Obiektywy, Rodzaj: Do filmowania - Ranking i Opinie
Aktualizacja:
Wybór odpowiedniego obiektywu do filmowania to kluczowy krok na drodze do uzyskania profesjonalnej jakości nagrań. Obiektywy do filmowania różnią się bowiem od tych używanych w fotografii, ponieważ wymagają inne podejście pod względem funkcji i charakterystyk. Warto znać kilka kluczowych czynników, które pomogą przy zakupie idealnego sprzętu dla potrzeb zarówno amatorów, jak i bardziej zaawansowanych twórców filmowych.
Najważniejszą kwestią, jaką należy wziąć pod uwagę, jest ogniskowa obiektywu. Obiektywy zmiennoogniskowe, często zwane zoomami, dają większą elastyczność, umożliwiając szybkie kadrowanie bez potrzeby zmiany pozycji. Z kolei obiektywy stałoogniskowe oferują często lepszą jakość obrazu i większą jasność przy tej samej cenie.
Jasność obiektywu – jest określana przysłoną (np. f/2.8, f/4), a wartości te informują o ilości światła, które obiektyw może przepuścić. Jasne obiektywy to doskonały wybór na filmowanie w słabym oświetleniu.
Stabilizacja obrazu – z pewnością warto rozważyć obiektyw wyposażony w tę funkcję, szczególnie jeśli planujesz filmować z ręki. Pozwoli to na uzyskanie płynnijeszych ujęć bez efektu drżenia.
Mocowanie obiektywu – jakiego typu kamera używasz? Upewnij się, że wybrany obiektyw jest kompatybilny z mocowaniem w twoim aparacie (np. Canon EF, Sony E).
Kolejnym aspektem, który warto uwzględnić, jest budowa mechaniczna obiektywu. Modele przeznaczone do filmowania wyróżnia często możliwość płynnego, bezstopniowego ustawiania ostrości i przysłony. Obiektywy kinowe są zazwyczaj większe i cięższe, ale oferują większą kontrolę, co jest kluczowe przy tworzeniu bardziej skomplikowanych produkcji.
Optyczna jakość to cecha, której nie można pominąć. Dzięki zaawansowanej optyce, filmowe obiektywy minimalizują zaburzenia obrazu takie jak zniekształcenia lub aberracje chromatyczne. Przepływ pracy staje się łatwiejszy, a estetyka filmu – bardziej spójna.
Podsumowując, wybór obiektywu do filmowania powinien opierać się przede wszystkim na jasności, obecności stabilizacji obrazu oraz wiedzy o jego kompatybilności z posiadanym sprzętem. Odpowiednie dopasowanie technicznych właściwości zapewnia, że efekty naszej pracy filmowej będą zarówno zadowalające, jak i profesjonalne. Inwestując w obiektywy, warto pamiętać, że stanowią one jeden z najważniejszych elementów każdego zestawu filmowego.
Najlepsze Obiektywy Rodzaj Do filmowania - Ranking TOP 20 z 2525 produktów. Średni koszt 2795 zł. Najlepszy z kategorii Obiektywy Rodzaj Do filmowania to Tokina 16-28mm T3 Cine Canon, średnia cena 11750 zł (trend: stała, dostępność: 1). Ceny od 900 zł do 11750 zł. Najtańszy: Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Fuji X (F1420310101) za 900 zł. Najdroższy: Tokina 16-28mm T3 Cine Canon za 11750 zł. Najlepszy producent: Samyang.
Ranking TOP 20
Lp.
