadowalające, jak i profesjonalne. Inwestując w obiektywy, warto pamiętać, że stanowią one jeden z najważniejszych elementów każdego zestawu filmowego.
Najlepsze Obiektywy Rodzaj Do filmowania - Ranking TOP 20 z 2356 produktów. Średni koszt 3142 zł. Najlepszy z kategorii Obiektywy Rodzaj Do filmowania to Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA PL, średnia cena 13093 zł (trend: stała, dostępność: 2). Ceny od 606 zł do 15985 zł. Najtańszy: Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101) za 606 zł. Najdroższy: Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA Canon za 15985 zł. Najlepszy producent: Samyang.
Ranking TOP 20
Lp.
Zdjęcie
Nazwa
Cena
Opinie
Producent
Rodzaj
Ogniskowanie
Ogniskowa
średnica filtra
Minimalna odległość ogniskowania
Bagnet
Konstrukcja
Przeznaczenie
Przysłona
Kąt widzenia
Wymiary
Waga
Do matrycy
Kolor
Liczba listków przysłony
Stabilizacja obrazu
Autofocus
1
Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA PL
1 opinia
Tokina
uniwersalny
zmiennoogniskowy
50-135 mm
112 mm
1m
PL
18/14
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
2
Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
16 mm
77 mm
0,2m
Nikon F
13/11
do filmowania
2.0 - 22
79,5°
89,4x83mm
583g
APS
czarny
8
n/a
n/a
3
Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL
1 opinia
Tokina
szerokokątny
stałoogniskowy
11-20 mm
n/a
n/a
PL
n/a
do filmowania
2.9
n/a
n/a
n/a
pełna klatka
n/a
n/a
n/a
n/a
4
Samyang 14mm T3.1 IF AS ED UMC VDSLR Pentax
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
14 mm
n/a
0,28
Pentax
14/12
do filmowania
3.1 - 22
n/a
94,6 x 87 mm
595 g
n/a
n/a
6
nie
n/a
5
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
35 mm
77 mm
n/a
Pentax
12/10
do filmowania
1.5 - 22
n/a
97,5x77x82 mm
762g
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
6
Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101)
1 opinia
Samyang
rybie oko
stałoogniskowy
8 mm
n/a
0,3
Nikon F
10/7
do filmowania
n/a
180°
75x74.8 mm
435g
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
7
Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
16 mm
77 mm
0,2m
Sony AF
13/11
do filmowania
2.2 - 22
79.5°
89,4x83
583g
APS
n/a
8
nie
n/a
8
Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Fuji
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
16 mm
77 mm
0,2m
Fuji X
13/11
bezlusterkowiec, do filmowania
2.2 - 22
79.5°
89,4x83
583g
APS
n/a
8
nie
n/a
9
7artisans Vision 50mm T/1.05 Canon R
1 opinia
7Artisans
standardowy
stałoogniskowy
50 mm
82 mm
0.5 m
Canon RF
7 elementów w 5 grupach
do filmowania
1.05 - 16
n/a
n/a
679 g
APS-C
czarny
n/a
n/a
n/a
10
Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA Canon
1 opinia
Tokina
uniwersalny
zmiennoogniskowy
50-135 mm
112 mm
1m
Canon EF
18/14
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
11
Samyang 85mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II MTF
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
85 mm
n/a
1m
Micro 4/3
9/7
bezlusterkowiec, do filmowania
1.5 - 22
n/a
78 x 99,5 mm
595 g
n/a
n/a
8
n/a
n/a
12
Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Samsung (F1420308101)
1 opinia
Samyang
rybie oko
stałoogniskowy
8 mm
n/a
0.3
Samsung NX
11/8
bezlusterkowiec, do filmowania
3.1 - 22
180°
55.8 x 60 mm
215 g
APS
n/a
6
nie
n/a
13
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Canon
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
24 mm
77 mm
0,25
Canon EF
13/12
do filmowania
1.5 - 22
84,1 stopnia
111x83 mm
615 g
n/a
n/a
8
n/a
MF
14
Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II MTF (F1322409101)
1 opinia
Samyang
rybie oko
stałoogniskowy
8 mm
n/a
0,3
Micro 4/3
10/7
bezlusterkowiec, do filmowania
n/a
180°
75x74.8 mm
435g
APS
n/a
n/a
n/a
n/a
15
