Konwertery fotograficzne, Rodzaj: szerokokątne - Ranking i Opinie
Aktualizacja:
Konwertery fotograficzne to przydatne akcesoria dla fotografów, którzy chcą poszerzyć możliwości swojego sprzętu. Szerokokątne konwertery fotograficzne szczególnie atrakcyjnie prezentują się w arsenale każdego, kto interesuje się fotografowaniem krajobrazów, fotografią architektury czy też zdjęciami w pomieszczeniach. Szerokokątny konwerter umożliwia uchwycenie większej przestrzeni na jednym zdjęciu bez konieczności zmieniania obiektywu. Wybór odpowiedniego konwertera może być jednak nie lada wyzwaniem. Oto kilka kluczowych aspektów, na które należy zwrócić uwagę przed zakupem.
Zgodność z aparatem i obiektywem: Przed zakupem konwertera upewnij się, że jest on kompatybilny z Twoim aparatem i obiektywem. Dopasowanie gwintu oraz systemu mocowania jest kluczowe dla właściwego działania sprzętu.
Jakość optyczna: Aby uniknąć pogorszenia jakości zdjęć, warto postawić na konwertery wykonane z wysokiej jakości szkła optycznego. Tanie modele mogą powodować zniekształcenia obrazu lub niepożądane efekty, jak na przykład winietowanie.
Rozmiar i waga: Zwróć uwagę na rozmiar i wagę konwertera, zwłaszcza jeśli planujesz używać go na wyjazdach czy długich sesjach fotograficznych. Lekkie modele mogą być bardziej praktyczne, ale zawsze ważne jest, by znalazło się miejsce na solidność konstrukcji.
Powłoki antyrefleksyjne i ochronne: Wysokiej jakości konwertery powinny być wyposażone w powłoki eliminujące odblaski i chroniące soczewki przed zadrapaniami. Tego rodzaju powłoki znacząco wpływają na finalny efekt zdjęcia.
Gdy już poruszysz kwestie techniczne, należy pamiętać o personalnych preferencjach. Czym różnią się poszczególne modele w tej kategorii? Głównie mogą się różnić zakresem kąta widzenia, gdzie niektóre modele rozszerzają kąt bardziej niż inne. Im większy kąt, tym więcej uchwyconej przestrzeni, co może być korzystne w fotografii szerokokątnej, ale wyjątkowym przypadkiem mogą być sytuacje, gdy różne aberracje chromatyczne czy dystorsje zacną wpływać na ostateczny wygląd zdjęcia. Istotnym aspektem są też dodatkowe funkcje jak możliwość zmiany parametrów soczewki czy filtr UV chroniący przed szkodliwym promieniowaniem.
Podsumowując, jeśli zdecydujesz się na zakup szerokokątnego konwertera fotograficznego, ważne jest, aby przeprowadzić skrupulatne wartościowanie swoich potrzeb oraz dokładnie zbadać kompatybilność i jakość parametrów technicznych poszczególnych modeli. Dzięki tym wskazówkom, wybór stanie się łatwiejszy, a Twoje zdjęcia ulegną widocznej poprawie jakościowej, pozwalając na nowe, kreatywne formy wyrazu w fotografii.
Najlepsze Konwertery fotograficzne Rodzaj szerokokątne - Ranking TOP 20 z 88 produktów. Średni koszt 566 zł. Najlepszy z kategorii Konwertery fotograficzne Rodzaj szerokokątne to Raynox QC-707, średnia cena 71 zł (trend: stała, dostępność: 2). Ceny od 20 zł do 2153 zł. Najtańszy: Raynox QC-505 za 20 zł. Najdroższy: Sony SEL057FEC za 2153 zł. Najlepszy producent: King.
Ranking TOP 20
Lp.
Zdjęcie
Nazwa
Cena
Opinie
Producent
Rodzaj
średnica
Współpracuje z
Konstrukcja
1
Raynox QC-707
1 opinia
Raynox
konwerter szerokokątny snap-on 0.7x
27-37 mm
n/a
n/a
2
King F-130
1 opinia
King
konwerter szerokokątny 0.45x
n/a
n/a
n/a
3
Raynox QC-505
1 opinia
Raynox
konwerter szerokokątny snap-on 0.5x
27-37 mm
n/a
n/a
4
King PCW 07
1 opinia
King
konwerter szerokokątny 0.7x
72 mm
n/a
n/a
5
Ricoh GW-4
1 opinia
Ricoh
konwerter szerokokątny
n/a
n/a
n/a
6
King NT-25
1 opinia
King
konwerter szerokokątny 0.45x
25 mm
Sony DCR-HC20, DCR-HC30, DCR-HC40, DCR-PC109 i inne
QC-707 to wyprodukowany w Japonii umiarkowany szerokokątny konwerter do kamer wideo. Pozwala m.in. filmować w ciasnych pomieszczeniach, w których standardowy obiektyw nie pozwalał objąć całej sceny. QC-707 to konwerter o współczynniku 0,7x. Oznacza to zauważalne poszerzenie filmowanego kadru z zachowaniem niemal nienaruszonej geometrii. Przykładowo obiektyw o ogniskowej 50mm z zamontowanym QC-707 daje taki obraz jak obiektyw 35mm. QC-707 jest rozwiązaniem dla każdego, ...