Zdjęcie
Nazwa
Cena
Opinie
Producent
Rodzaj
Ogniskowanie
Ogniskowa
średnica filtra
Kąt widzenia
Minimalna odległość ogniskowania
Bagnet
Konstrukcja
Wymiary
Waga
Do matrycy
Przeznaczenie
Przysłona
Stabilizacja obrazu
Kolor
Liczba listków przysłony
Maksymalne powiększenie
Autofocus
1
Tokina 16-28mm T3 Cine Canon
1 opinia
Tokina
standardowy
zmiennoogniskowy
16-28 mm
112 mm
107-88°
0,28m
Canon EF
15/13
123x144 mm
1500g
APS
do filmowania
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
2
Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Fuji X (F1420310101)
1 opinia
Samyang
rybie oko
stałoogniskowy
8 mm
n/a
180°
0.3
Fuji X
11/8
n/a
n/a
APS
bezlusterkowiec, do filmowania
3.1 - 22
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
3
Samyang Xeen 35mm T1.5 FF Cine Sony E
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
35 mm
95 mm
63,1°
0,33
Sony E
12 elementów / 9 grup
117.6 x 121.7 mm
1375g
n/a
bezlusterkowiec, do filmowania
1.5-22
nie
n/a
n/a
n/a
n/a
4
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR Pentax
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
35 mm
77 mm
n/a
n/a
Pentax
12/10
97,5x77x82 mm
762g
n/a
do filmowania
1.5 - 22
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
5
Laowa 100mm T2.9 Cine Macro APO do Sony E
1 opinia
Laowa
teleobiektyw
stałoogniskowy
100 mm
77 mm
n/a
n/a
Somy E
n/a
n/a
n/a
n/a
do filmowania
2.9 - 22
n/a
czarny
13
n/a
n/a
6
7artisans Vision 50mm T/1.05 MTF
1 opinia
7Artisans
standardowy
stałoogniskowy
50 mm
82 mm
n/a
0,5 m
Micro 4/3
n/a
n/a
n/a
4/3
do filmowania
1.05 -
n/a
czarny
13
n/a
n/a
7
7artisans Vision 35mm T/1.05 Fuji X
1 opinia
7Artisans
szerokokątny
stałoogniskowy
35 mm
82 mm
n/a
0,37 m
Fuji X
n/a
n/a
n/a
APS-C
do filmowania
1.05 - 16
n/a
czarny
12
n/a
n/a
8
Irix Cine 150mm T3.0 Canon RF Imperial
1 opinia
Irix
makro
stałoogniskowy
150 mm
86 mm
n/a
n/a
Canon RF
n/a
136x97 mm
1100g
Pełna klatka
do filmowania
3.0-32
n/a
n/a
11
n/a
n/a
9
7artisans Vision 25mm T/1.05 Fuji X
1 opinia
7Artisans
szerokokątny
stałoogniskowy
25 mm
82 mm
n/a
0,23 m
Fuji X
n/a
n/a
n/a
n/a
do filmowania
1.05 - 16
n/a
czarny
13
n/a
n/a
10
Samyang 14mm T3.1 IF AS ED UMC VDSLR Nikon (F1312603101)
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
14 mm
nie dotyczy
115,7°
0,28 m
Nikon F
14/12
93,6 x 87 mm
605 g
n/a
do filmowania
3.1 - 22
nie
czarny
6
0,32 (1:3,1)
MF
11
Samyang 85mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Canon (F1313001101)
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
85 mm
72 mm
28,3 stopnia
1m
Canon
9/7
78x72.2 mm
513g
n/a
do filmowania
1.5 - 22
n/a
n/a
8
n/a
MF
12
Samyang 24mm T1.5 ED AS IF UMC VDSLR Pentax
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
24 mm
77 mm
n/a
0,25
Pentax K
13/12
111x83 mm
580 g
n/a
do filmowania
1.5 - 22
nie
n/a
8
n/a
n/a
13
Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Sony E (F1420306101)