7artisans Vision 50mm T/1.05 MTF
1 opinia
7Artisans
standardowy
stałoogniskowy
50 mm
82 mm
0,5 m
Micro 4/3
n/a
do filmowania
1.05 -
n/a
n/a
n/a
4/3
czarny
13
n/a
n/a
16
7artisans Vision 35mm T/1.05 Fuji X
1 opinia
7Artisans
szerokokątny
stałoogniskowy
35 mm
82 mm
0,37 m
Fuji X
n/a
do filmowania
1.05 - 16
n/a
n/a
n/a
APS-C
czarny
12
n/a
n/a
17
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Nikon
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
24 mm
77 mm
0,25
Nikon F
13/12
do filmowania
1.5 - 22
84,1 stopnia
111x83 mm
600 g
n/a
n/a
8
n/a
MF
18
Irix Cine 150mm T3.0 Canon RF Imperial
1 opinia
Irix
makro
stałoogniskowy
150 mm
86 mm
n/a
Canon RF
n/a
do filmowania
3.0-32
n/a
136x97 mm
1100g
Pełna klatka
n/a
11
n/a
n/a
19
Samyang 135mm T2.2 VDSLR ED UMC Canon (F1312201101)
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
135 mm
77 mm
n/a
Canon EF
11/7
do filmowania
n/a
18.8°
122-148x82 mm
830g
n/a
n/a
9
n/a
n/a
20
Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Fuji X (F1420310101)
1 opinia
Samyang
rybie oko
stałoogniskowy
8 mm
n/a
0.3
Fuji X
11/8
bezlusterkowiec, do filmowania
3.1 - 22
180°
n/a
n/a
APS
n/a
n/a
n/a
n/a
Najlepsze produkty: Obiektywy, Rodzaj: Do filmowania
1. Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA PL
Tokina AT-X 50-135 T3 MF Cinema to kompaktowy teleobiektyw filmowy typu zoom o stałej maksymalnej jasności T3.0 i wyjątkowo uniwersalnym zakresie ogniskowych. Zaprojektowany do współpracy z kamerami formatu Super 35mm pracującymi w rozdzielczości 4K. Układ optyczny obiektywu oparty został na 18 soczewkach umieszczonych w 14 grupach i zawiera trzy elementy niskodyspersyjne SD minimalizujące powstawanie aberracji chromatycznej. Ponadto zaawansowana formuła optyczna gwarantuje stałe położenie os...
Dane techniczne:
Rodzaj
uniwersalny
Ogniskowanie
zmiennoogniskowy
Ogniskowa
50-135 mm
średnica filtra
112 mm
Minimalna odległość ogniskowania
1m
Bagnet
PL
Konstrukcja
18/14
Przeznaczenie
do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Obiektyw Tokina AT-X 50-135 T3 MF Cinema PL Mount
Ocena: 4.9/5.0 Ilość opinii: 1782
Tokina AT-X 50-135 T3 MF Cinema (PL-mount) Raty 0%
2. Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)
Obiektyw Samyang 16 mm. został zaprojektowany z niezwykłą starannością. Jego budowę optyczną oparto na 13 elementach rozmieszczonych w 11 grupach.
Zastosowano tutaj soczewkę typu ED o bardzo niskim współczynniku dyspersji, asferyczną ze szkła optycznego oraz hybrydowo - asferyczną. Soczewki pokryto wielowarstwowymi powłokami antyrefleksyjnymi UMC, które zapewniają bardzo dobrą transmisję światła. Solidna obudowa i jakość wykonania w połączeniu z wysokimi parametrami optycznymi sprawiają, ...
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
2.0 - 22
Ogniskowa
16 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
79,5°
Minimalna odległość ogniskowania
0,2m
Bagnet
Nikon F
Konstrukcja
13/11
Wymiary
89,4x83mm
Waga
583g
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
do filmowania
Kolor
czarny
Liczba listków przysłony
8
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Samyang 16mm T2.2 VDSLR do Nikon
Samyang - Obiektyw szerokokątny - 16mm - f/2.0 AE ED AS UMC CS - Nikon F
Najtańsze produkty: Obiektywy, Rodzaj: Do filmowania
1. Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon (F1322403101)
Konstrukcja optyczna obiektywu Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS II oparta została na modelu 8mm 1:3.5 Fish-eye CS II i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów marki Samyang. Jego jasność określona została przy pomocy liczby transmisyjnej T wynoszącej 3,8. Dla ułatwienia odczytu wartości na skali ostrości i przysłony, indeksy naniesione są równolegle do osi optycznej obiektywu.