Dane techniczne:
Rodzaj
konwerter szerokokątny snap-on 0.7x
średnica
27-37 mm
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Raynox konwerter QC-707
Raynox konwerter QC-707
2. King F-130
Konwerter Digital King F-130 52mm srebrny
Konwerter szerokokątny King F-130 0,38x (rzeczywisty współczynnik tego konwertera to ok 0,45x), gwint na jaki się nakręca ten konwerter to 52 mm. W większości aparatów , aby go zamontować należy użyć tulejki , które są również dostępne w naszym sklepie. Można go stosować zarówno do aparatów cyfrowych i kamer video. Jest idealną propozycją dla osób pragnących zwiększyć możliwości swojego aparatu za niewielkie pieniądze. Konwerter można rozkręcić i w te...
Dane techniczne:
Rodzaj
konwerter szerokokątny 0.45x
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Konwerter Digital King F-130 52mm srebrny
Konwerter Digital King F-130 52mm srebrny
3. Raynox QC-505
Raynox konwerter QC-505
QC-505 to wyprodukowany w Japoni szerokokątny konwerter do kamer wideo. Pozwala m.in. filmować w ciasnych pomieszczeniach, w których standardowy obiektyw nie pozwalał objąć całej sceny. QC-505 to konwerter o współczynniku 0,5x. Oznacza to umiarkowane poszerzenie filmowanego kadru. Przykładowo obiektyw o ogniskowej 50mm z zamontowanym QC-505 daje taki obraz jak obiektyw 25mm. QC-505 jest rozwiązaniem dla każdego, kto choć raz nie mógł objąć kadrem całej filmowanej sceny...
Opinie:
Kupiłem w/ konwerter do kamery Praktica DVC 5.5 HD, niestety okazało się, że firma Praktica olała kompletnie temat rozszerzania możliwości kamery przez użytkownika ! Raynox w prawdzie da się zamonotwać na kamerze, ale zakres pracy szkieł przy focusie jest tak mały, że obrazy NIE DA SIĘ WYOSTRZYĆ !! Piszę to, ponieważ nie znalazłem nigdzie i nigdy wcześniej podobnych informacji. Konwerter musiałem zwrócić sprzedawcy i było mi przykro i głupio wobec niego.
QC-505 to wyprodukowany w Japoni szerokokątny konwerter do kamer wideo. Pozwala m.in. filmować w ciasnych pomieszczeniach, w których standardowy obiektyw nie pozwalał objąć całej sceny. QC-505 to konwerter o współczynniku 0,5x. Oznacza to umiarkowane poszerzenie filmowanego kadru. Przykładowo obiektyw o ogniskowej 50mm z zamontowanym QC-505 daje taki obraz jak obiektyw 25mm. QC-505 jest rozwiązaniem dla każdego, kto choć raz nie mógł objąć kadrem całej filmowanej sceny...
Opinie:
Kupiłem w/ konwerter do kamery Praktica DVC 5.5 HD, niestety okazało się, że firma Praktica olała kompletnie temat rozszerzania możliwości kamery przez użytkownika ! Raynox w prawdzie da się zamonotwać na kamerze, ale zakres pracy szkieł przy focusie jest tak mały, że obrazy NIE DA SIĘ WYOSTRZYĆ !! Piszę to, ponieważ nie znalazłem nigdzie i nigdy wcześniej podobnych informacji. Konwerter musiałem zwrócić sprzedawcy i było mi przykro i głupio wobec niego.
Wiliam
Dane techniczne:
Rodzaj
konwerter szerokokątny snap-on 0.5x
średnica
27-37 mm
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Raynox konwerter QC-505
2. Raynox QC-707
Raynox konwerter QC-707
QC-707 to wyprodukowany w Japonii umiarkowany szerokokątny konwerter do kamer wideo. Pozwala m.in. filmować w ciasnych pomieszczeniach, w których standardowy obiektyw nie pozwalał objąć całej sceny. QC-707 to konwerter o współczynniku 0,7x. Oznacza to zauważalne poszerzenie filmowanego kadru z zachowaniem niemal nienaruszonej geometrii. Przykładowo obiektyw o ogniskowej 50mm z zamontowanym QC-707 daje taki obraz jak obiektyw 35mm. QC-707 jest rozwiązaniem dla każdego, ...