1 opinia
Samyang
rybie oko
stałoogniskowy
8 mm
n/a
180°
0.3
Sony E
11/8
55.8 x 60 mm
215 g
APS
bezlusterkowiec, do filmowania
3.1 - 22
nie
n/a
6
n/a
n/a
14
Samyang 12mm T3.1 VDSLR ED AS NCS Fish-eye Nikon (F1312103101)
1 opinia
Samyang
rybie oko
stałoogniskowy
12 mm
brak danych
180°
0,2m
Nikon F
12/8
70,2 x 81,6 mm
510 g
Pełna klatka
do filmowania
f/3.1
n/a
n/a
7
0,32 (1:3,1)
MF
15
Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Fuji
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
16 mm
77 mm
79.5°
0,2m
Fuji X
13/11
89,4x83
583g
APS
bezlusterkowiec, do filmowania
2.2 - 22
nie
n/a
8
n/a
n/a
16
Samyang 16mm T2.2 IF ED AS UMC VDSLR CS Sony
1 opinia
Samyang
szerokokątny
stałoogniskowy
16 mm
77 mm
79.5°
0,2m
Sony AF
13/11
89,4x83
583g
APS
do filmowania
2.2 - 22
nie
n/a
8
n/a
n/a
17
Samyang 135mm T2.2 VDSLR ED UMC Canon (F1312201101)
1 opinia
Samyang
teleobiektyw
stałoogniskowy
135 mm
77 mm
18.8°
n/a
Canon EF
11/7
122-148x82 mm
830g
n/a
do filmowania
n/a
n/a
n/a
9
n/a
n/a
18
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II MTF (F1312909101)
1 opinia
Samyang
standardowy
stałoogniskowy
35 mm
77 mm
33,4 stopnia
30 cm
Micro 4/3
12/10
97,5x77x82 mm
762g
Micro 4/3
bezlusterkowiec, do filmowania
1.5 - 22
n/a
n/a
8
n/a
MF
19
Sirui 50mm T2.9 1.6x Sony E anamorficzny
1 opinia
Sirui
standardowy
stałoogniskowy
50 mm
n/a
n/a
n/a
Sony E
n/a
n/a
n/a
n/a
do filmowania
2.9
n/a
czarny
n/a
n/a
n/a
20
Laowa 100 mm T2.9 Cine Macro APO do Arri PL
1 opinia
Laowa
teleobiektyw
stałoogniskowy
100 mm
77 mm
n/a
n/a
PL
n/a
n/a
n/a
n/a
do filmowania
2.9 - 22
n/a
n/a
n/a
n/a
n/a
Najlepsze produkty: Obiektywy, Rodzaj: Do filmowania
1. Tokina 16-28mm T3 Cine Canon
Tokina AT-X 16-28 T3 MF Cinema bazuje na znakomitych parametrach optycznych wersji fotograficznej popularnego obiektywu AT-X PRO FX 16-28 - jednego z najostrzejszych i najjaśniejszych szerokokątnych zoomów zaprojektowanych dla formatu FF. Wersja filmowa współpracuje z przetwornikami formatu APS-C, Super 35 mm oraz mniejszymi. Posiada szereg udogodnień zwiększających komfort filmowania, m.in. pierścienie zębate kompatybilne z systemem follow-focus oraz płynną regulacją przysłony.
Najważniejsz...
Dane techniczne:
Rodzaj
standardowy
Ogniskowanie
zmiennoogniskowy
Ogniskowa
16-28 mm
średnica filtra
112 mm
Kąt widzenia
107-88°
Minimalna odległość ogniskowania
0,28m
Bagnet
Canon EF
Konstrukcja
15/13
Wymiary
123x144 mm
Waga
1500g
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Tokina 16-28mm T3 Cine do Canon
2. Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Fuji X (F1420310101)
Obiektyw Samyang 8mm T3.1 Cine do Fuji X
Samyang VDSLR 8mm T3.1 UMC Fish-eye to wysokiej klasy szerokokątny obiektyw filmowy typu "rybie oko" przeznaczony do lustrzanek cyfrowych z matrycą APS-C. Obiektywy Samyang z serii V-DSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle wyg...