Cechą charakterystyczną nowego modelu są zębatki, które współpracują z systemem follow-focus, a także pierścień ...
2. Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II MTF (F1322409101)
Obiektyw Samyang 8mm VDSLR T3.8 Fish-eye CS II do MFT
Konstrukcja optyczna obiektywu Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS II oparta została na modelu 8mm 1:3.5 Fish-eye CS II i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów marki Samyang. Jego jasność określona została przy pomocy liczby transmisyjnej T wynoszącej 3,8. Dla ułatwienia odczytu wartości na skali ostrości i przysłony, indeksy naniesione są równolegle do osi optycznej obiektywu. Cechą charakterystyczną nowego modelu są zębatki, które współ...
Dane techniczne:
Rodzaj
rybie oko
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Ogniskowa
8 mm
Kąt widzenia
180°
Minimalna odległość ogniskowania
0,3
Bagnet
Micro 4/3
Konstrukcja
10/7
Wymiary
75x74.8 mm
Waga
435g
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Obiektyw Samyang 8mm T3.8 VDSLR Fisheye CSII MFT
3. Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Samsung (F1420308101)
Obiektyw Samyang 8mm T3.1 Cine do Samsung NX
Samyang VDSLR 8mm T3.1 UMC Fish-eye to wysokiej klasy szerokokątny obiektyw filmowy typu "rybie oko" przeznaczony do lustrzanek cyfrowych z matrycą APS-C. Obiektywy Samyang z serii V-DSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle...
Dane techniczne:
Rodzaj
rybie oko
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
3.1 - 22
Ogniskowa
8 mm
Kąt widzenia
180°
Minimalna odległość ogniskowania
0.3
Bagnet
Samsung NX
Konstrukcja
11/8
Wymiary
55.8 x 60 mm
Waga
215 g
Stabilizacja obrazu
nie
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Liczba listków przysłony
6
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Obiektyw Samyang 8mm T3.1 Cine do Samsung NX
Porównanie TOP 3
Tokina AT-X 50-135mm T3.0 CINEMA PL
Samyang 16mm f/2.0 ED AS UMC CS Nikon (F1120703101)
Tokina 11-20mm T2.9 Cinema PL
Cena
Producent
Tokina
Samyang
Tokina
Rodzaj
uniwersalny
szerokokątny
szerokokątny
Ogniskowanie
zmiennoogniskowy
stałoogniskowy
stałoogniskowy
Ogniskowa
50-135 mm
16 mm
11-20 mm
średnica filtra
112 mm
77 mm
n/a
Minimalna odległość ogniskowania
1m
0,2m
n/a
Bagnet
PL
Nikon F
PL
Konstrukcja
18/14
13/11
n/a
Przeznaczenie
do filmowania
do filmowania
do filmowania
Przysłona
n/a
2.0 - 22
2.9
Kąt widzenia
n/a
79,5°
n/a
Wymiary
n/a
89,4x83mm
n/a
Waga
n/a
583g
n/a
Do matrycy
n/a
APS
pełna klatka
Kolor
n/a
czarny
n/a
Liczba listków przysłony
n/a
8
n/a
Obiektywy, Rodzaj: Do filmowania - Opinie
Justynka
Wow, wygląda na to, że Samyang króluje w świecie obiektywów do filmowania! Co mogę powiedzieć, design tych obiektywów jest dość klasyczny, ale to chyba część ich uroku – ma być efektywnie, a nie tylko ładnie. Fajnie, że można znaleźć coś już za 899 zł, ale jeśli marzy Wam się topowy Tokina, przygotujcie się na wydatek rzędu 11750 zł! Ciekawe, ile z nas naprawdę zauważy różnicę tej jakości w praktyce. 😉
Wow, wygląda na to, że Samyang króluje w świecie obiektywów do filmowania! Co mogę powiedzieć, design tych obiektywów jest dość klasyczny, ale to chyba część ich uroku – ma być efektywnie, a nie tylko ładnie. Fajnie, że można znaleźć coś już za 899 zł, ale jeśli marzy Wam się topowy Tokina, przygotujcie się na wydatek rzędu 11750 zł! Ciekawe, ile z nas naprawdę zauważy różnicę tej jakości w praktyce. 😉
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Sony E: Samyang 35mm T1.5 Cinema II