Dane techniczne:
Rodzaj
konwerter szerokokątny snap-on 0.7x
średnica
27-37 mm
Gdzie kupić:
Sklep
Nazwa
Cena
Ilość opinii: 177
Raynox konwerter QC-707
Raynox konwerter QC-707
3. King NT-25
Telekonwerter Digital King NT-25 25mm srebrny
Telekonwerter King NT 25 tele o współczynniku 2x. Konwerter został wyposażony w gwint mocowania 25mm (Sony DCR HC20/HC30/HC40, DCR-PC109 oraz innych z gwintem 25mm). Konwerter jest bardzo mały i lekki dzięki czemu nie zwiększa znacząco gabarytów kamery. Konwerter posiada z przodu gwint w rozmiarze 43mm służący do montażu dodatkowych filtrów, osłon przeciwsłonecznych itp. Jest idealną propozycją dla osób pragnących zwiększyć możliwości swojej kamer...
Dane techniczne:
Rodzaj
konwerter szerokokątny 0.45x
Współpracuje z
Sony DCR-HC20, DCR-HC30, DCR-HC40, DCR-PC109 i inne
Zawsze zastanawiałem się, jak poprawić jakość zdjęć z wakacji czy rodzinnych spotkań, jak np. grill w ogrodzie. Wpadłem na pomysł, żeby sprawdzić szerokokątne konwertery fotograficzne. Widzę, że Raynox QC-707 to niezły wybór w rozsądnej cenie. Świetnie, że są ciche, więc nie zakłócą atmosfery podczas wspólnego grillowania. I co ważne, nie pobierają dużo energii, więc są przyjazne dla środowiska. Ktoś z Was już je testował?
King F-130: Mam dwa aparaty: cyfraka Panasonic FZ7 i lustro analogowe Canon Rebel G. Z pierwszym konwerter spisuje sie w miare poprawnie – znieksztalcenia beczkowe sa na ok. 1/5 zdjecia. Natomiast z Canonem dramat – znieksztalcenia zajmuja 2/3 zdjecia! W zwiazku ze swoja wielkoscia, konwerter nie moze poprawnie wspolpracowac z wbudowana lampa blyskowa (na zdjeciu na dole pojawia sie jego cien). Kokluzja: 1. Do Canona musze zatem kupic obiektyw szerokokatny; FZ7 jest zas kompaktem, wiec nic poza ewentualnie kupieniem innego konwertera nie moge zrobic, jestem skazany na Kinga 130; 2. Plusem jest cena, 3. ale niestety jest wyraznym wyznacznikiem jego jakosci (mysle tu o optyce, a nie o samym wykonaniu, bo to jest naprawde w porzadku)… Moim zdaniem, sa to pieniadze wyrzucone w bloto – lepiej dorzucic kilka zlotych wiecej i kupic cos innego (Raynox? Canon?)
Zawsze zastanawiałem się, jak poprawić jakość zdjęć z wakacji czy rodzinnych spotkań, jak np. grill w ogrodzie. Wpadłem na pomysł, żeby sprawdzić szerokokątne konwertery fotograficzne. Widzę, że Raynox QC-707 to niezły wybór w rozsądnej cenie. Świetnie, że są ciche, więc nie zakłócą atmosfery podczas wspólnego grillowania. I co ważne, nie pobierają dużo energii, więc są przyjazne dla środowiska. Ktoś z Was już je testował?
Olympus FCON-T01: polecam
King F-130: Mam dwa aparaty: cyfraka Panasonic FZ7 i lustro analogowe Canon Rebel G. Z pierwszym konwerter spisuje sie w miare poprawnie – znieksztalcenia beczkowe sa na ok. 1/5 zdjecia. Natomiast z Canonem dramat – znieksztalcenia zajmuja 2/3 zdjecia! W zwiazku ze swoja wielkoscia, konwerter nie moze poprawnie wspolpracowac z wbudowana lampa blyskowa (na zdjeciu na dole pojawia sie jego cien). Kokluzja:
1. Do Canona musze zatem kupic obiektyw szerokokatny; FZ7 jest zas kompaktem, wiec nic poza ewentualnie kupieniem innego konwertera nie moge zrobic, jestem skazany na Kinga 130;
2. Plusem jest cena,
3. ale niestety jest wyraznym wyznacznikiem jego jakosci (mysle tu o optyce, a nie o samym wykonaniu, bo to jest naprawde w porzadku)… Moim zdaniem, sa to pieniadze wyrzucone w bloto – lepiej dorzucic kilka zlotych wiecej i kupic cos innego (Raynox? Canon?)