Dane techniczne:
Rodzaj
rybie oko
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
3.1 - 22
Ogniskowa
8 mm
Kąt widzenia
180°
Minimalna odległość ogniskowania
0.3
Bagnet
Fuji X
Konstrukcja
11/8
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Obiektyw Samyang 8mm T3.1 Cine do Fuji X
Obiektyw Samyang 8 mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II / Fuji-X
3. Samyang Xeen 35mm T1.5 FF Cine Sony E
XEEN to nowa marka profesjonalnych obiektywów kinematograficznych. W skład serii wchodzi 5 modeli: 24mm T1,5, 50mm T1,5 85mm T1,5 oraz dwa najnowsze 14mm T3,1 i 35mm T11,5. Zapewniają doskonałą jakość obrazu dla rozdzielczości 4K+ oraz cechują się przysłoną o wartości T1,5. Nazwa XEEN pochodzi od słów "scena" oraz "widzieć", x na początku nawiązuje i oznacza nieskończoność. "Istnieje na rynku duża zapotrzebowanie na obiektywy filmowe o wysokiej jakości obrazu w szerokim zakresie konsumentów, ...
Dane techniczne:
Rodzaj
szerokokątny
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
1.5-22
Ogniskowa
35 mm
średnica filtra
95 mm
Kąt widzenia
63,1°
Minimalna odległość ogniskowania
0,33
Bagnet
Sony E
Konstrukcja
12 elementów / 9 grup
Wymiary
117.6 x 121.7 mm
Waga
1375g
Stabilizacja obrazu
nie
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
XEEN CF Cinema 35 mm T1,5 Sony E Mount pełnoklatkowy obiektyw – profesjonalny obiektyw CF – cylinder soczewek karbonowych – bardzo kompaktowy i wyjątkowo lekki, czarny, 22858
XEEN Cinema 35mm T1.5 Sony E pełna klatka 4K szybki pierścień zębaty 0.8mm
Samyang XEEN Cine 35 mm T1.5 FF Sony E
Najtańsze produkty: Obiektywy, Rodzaj: Do filmowania
1. Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Fuji X (F1420310101)
Obiektyw Samyang 8mm T3.1 Cine do Fuji X
Samyang VDSLR 8mm T3.1 UMC Fish-eye to wysokiej klasy szerokokątny obiektyw filmowy typu "rybie oko" przeznaczony do lustrzanek cyfrowych z matrycą APS-C. Obiektywy Samyang z serii V-DSLR są wyposażone w zębatki, które współpracują z systemem Follow Focus. Pozwala to uzyskać płynny i precyzyjny obrót pierścieni ostrości i przysłony. Dodatkowo pierścień przysłony obracany jest bezstopniowo i bezgłośnie. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle wyg...
Dane techniczne:
Rodzaj
rybie oko
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
3.1 - 22
Ogniskowa
8 mm
Kąt widzenia
180°
Minimalna odległość ogniskowania
0.3
Bagnet
Fuji X
Konstrukcja
11/8
Do matrycy
APS
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Obiektyw Samyang 8mm T3.1 Cine do Fuji X
Obiektyw Samyang 8 mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II / Fuji-X
2. Samyang 85mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Canon (F1313001101)
Samyang T1.5 85mm został stworzony w oparciu o konstrukcję optyczną obiektywu Samyang 85mm f/1.4 IF MC Aspherical i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów tej marki. Jego jasność oznaczono liczbą transmisyjną T1.5. Cechą charakterystyczną modelu są zębatki współpracujące z systemem follow - focus, a także pierścień przysłony obracany bezstopniowo. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle precyzyjne i bezgłośne operowanie ostrością oraz głębią ostrości podczas filmowania.
Skompli...
Opinie:
kne2d
Maro1
Dane techniczne:
Rodzaj
teleobiektyw
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
1.5 - 22
Ogniskowa
85 mm
średnica filtra
72 mm
Kąt widzenia
28,3 stopnia
Minimalna odległość ogniskowania
1m
Bagnet
Canon
Konstrukcja
9/7
Wymiary
78x72.2 mm
Waga
513g
Przeznaczenie
do filmowania
Liczba listków przysłony
8
Autofocus
MF
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Samyang Obiektyw wideo 85/1,5 DSLR II Canon EF, ręczna regulacja ostrości, obiektyw wideo 0,8 koła zębatego, obiektyw portretowy, czarny
Samyang MF 85mm T1.5 Video DSLR II Canon EF
3. Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II MTF (F1312909101)
Obiektyw Samyang 35mm T1.5 VDSLR MK2 MFT Samyang 35mm T1.5 VDSLR MK2 MFT to obiektyw z nowej linii VDSLR MK2. Dziedzicząc niesamowitą kinową jakość wideo Samyanga, ta pionierska seria obiektywów filmowych będzie nieustannie pomagać niezależnym filmowcom i reżyserom niskobudżetowych projektów poszerzać horyzonty kreatywności jako ich pierwszy zestaw obiektywów filmowych. Linia Samyang VDSLR MK2 składa się z 4 najczęściej używanych ogniskowych: 24 mm T1,5, 35 mm T1,5, 50 mm T1,5 i 85 mm T1,5. O...
Dane techniczne:
Rodzaj
standardowy
Ogniskowanie
stałoogniskowy
Przysłona
1.5 - 22
Ogniskowa
35 mm
średnica filtra
77 mm
Kąt widzenia
33,4 stopnia
Minimalna odległość ogniskowania
30 cm
Bagnet
Micro 4/3
Konstrukcja
12/10
Wymiary
97,5x77x82 mm
Waga
762g
Do matrycy
Micro 4/3
Przeznaczenie
bezlusterkowiec, do filmowania
Liczba listków przysłony
8
Autofocus
MF
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Szerokokątny obiektyw Samyang MF 35mm T1.5 Video DSLR II MFT
Porównanie TOP 3
Tokina 16-28mm T3 Cine Canon
Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye II Fuji X (F1420310101)
Samyang Xeen 35mm T1.5 FF Cine Sony E
Cena
Producent
Tokina
Samyang
Samyang
Rodzaj
standardowy
rybie oko
szerokokątny
Ogniskowanie
zmiennoogniskowy
stałoogniskowy
stałoogniskowy
Ogniskowa
16-28 mm
8 mm
35 mm
średnica filtra
112 mm
n/a
95 mm
Kąt widzenia
107-88°
180°
63,1°
Minimalna odległość ogniskowania
0,28m
0.3
0,33
Bagnet
Canon EF
Fuji X
Sony E
Konstrukcja
15/13
11/8
12 elementów / 9 grup
Wymiary
123x144 mm
n/a
117.6 x 121.7 mm
Waga
1500g
n/a
1375g
Do matrycy
APS
APS
n/a
Przeznaczenie
do filmowania
bezlusterkowiec, do filmowania
bezlusterkowiec, do filmowania
Przysłona
n/a
3.1 - 22
1.5-22
Stabilizacja obrazu
n/a
n/a
nie
Obiektywy, Rodzaj: Do filmowania - Opinie
Justynka
Wow, wygląda na to, że Samyang króluje w świecie obiektywów do filmowania! Co mogę powiedzieć, design tych obiektywów jest dość klasyczny, ale to chyba część ich uroku – ma być efektywnie, a nie tylko ładnie. Fajnie, że można znaleźć coś już za 899 zł, ale jeśli marzy Wam się topowy Tokina, przygotujcie się na wydatek rzędu 11750 zł! Ciekawe, ile z nas naprawdę zauważy różnicę tej jakości w praktyce. 😉
Wow, wygląda na to, że Samyang króluje w świecie obiektywów do filmowania! Co mogę powiedzieć, design tych obiektywów jest dość klasyczny, ale to chyba część ich uroku – ma być efektywnie, a nie tylko ładnie. Fajnie, że można znaleźć coś już za 899 zł, ale jeśli marzy Wam się topowy Tokina, przygotujcie się na wydatek rzędu 11750 zł! Ciekawe, ile z nas naprawdę zauważy różnicę tej jakości w praktyce. 😉
Samyang 35mm T1.5 AS IF UMC VDSLR II Sony E: Samyang 35mm T1.5 Cinema II